Kebabmamma Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Vi skal sitte i hestesko. På bordet "oppe" skal skal vi ha foreldre og forlovere. Begge mine foreldre, to forlovere og svigerfar. Men hvordan gjør vi det med bordplasseringen når svigermor ikke er her og svigerfars nye dame ikke er kjent nok til at vi ønsker å ha henne oppe med oss? 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Å nei, nå går jo hele bryllupsgreiene i vasken fordi at svigermor er død Masse planlegging rett i dass... Anonymous poster hash: 5f4fc...bb5 11
Tøytigern Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 (endret) Vi skal sitte i hestesko. På bordet "oppe" skal skal vi ha foreldre og forlovere. Begge mine foreldre, to forlovere og svigerfar. Men hvordan gjør vi det med bordplasseringen når svigermor ikke er her og svigerfars nye dame ikke er kjent nok til at vi ønsker å ha henne oppe med oss? Hæ? Nå trodde jeg dere planla en begravelse... Uansett: Man har ikke bordsetting i begravelser. Det var bare det. Jeg var ikke forberedt på å svare på det andre her, så der må nok noen andre trå til. Endret 8. juli 2015 av Tøytigern 3
Tøytigern Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Å nei, nå går jo hele bryllupsgreiene i vasken fordi at svigermor er død Masse planlegging rett i dass... Anonymous poster hash: 5f4fc...bb5 Unnskyld men man er rimelig kynisk hvis man sørger mindre over svigermor og stresser mere med at man må utsette et bryllup. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Unnskyld men man er rimelig kynisk hvis man sørger mindre over svigermor og stresser mere med at man må utsette et bryllup. Du så ikke ironien i svaret Anonymous poster hash: 5f4fc...bb5 4
Tøytigern Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Du så ikke ironien i svaret Anonymous poster hash: 5f4fc...bb5 Joda. Selvsagt gjorde jeg det. Jeg vurderte å slenge på en smiley, men lot det være. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Dere lar svigerfar ha sin nye kone/dame til bords. Skjønner ikke at det er en problemstilling engang! Anonymous poster hash: e604b...c0f 35
Gjest Margit Spat Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Jeg synes dere skal anerkjenne svigerfars nye dame og sette henne sammen med ham med mindre det er ekstremt gode grunner til det.
skruf Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 Jeg synes det er en selvfølge at svigerfar får ha sin nye dame til bords. Hvor hadde dere ellers tenkt å plassere henne da? 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #10 Skrevet 9. juli 2015 Har mannen din en bror eller en søster som kan sitte sammen me svigerfar? Min mamma er død (ganske nylig) og jeg hadde ikke ønsket at en eventuell ny dame skulle tatt mamma "sin plass". Da hadde broren min fått sitte sammen med pappa. Da sitter min familie sammen med oss Anonymous poster hash: 72f98...e5a 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #12 Skrevet 9. juli 2015 Jeg synes det vil være fryktelig uhøflig og ufint å ikke la din svigerfars nye dame sitte til bords med ham. I hvertfall om dere ikke splitter alle andre par også. Anonymous poster hash: 8fb57...140 9
A4-livet Skrevet 9. juli 2015 #13 Skrevet 9. juli 2015 Her plasserte vi mannens søster på svigermor sin plass. 1
Kebabmamma Skrevet 9. juli 2015 Forfatter #14 Skrevet 9. juli 2015 Vi kunne hatt en bror, men samboeren har to brødre og hvem velger vi da? Vi kunne hatt en av barna, men vi har tre barn og hvem velger vi da? Svigerfars nye fru har min samboer kun hilst så vidt det er på en gang og jeg aldri engang truffet. At hun skulle sittet på hans mors plass tror jeg ville blitt litt vell symbolsk i hans øyne og hans mor døde for kun 3 år siden. Så ja dette ER faktisk en problemstilling og tåpelige svar som ikke er til hjelp kan heller ungås - TAKK! 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #15 Skrevet 9. juli 2015 Hvorfor ikke bruke tid på å bli kjent med svigerfars nye dame? Anonymous poster hash: 5f4fc...bb5 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #16 Skrevet 9. juli 2015 Må det absolutt sitte noen der? Om faren + forloverparet sitter på den siden av bordet, holder ikke det? Anonymous poster hash: 8fb57...140 3
Kebabmamma Skrevet 9. juli 2015 Forfatter #17 Skrevet 9. juli 2015 Hvorfor ikke bruke tid på å bli kjent med svigerfars nye dame? Anonymous poster hash: 5f4fc...bb5 Det er ikke kun et menneske som kan gå inn for å bli kjent med et annet, da må man jo liksom være litt på bølgelengde. 1
Kontormus Skrevet 9. juli 2015 #18 Skrevet 9. juli 2015 Har denne avdøde svigermoren en søster dere har et godt forhold til, som kunne sitte der? 1
Luckiness Skrevet 9. juli 2015 #19 Skrevet 9. juli 2015 (endret) La den nye konen/samboeren til svigerfar sitte med ham. For dumt å splitte et par i bryllup...Ville du splittet andre par? Skjønner at dere sikkert ikke er så godt kjent og kanskje det er sårt at en annen dame er ved hans side mens dere sørger. Men det blir rett og slett for dumt å splitte dem. Det kommer til å bli kjempetydelig i tillegg til at både svigerfar og hans nye dame ikke kommer til å føle seg inkludert. Dere vil jo aldri bli kjent med henne dersom dere bare skyver henne vekk. Greit nok at det er et bryllup og ikke et vanlig besøk, men det er en gylden mulighet til å vise at dere er åpen for å bli kjent med henne og respekterer din svigerfar. Legger til: Eller så får dere endre bordoppstilling slik det blir lettere å plassere folk uten at det er tydelig at dere har splittet par. Ikke vet jeg hvordan en slik bordoppstilling kunne vært, men med en hestesko blir alt tydelig. Endret 9. juli 2015 av Luckiness 8
Kebabmamma Skrevet 9. juli 2015 Forfatter #20 Skrevet 9. juli 2015 Har denne avdøde svigermoren en søster dere har et godt forhold til, som kunne sitte der? Nei, hun hadde kun en bror. Men han tar ingen del i familien og har valgt å ikke komme i bryllupet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå