Gå til innhold

Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er invitert i bryllup om noen uker og stusser på en del ting jeg synes er rart.. Ønskeliste er lagt ut på nett og de ønsker seg veldig dyre gaver (1000kr klassen). Bryllupet holdes et langt sted unna der vielsen skal foregå og man må selv sørge for å ordne transport dit. Vet om noen som må ta taxi fordi de ikke får samkjørt med andre som kjører. Festen og middagen etter vielsen er på et sted som er langt unna der parkering koster flere hundre kroner. Man må ta båt over fra fastland og betale dette selv. Om man ikke skal sove på hotell må man ta siste båten til fastland og komme seg hjem derfra, siste båten går 23.45.

Det er ikke åpen bar og man får heller ikke bonger.. Drikke må man kjøpe i hotellbaren. Det er heller ikke nattmat som jeg har skjønt er vanlig å ha?

Er sånt vanlig?

Anonymous poster hash: 7ffec...703

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruden har vel en fin og dyr brudekjole, da, siden de sparer på alt annet.

Anonymous poster hash: 52ee0...788
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville takket pent nei til det bryllupet :P

Anonymous poster hash: 9fd59...f34
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville takket pent nei til det bryllupet :PAnonymous poster hash: 9fd59...f34

Signerer denne.

Anonymous poster hash: c8e0d...a9b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vil si det er uvanlig gnient og hensynsløst av brudeparet. Her er det noen som ikke har tenkt på gjestene i det hele tatt, men bare har sett seg selv i sentrum for en gjeng beundrende undersåtter. 

Ville takket nei, og gitt som begrunnelse at det blir for dyrt, tidkrevende og vanskelig. 

Anonymous poster hash: bc345...0c6
  • Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Med så dyre gaveønsker ville jeg i alle fall gått sammen med noen andre på en spleis. 

Folk må få velge selv hvor de vil gifte seg og hvor de vil ha selskap, men de må også forstå at kronglete opplegg kan gjøre det så vanskelig for gjestene at noen må se seg nødt til å takke nei av den grunn. Jeg synes dette brudeparet høres uvanlig gjerrige og grådige ut. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg tror ikke dette her er sant...

Anonymous poster hash: 7df58...54a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er et brudepar som er på dypt vann, for å si det sånn.

Planleggingen er helt planløsning.

Jeg håper det Er en tulletråd.

Her takker jeg nei.

Når man gifter seg,er man som regel ung,og har ikke erfaring med sånn planlegging.

Og ikke minst skikk og bruk.

Anonymous poster hash: 7bc22...185

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, denne trolletråden må du lenger ut på landet med.

Anonymous poster hash: 7e498...5f7
Skrevet

Begynner og bli vanligere og vanligere...

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, denne trolletråden må du lenger ut på landet med.

Anonymous poster hash: 7e498...5f7

Er ikke så sikker på det. Jeg har sansen for de som skriver "gaven er at dere kommer" når det blir dyrt å delta i bryllupet, enten det er på en øy i Norge, eller i et slott i Frankrike eller England. Men jeg har hørt om flere liknende invitasjoner som den til TS både i år og i fjor. Noen brudepar tenker kanskje at når DE skal bruke så mye penger, må da alle andre også kunne bruke en del penger.

Da jeg var student ble jeg bedt i bryllup i Norge, uten noen dyre ekstrakostnader, men mange måtte fly dit, siden det var nordpå. Likevel skrev de i invitasjonen at deltakelse var viktigere enn gaver. De var nettopp ferdige med studiene, mange av vennene deres var studenter fortsatt, og de ville gjerne ha med alle. Gaver fikk de selvfølgelig uansett, men da fordi man hadde LYST å gi noe til dette kjempeflotte og hyggelige paret. Ikke fordi man "måtte". Og ingen følte at de gav for lite, eller at det var noe press på å gi mest eller best mulig. Hun som fikk mest skryt for gaven var vel hun som hadde gitt blomsterdekorasjonene til hovedbordet, og de hadde hun laget selv. God, men ikke voldsomt fancy mat og gratis drikke til maten hadde de tatt seg råd til, etterpå var det bar til kostpris. Til nattmat var det grillpølser på stor utegrill, og festen varte til kl 5.

Jeg har vært i veldig hyggelige brylluper som har vært mer stive og formelle i formen også, men noen ganger funker det bare ikke. Som for eksempel når man skal være litt finere på det enn man har råd til, og det er fancy mat det er for lite av, nulll nattmat, bar med tjuvholmen-priser og ikke nok drikke til maten. Hvis lokalet i tillegg er  valgt på grunn av flotte uteområder, men det regner, og drosjeturen hjem koster tusenlapper (og drosjene er vanskelige å få tak i) blir jo ikke opplevelsen veldig god for gjestene. De fleste lar seg jo ikke prege av det og gir brudeparet en god opplevelse, men stemningen blir liksom ikke den samme.

Anonymous poster hash: aa3b8...2c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...