Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte inn med ei vennine av meg nå, vi har alt funnet leilighet som vi har fått og mangler bare skrive kontrakt.

Saken er at her jeg leier går ikke oppsigelsen ut før 1.11 .

Jeg har hatt siden jeg flyttet inn får nesten 2 år siden en lekkasje på soverommet ved takvinduet. Jeg har sagt ifra 2 ganger til huseier og det har ikke blitt fiksa på. Siden i denne stund drypper mens jeg skriver dette. Har jeg ikke da grunnlag til å heve leiekontrakt pga av mangel på å utføre pliktene sine ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trodde du også kunne si opp leiligheten, men at du sikkert har  X antall mnd. før du kan flytte ut med mindre utleier kan skaffe noen som kan flytte inn før.

Anonymous poster hash: 266c6...c0d
Skrevet

Bor du i leiligheten jeg bodde i eller? Hehe. Leide en leilighet for noen år siden hvor det drapp fra takvindu, ble svære flekker i taket. Var masse mugg der i tillegg. Etter å ha bodd der en stund flytta jeg ut på dagen da utleier ikke gadd å gjøre noe. Du får bare si du flytter ut pga han ikke fikser lekkasjen. Om det er lovlig vet jeg ikke, men det er vel heller ikke lovlig det utleieren din driver med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte inn med ei vennine av meg nå, vi har alt funnet leilighet som vi har fått og mangler bare skrive kontrakt.

Saken er at her jeg leier går ikke oppsigelsen ut før 1.11 .

Jeg har hatt siden jeg flyttet inn får nesten 2 år siden en lekkasje på soverommet ved takvinduet. Jeg har sagt ifra 2 ganger til huseier og det har ikke blitt fiksa på. Siden i denne stund drypper mens jeg skriver dette. Har jeg ikke da grunnlag til å heve leiekontrakt pga av mangel på å utføre pliktene sine ?

Har du meldt mangelen skriftlig?

Anonymous poster hash: 2909f...4d6

Skrevet (endret)

Har både sagt opp leiligheten og meldt fra om mangelen skiftes og som over tlf. Jeg har dokumentert lekkasjen flere ganger og blir litt irritert når det ente med at det gikk ut over senga mi.. så mildt sagt jævlig lei detta stede her. Utleier er hvertfall ikke seriøs og jeg vil ut her fra så fort som mulig. Derfor jeg spør sånn, har lest litt i husleieloven oh han har jo ikke utført sine plikter som utleier..

Endret av auau
Skrevet

Bor du i leiligheten jeg bodde i eller? Hehe. Leide en leilighet for noen år siden hvor det drapp fra takvindu, ble svære flekker i taket. Var masse mugg der i tillegg. Etter å ha bodd der en stund flytta jeg ut på dagen da utleier ikke gadd å gjøre noe. Du får bare si du flytter ut pga han ikke fikser lekkasjen. Om det er lovlig vet jeg ikke, men det er vel heller ikke lovlig det utleieren din driver med.

Det skulle ikke forundre meg, det er helt svart rundt 3 av vinduene i leiligheta.. hvor bodde du ? 😂

Skrevet

Det skulle ikke forundre meg, det er helt svart rundt 3 av vinduene i leiligheta.. hvor bodde du ?

Huff. :o Jeg bodde på Bislett.

AnonymBruker
Skrevet

Da sier du opp, som du har gjort og flytter. Når utleier ikke fikser lekkasje og der tydeligvis er synlig svart mugg, skal du ikke bo der. Det medfører helseskade å bo i mugg. Det er bare spørsmål om dose og tid, før du blir syk.

Ta bilder og sikre bevis, både når det drypper og når det er tørt, av misfarging og alt.

Anonymous poster hash: deb8a...c82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke bodd en dag i en leilighet med mugg i. Det er jo helseskadelig!

Anonymous poster hash: 2e2a7...ea3

AnonymBruker
Skrevet

Du har altså gitt beskjed 2 ganger på 2 år, og først Nå når du skal flytte uansett finner du ut at det er helt Uutholdelig?

Anonymous poster hash: 45fb4...d79

AnonymBruker
Skrevet

Du har altså gitt beskjed 2 ganger på 2 år, og først Nå når du skal flytte uansett finner du ut at det er helt Uutholdelig?

Nemlig. Tror akkurat dette svekker saken din. Heve leie kontrakt er veldig vanskelig. Jeg måtte ha advokat på min sak, og en vet aldri utfallet. Hadde det vært noe å geve kontrakten på hadde du tatt tak i dette mye kraftigere med en gang. Du hr visst om det veldig lenge, og på den måten godtatt feilen frem til du allikevel skal flytte

Anonymous poster hash: 4ddee...682

• Liker 1
Skrevet

Når jeg skrive 2 ganger er dette feil, jeg har sagt fra 8 ganger. Grunnen til at jeg ikke har gjort dette før har vært mange og en del private.. men nå har jeg fått nok og blitt syk av å bo her.. høres helt latterlig ut å sku heve den sånn at jeg kommer mrg fortere ut herifra så jeg slipper å ska betale 3 mnd ekstra her, men synes det er rett å rimlig m tanke på alt sammen.

AnonymBruker
Skrevet

8 ganger på 2 år. Høres ikke akkurat bedre ut. Og det at du har unnlatt å ta tak i dette tidligere pga personlige årsaker, hjelper heller ikke. Du flytter ut når du overtar den andre leiligheten, siden denne gjør deg syk. Men du må uansett betale ut oppsigelsetiden.

I denne saken høres både utleier og leietaker ut som to sleipe åler.

AnonymBruker
Skrevet

Om det er helseskadelig å bo der kan du ta kontakt med kommunen, og er dem enige så kan dem si at huseieren din ikke har lov til å leie den ut. Så må du flytte med en gang

Anonymous poster hash: 2d1c4...0ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...