Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #1 Skrevet 7. september 2004 Hvordan finner jeg ut om PC'n min kan motta data via IR? Og hvis den ikke allerede har det, kan man da få satt inn en IR?
Catzy Skrevet 7. september 2004 #2 Skrevet 7. september 2004 Først kan du sjekke om pc'en har en lite felt av sort plast, ca like stort som et lite frimerke. Det er sånn en fysisk IR-port gjerne ser ut, i hvertfall de jeg har sett på laptop'er. Ellers kan du gå inn i Device Manager og se om du ser en IR-port blant de forskjellige komponentene der. Du finner Device Manager ved å høyreklikke på My Computer, trykke på Manage, og så velge Device Manager (evt Min datamaskin -> Behandle (?) -> .... Nederste ikon under Systemverktøy, ser ut som en datamaskin.) Jeg har sett bl.a. Siba reklamere med IR-"penner", dvs en greie du putter i USB-porten din, og som har IR. Da vil du kunne snakke med IR-baserte systemer. Har selv vurdert det for å kunne overføre data fra min Nokia 8310, men ikke kommet så langt. Sjekket forresten Siba.no nå, men finner det ikke. På den annen side, så er jeg litt usikker på hva en sånn dimp egentlig heter. :| Men det skal i hvertfall finnes. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå