Gå til innhold

Jeg skal arrangere grillfest...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

....for ca 30 mennesker hvor noen av dem er barn.

Hva hadde DU forventet å finne på matbordet? Usikker på hva som skal grilles, pluss tilbehør.

Anonymous poster hash: a1a3f...5ec
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pølser med typisk tilbehør, kanskje burgere, potetsalat, salat, noe å drikke, egentlig ikke så mye mer fancy enn det. Du kan jo evt servere gillspyd med diverse kjøtt og grønnsaker. 

Anonymous poster hash: 76073...1c4
  • Liker 4
Skrevet

pølse, burger, grillspyd, noe kjøtt (koteletter), maiskolber, div. grønnsaker, hjemmelaget potetsalat, salat, bakt potet. Om noen er veggis så må du sørge for gode vegetaralternativer. Laks/annen fisk er også veldig bra og lett :)

AnonymBruker
Skrevet

Når det er snakk om så mange hadde jeg forventet at man tok med egen mat å grille og at vertskapet stod for salat og annet tilbehør.

Anonymous poster hash: b297e...277
  • Liker 14
Skrevet

-Grillspyd, gjerne noen med en del grønnsaker. Er ikke alle som er superfan av grikjøtt. 

-Hamburgere

-Pølser

-Potetsalat

-Mikset salat

-Maiskolber

-Også selvfølgelig tilbehør til pølsene og burgerne

Så hiver du litt og litt på grillen, slik at du slipper å kaste mye mat :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk alle :)

Regner med at det vil ta for lang tid å lage bakte poteter til så mange... Er ris og bernessaus innenfor?

Tenkte å ha pølser, men egentlig å droppe burgere. Svinefilet i stede for koteletter. Går det? Pluss spareribs. Har fryseren full etter en sverigetur, og disse bør bare bli spist.

Tenkte også å kjøpe inn noe reker eller krabber eller noe til de som event ikke er så glad i kjøtt.

Potetsalat og salat skal jeg så klart ha. Hvor mange forskjellige typer dressing trenger jeg? Holder det med en?

Ingen av de som kommer har sagt at de er vegeterianere. Bør jeg spørre, eller sier folk ifra om slikt selv?

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen:

grillspyd var lurt!

Gjest Ennasus
Skrevet

I min familie/vennekrets pleier verten å stå for tilbehør som potetsalat, salat, mais brus, mulighens pølser og lompe mens gjestene tar med egen grillmat :)

AnonymBruker
Skrevet

Det "normale" er at folk tar med seg det de vil grille selv (om det nå er kjøtt/fisk, pølser, burgere, eller maiskolber og aubergin). Så stiller verten med tilbehør. Å kjøpe inn kjøtt til 30 personer blir dritdyrt.. 

Jeg ville blitt glad om det var: 

- masse grønn salat

- potetsalat

- ketchup og sennep, gjerne i flere varianter (chiliketchup f.eks)

- dressing

- ris

- sweet chili saus/barbecue saus

Har du flere griller? Ellers kan det bli en langdryg affære, og sultne gjester som står bakerst i køen. 

Anonymous poster hash: 81f48...00b
  • Liker 3
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

For barna blir det jo sannsynligvis ekstra stas om de kan få grille marshmallows mens det fortsatt er flammer på grillen. Det er ikke noe jeg ville forventet at du hadde tilgjengelig som vert, men jeg tror du vil få et plusspoeng fra barna som blir med der. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen ble invitert til grilling hos et par en gang. Verten sa vi ikke trengte å ha med noe, men vi tok med litt kjøtt og litt øl allikevel. Vi ble ikke fortalt at det skulle komme flere på grillingen. Da vi kom dit satt det allerede 8 stk der, pluss at det litt senere kom 6 flere.

Noen hadde ikke med seg noe, noen hadde med kjøtt og potetsalat, noen hadde med gratinerte poteter.

De gratinerte potetene rakk kanskje til 4 personer. Potetsalaten også.

Verten hadde i tillegg til kjøtt, salat å by på. Ingenting annet...

Neste gang vi blir invitert dit skal jeg høre litt mer om hva planene er. Litt tamt å spise bare kjøtt og salat...

Spleiselag er flott om det avtales hvem som skal ha med hva.

Står verten for all maten, ville jeg satt pris på grillspyd, ris, salat og noe grønnsaker. Gjerne også burgere eller pølser for det liker "alle".

Anonymous poster hash: 2802b...f6f
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Massevis med salat, men vær litt forsiktig med hva du blander sammen. Noen hater tomat, andre hater mais osv, så jeg ville hatt alt i hver sin skål slik at folk kan ta det de vil ha.

Potetsalater og falske potetsalater

Ris

Ketchup og sennep

Bearnesaus

Hamburgere og brød

Pølser og brød + lomper

Grillribber

Grillspyd, men igjen, her liker ikke folk alt. Skjær opp kjøtt og legg det i skåler. Skjær opp løk,sopp, aubergin, paprika etc og legg det i skåler.

Så kan folk tre på det de vil på spydene. Så har du en skål med bbq-saus som de kan smøre på spydene om de vil.

AnonymBruker
Skrevet

Potetsalater og falske potetsalater

Hva er en falsk potetsalat?

• Liker 4
Skrevet

Jeg pleier å lage et bord med oppkuttede grønnsaker og kjøtt (Svin, okse, kylling , fisk og pølser)  samt forskjellige marinader.

Så kan alle lage de grillspydene de ønsker.. 

Tilbehør: enten stekte baguetter, ris, potetbåter etc..

AnonymBruker
Skrevet

Hva er en falsk potetsalat?

Lavkarbo "potet"salat

Anonymous poster hash: 6621f...e7f

Gjest Citronella
Skrevet

Bak en diger foccacia eller to en en langpanne. Veldig godt som ventemat, ha muligheter for å smøre på pesto og/eller aioli.

Laks med løk, rømme, krydderurter innpakket i aluminiumsfolie. Tar kun 10 minutter på grillen.

En salatbuffet med forskjellige dressinger er også en god ide når du skal ha så mange gjester.

Skrevet

Jeg ville hatt:

* 2 foccaciabrød 

* 2 brett stekte båtpoteter

* 6 store stykker indrefilet svin med to forskjellige marinader

* 1 kg laks

* 3 pk gildepølser + pølsebrød

* grillet mais

* grillet paprika

* "Salatbord" - dvs skåler med:

- agurk

- isbergsalat

- tomater

- ruccula

- mais

- rød løk

- sukkererter

- kuttet koriander

- kuttet basilikum

- pasta til de som vil ha det i salat eller utenom

- fetaost i olje (den med soltørket tomat er veldig god)

* hvitløksrømme

* grønn pesto

* rød pesto

* ala thousand island for de som liker det..

* ketchup og sennep..

Gjest Citronella
Skrevet

Glemte forresten masse skiver med vannmelon! Kjempepopulært! Kan også grilles.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er kjempegodt med grillet tomat, aubergine og sopp. Ha på olivenolje, salt og pepper og del opp i litt store biter (gjerne halve tomater) og grill. Mmm! En potetsalat som er god og enkel, er å koke en del småpoteter (Amandine el.l). Trenger ikke skrelle eller dele dem opp. Ha over olje og balsamico, ha oppi fetaost, oliven og rødløk. Vips! Ferdig.

Anonymous poster hash: 95cca...fa4

Skrevet

Potetsalat, foccacia og cole slaw ( disse tingene metter en del), salat, pølser og lomper ( sikker vinner for mange barn), div kjøtt - det er helt OK å be gjestene bidra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...