Gå til innhold

Nettdating: Mye meldinger før vi har møttes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere. Jeg har et problem med at jeg veldig lett mister interessen når jeg snakker med en fyr og han sender meg masse meldinger. Dette har nå skjedd med en jeg har avtalt å møte til helgen.

Opprinnelig var jeg interessert, men han har sendt meg 3 meldinger i dag (på ulike tidspunkt), og da jeg svarte og hintet litt til at jeg var dårlig på å svare og sjekke innboksen min, og at det kunne bli litt intenst for meg, så spurte han om han kunne høre stemmen min før vi møttes. Hva syns dere om det, creepy eller helt greit?

Vil jo gi han tvilen til gode og møte han likevel, men jeg er generelt en person som ikke sender masse meldinger og har mye kontakt i begynnelsen, så er redd det allerede er litt kræsj her.

Anonymous poster hash: 05caa...e5a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes det blir litt overkill. De slukker spenningen og interessen med en brannslange. Jeg fatter virkelig ikke hvorfor noen personer er så masete. For min del virker de veldig desperate. 

Anonymous poster hash: c366b...886
  • Liker 3
Skrevet

Det er litt creepy og ikke minst slitsomt,når folk er så intense.

Jeg hadde en lignende situasjon med en jeg skrev med.Etter ca.1 uke ble vi enige om å møtes tre dager senere,og avtalte tid og sted.For meg er det da ikke så mye mer å skrive meldinger om frem og tilbake,men han fortsatte bare med laaaaange sms'er og fbook-meldinger daglig....inkludert en sms om vi kunne prate sammen på telefon.Jeg følte det ble for mye for meg.Han hadde på forhånd skrevet mye om psykiske problemer og andre triste ting han slet med så jeg fikk følelsen av at jeg var i ferd med å tre inn i en psykologrolle.

Endte med å kansellere avtalen jeg hadde laget,og ikke møte han likevel.Sier ikke at dette er det rikitge for deg,men kjenn på magefølelsen.For meg føltes det bare feil,og jeg er glad jeg avlyste.

AnonymBruker
Skrevet

Men den rette så går det faktisk helt fint. Selv synes jeg slikt blir masete og crepy, men så var det en spesiell jeg chattet mye med. Til alle døgnets tider. Og når vi møttes, så hadde vi den beste daten noen sinne. Og vi er der nå at vi fortsatt holder kontakt og blir bedre kjent med hverandre for hver dag som går.

Anonymous poster hash: 71712...ac4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det å høre stemmen til daten før et møte er fint. Det blir også anbefalt på sukker sine sider før et møte. Hvor lenge har dere pratet?

Anonymous poster hash: 2337a...2b1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du egentlig ikke er så interessert i å møtes og bli kjent burde du kanskje si fra om det så han kan gå videre?

• Liker 1
Skrevet

Å sende deg flere meldinger på rad nærmest fordi han er utålmodig virker litt voldsomt, men å høre hverandres stemmer har jeg gjort tidligere selv, og det er bare koselig. I tillegg får man en forsmak på hvor lett det er å holde samtalen i gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg vet jeg kanskje altfor lett mister interessen, men jeg syns det var merkelig da han ville høre stemmen min. Vi skal møtes om TO dager, jeg forstår ikke at han ikke kan vente. Nå har jeg skrevet det da, og han har ikke svart. 

Vi pratet såvidt første gang i forrige uke, før jeg sendte han en ny melding i går (altså, brukte jeg over en uke på å svare han). Han spurte nesten umiddelbart i går om vi skulle møtes, og syns det var lenge å vente til fredag. Og i dag har han altså sendt meg 3 meldinger i løpet av dagen, som jeg finner unødvendig når vi snart skal ses uansett.

Jeg VAR interessert i å treffes og møtes, men som sagt mister jeg så lett interessen når de blir så på. 

Skrevet (endret)

Takk for svar. Jeg vet jeg kanskje altfor lett mister interessen, men jeg syns det var merkelig da han ville høre stemmen min. Vi skal møtes om TO dager, jeg forstår ikke at han ikke kan vente. Nå har jeg skrevet det da, og han har ikke svart. 

Vi pratet såvidt første gang i forrige uke, før jeg sendte han en ny melding i går (altså, brukte jeg over en uke på å svare han). Han spurte nesten umiddelbart i går om vi skulle møtes, og syns det var lenge å vente til fredag. Og i dag har han altså sendt meg 3 meldinger i løpet av dagen, som jeg finner unødvendig når vi snart skal ses uansett.

Jeg VAR interessert i å treffes og møtes, men som sagt mister jeg så lett interessen når de blir så på. 

Syntes du virker ganske kald og uengasjert i kontakten med han. Alt skal følge dine sett med regler og dine premisser.

Hadde noen latt det gå 1 uke før man gadd svare så hadde jeg hivd vedkommende i søplebøtten og aldri sett meg tilbake. 

Du finner 3 sms unødvendig ja, men det gjør ikke han. Tanken har ikke slått deg at han kanskje er typen som setter pris på å bli litt kjent før dere treffes slik at det ikke bare blir 2 fremmede som møtes?

Hele konseptet med nettdating er jo at man blir kjent via sms eller chat før man treffes. 

Nei jeg syntes du skal avlyse møtet så den hyggelige og kontaktsøkende fyren ikke ender opp med å bli såret. Det er helt tydelig dere er følelsesmessig og personlighetsmessig på 2 helt forskjellige planeter.

Krise at en fyr vi prate litt på tlf eller utveksle noen sms med en date altså. Katastrofe at noen viser interesse , han skulle kanskje vært lik deg og ikke engasjert seg i det hele tatt? Høres jo ut som en varm og god start på en relasjon.

Endret av WubWub
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syntes du virker ganske kald og uengasjert i kontakten med han. Alt skal følge dine sett med regler og dine premisser.

Hadde noen latt det gå 1 uke før man gadd svare så hadde jeg hivd vedkommende i søplebøtten og aldri sett meg tilbake. 

Du finner 3 sms unødvendig ja, men det gjør ikke han. Tanken har ikke slått deg at han kanskje er typen som setter pris på å bli litt kjent før dere treffes slik at det ikke bare blir 2 fremmede som møtes?

Hele konseptet med nettdating er jo at man blir kjent via sms eller chat før man treffes. 

Nei jeg syntes du skal avlyse møtet så den hyggelige og kontaktsøkende fyren ikke ender opp med å bli såret. Det er helt tydelig dere er følelsesmessig og personlighetsmessig på 2 helt forskjellige planeter.

Krise at en fyr vi prate litt på tlf eller utveksle noen sms med en date altså. Katastrofe at noen viser interesse , han skulle kanskje vært lik deg og ikke engasjert seg i det hele tatt? Høres jo ut som en varm og god start på en relasjon.

Det var ikke det at jeg ikke "gadd" å svare, jeg var ikke inne og sjekket innboksen min. Jeg vil gjerne møte de jeg snakker med, men jeg gjør det klart at jeg ikke er god på å sende meldinger eller svare raskt. Jeg er ikke den personen som er limt fast i mobilen, og ofte har jeg den i flymodus hvis jeg er og trener, og det pleier jeg å fortelle.

Nå har forsåvidt nesten ingen av meldingene hans vært forsøk på å bli bedre kjent heller, det har aller mest vært tomprat, og det finner jeg unødvendig når vi snart skal ses uansett. For meg er det heller ikke noe poeng i å snakkes på tlf, jeg må treffe personen for å finne ut av kjemien. 

Har også prøvd å snakke litt lengre med en person før vi ses, men det har ikke funket så bra. De har vist seg å være ganske annerledes i person, og det er derfor jeg foretrekker å bare møtes ansikt til ansikt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke det at jeg ikke "gadd" å svare, jeg var ikke inne og sjekket innboksen min. Jeg vil gjerne møte de jeg snakker med, men jeg gjør det klart at jeg ikke er god på å sende meldinger eller svare raskt. Jeg er ikke den personen som er limt fast i mobilen, og ofte har jeg den i flymodus hvis jeg er og trener, og det pleier jeg å fortelle.Nå har forsåvidt nesten ingen av meldingene hans vært forsøk på å bli bedre kjent heller, det har aller mest vært tomprat, og det finner jeg unødvendig når vi snart skal ses uansett. For meg er det heller ikke noe poeng i å snakkes på tlf, jeg må treffe personen for å finne ut av kjemien.  Har også prøvd å snakke litt lengre med en person før vi ses, men det har ikke funket så bra. De har vist seg å være ganske annerledes i person, og det er derfor jeg foretrekker å bare møtes ansikt til ansikt. Anonymous poster hash: 05caa...e5a

Kanskje si det til han da at du ikke er så interessert i kontakt før dere møtes på en eventuell date? Det er faktisk veldig vanlig å snakke en del før man treffes. Da er det også enklere å ha noe å snakke om fordi man har noen knagger fra før å snakke om. Du virker som wubwub sier veldig kald og nesten avvisende. At det ikke er så viktig for din del er en ting, men du må huske at dating handler ikke bare om deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje si det til han da at du ikke er så interessert i kontakt før dere møtes på en eventuell date? Det er faktisk veldig vanlig å snakke en del før man treffes. Da er det også enklere å ha noe å snakke om fordi man har noen knagger fra før å snakke om. Du virker som wubwub sier veldig kald og nesten avvisende. At det ikke er så viktig for din del er en ting, men du må huske at dating handler ikke bare om deg.

Jeg får veldig lite ut av chatting. Jeg opplever at mange er ganske dårlige på skriftlig formulering, og det blir mye tomprat eller unnvikende svar. Syns selv det er lettere å snakke sammen når man vet lite om hverandre, og har uansett aldri problemer med å få en 1. date til å vare i en del timer. 

Jeg forstår at jeg virker kald og avvisende, og jeg skulle ønske jeg ikke mistet interessen av mye kontakt, men for meg så dreper det rett og slett stemningen. 

Men jeg takker for råd altså, jeg skal prøve å skjerpe meg litt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får veldig lite ut av chatting. Jeg opplever at mange er ganske dårlige på skriftlig formulering, og det blir mye tomprat eller unnvikende svar. Syns selv det er lettere å snakke sammen når man vet lite om hverandre, og har uansett aldri problemer med å få en 1. date til å vare i en del timer.  Jeg forstår at jeg virker kald og avvisende, og jeg skulle ønske jeg ikke mistet interessen av mye kontakt, men for meg så dreper det rett og slett stemningen. Men jeg takker for råd altså, jeg skal prøve å skjerpe meg litt.  Anonymous poster hash: 05caa...e5a

Ja du burde hvertfall si det til han siden han sikkert ikke er synsk. Noen liker å kjenne personen litt på forhånd fordi de ikke er så flinke til å prate med fremmede.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dere gir TS altfor mye pes. Å sende tre meldinger før hun i det hele tatt har svart (slik jeg tolket HI) er temmelig masete, og er noe som de fleste ville ha ansett som litt mye. 

Jeg synes også det er litt merkelig at han klager over at fredag er så lenge til å møtes når dere snakker sammen på en onsdag. Det synes jeg også blir altfor mye. Det viser heller ikke at han har lyst til å bli godt kjent før dere treffes, slik som noen andre her påstår. 

Jeg synes også det høres helt rart ut å snakke på telefonen før man treffes, og jeg hadde virkelig ingen aning om at dette var særlig vanlig. Nå for tiden er det heller ikke nødvendigvis slik at man snakker særlig lenge før man treffes. Når han ber om møte så tidlig uansett synes han det åpenbart ikke er så viktig å bli godt kjent før man treffer hverandre uansett. 

Skrevet (endret)

Jeg synes dere gir TS altfor mye pes. Å sende tre meldinger før hun i det hele tatt har svart (slik jeg tolket HI) er temmelig masete, og er noe som de fleste ville ha ansett som litt mye. 

Jeg synes også det er litt merkelig at han klager over at fredag er så lenge til å møtes når dere snakker sammen på en onsdag. Det synes jeg også blir altfor mye. Det viser heller ikke at han har lyst til å bli godt kjent før dere treffes, slik som noen andre her påstår. 

Jeg synes også det høres helt rart ut å snakke på telefonen før man treffes, og jeg hadde virkelig ingen aning om at dette var særlig vanlig. Nå for tiden er det heller ikke nødvendigvis slik at man snakker særlig lenge før man treffes. Når han ber om møte så tidlig uansett synes han det åpenbart ikke er så viktig å bli godt kjent før man treffer hverandre uansett. 

Å treffe noen som man ikke har pratet noe med er jo blind date , ikke nettdating. Er ikke alle som syntes det er så stas å treffe en vilt fremmed på blind date. Og jo det er vanlig at man flørter på sms , tlf og chat når det kommer til nettdating.

4 sms i perioden man har kjent hverandre er ikke mye. Jeg har alltid pratet daglig i minst 1 måned med folk jeg har truffet fra nett og gjerne også på tlf slik at det ikke er en vilt fremmed man treffer - men et menneske man kjenner litt. Da har man jo også noe å prate om siden man kjenner hverandre.

Syntes strengt tatt det er ganske sært å reagere negativt på at noen viser engasjement og interesse i dating fasen hvor hele poenget er å bli kjent med hverandre.

Men det ser visst ut som uansett hva gutter gjør så er det feil. I andre tråder blir det klaget over gutter som er passive og ikke gidder svare på sms, her klages det over en gutt som har sendt 4 sms, FIRE SMS. Gidameien, krise! Han må sikkert være kjempe desperat siden han pumper ut så enooooooorme mengder sms på 1 uke som noen av damene her hevder! Nei ærlig talt.

Om man ikke tåler at daten tar kontakt så burde man droppe hele daten for å skape et forhold med en slik holdning er ikke liv laga.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet

Tommel opp.

"Nei, vet du: Du ble faktisk så interessert i meg at jeg mistet interessen for deg"

Snodig konsept, men hver sin greie.. Jeg foretrekker at mennesker jeg ser en mulighet i, faktisk viser interesse for meg. Det kan være mange forskjellige årsaker til at man sender flere meldinger. Kanskje var melding 2 en oppfølger til melding 1 osv..

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det helt uforståelig at man ikke vil ha kontakt med noen mellom de gangene man møtes. Tre meldinger på en uke som man ikke har fått noe svar på ville jeg tolket som at den andre personen ikke var interessert i det hele tatt. Kan hende de meldingene "på rappen" og "masingen" om å møtes var et siste forsøk på å finne ut om TS egentlig er interessert nok til å svare? Når TS da i tillegg ikke svarer på meldingene og i tillegg klager over at personen maser tror jeg ikke det akkurat sender de beste signalene.

For meg har kommunikasjon om både dagligdagse ting og typiske bli-kjent-samtaler viktig i perioder både før og mellom møter/dates. Det er passe kleint å møte en fremmed uten å vite noe om interesser, hvilke holdninger de har til ulike ting og hva som opptar dem i hverdagen. Er mye lettere å ha en mer avslappet tone og føre en samtale der man kan streife innom flere temaer uten å måtte gjennom hele den systematiseringsregla først, før man kommer i gang - og så måtte starte på nytt i gjen hver gang man har snakket ferdig et tema og begynner på det neste. Få ting er mer drepende i enn det stive og formelle jeg-er-sånn-og-sånn-hvordan-er-du? Mine-interesser-er-dette-og-dette-hva-liker-du?.

Sånne møter er ekstremt slitsomme og (for meg) fører det sjeldent til et ønske om å treffe personen igjen, det ikke gir noe mersmak fordi det ligger i kortene at neste møte også bare blir en fortsettelse på å spille sånne bli-kjent-leker. Er mye hyggeligere å faktisk kunne kose seg sammen med en samtale som ikke nødvendigvis trenger å handle om meg, meg, meg og deg, deg, deg.

Anonymous poster hash: e84cf...54e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å treffe noen som man ikke har pratet noe med er jo blind date , ikke nettdating. Er ikke alle som syntes det er så stas å treffe en vilt fremmed på blind date. Og jo det er vanlig at man flørter på sms , tlf og chat når det kommer til nettdating.

4 sms i perioden man har kjent hverandre er ikke mye. Jeg har alltid pratet daglig i minst 1 måned med folk jeg har truffet fra nett og gjerne også på tlf slik at det ikke er en vilt fremmed man treffer - men et menneske man kjenner litt. Da har man jo også noe å prate om siden man kjenner hverandre.

Syntes strengt tatt det er ganske sært å reagere negativt på at noen viser engasjement og interesse i dating fasen hvor hele poenget er å bli kjent med hverandre.

Men det ser visst ut som uansett hva gutter gjør så er det feil. I andre tråder blir det klaget over gutter som er passive og ikke gidder svare på sms, her klages det over en gutt som har sendt 4 sms, FIRE SMS. Gidameien, krise! Han må sikkert være kjempe desperat siden han pumper ut så enooooooorme mengder sms på 1 uke som noen av damene her hevder! Nei ærlig talt.

Om man ikke tåler at daten tar kontakt så burde man droppe hele daten for å skape et forhold med en slik holdning er ikke liv laga.

Du forstår åpenbart ikke poenget. Det handler om å sende så mange meldinger uten svar fra den ene parten. Det er helt OK å sende fire meldinger i løpet av en dag dersom man har en toveissamtale. Å sende meldinger på meldinger uten at den andre har svart synes jeg er masete, og det synes svært mange kvinner også. 

Og nei, det er heller ikke blind date når man har sett bilder av hverandre og utvekslet noen meldinger før møte. Dette er også nettdating. Det er ikke noe krav for hvor lenge man skal chatte sammen før man treffes før det kalles nettdating. Om du har truffet han fra nettet, ja, da er det nettdating. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tommel opp.

"Nei, vet du: Du ble faktisk så interessert i meg at jeg mistet interessen for deg"

Snodig konsept, men hver sin greie.. Jeg foretrekker at mennesker jeg ser en mulighet i, faktisk viser interesse for meg. Det kan være mange forskjellige årsaker til at man sender flere meldinger. Kanskje var melding 2 en oppfølger til melding 1 osv..

Nei, dette er ikke snodig. Dette er ytterst vanlig. Det virker som du og Wubwub totalt har misforstått hvordan kvinner fungerer. 

Det handler om en mellomting. Å vise interesse, men samtidig holde litt tilbake slik at det ikke blir for mye. 

Skrevet

Nei, dette er ikke snodig. Dette er ytterst vanlig. Det virker som du og Wubwub totalt har misforstått hvordan kvinner fungerer. 

Det handler om en mellomting. Å vise interesse, men samtidig holde litt tilbake slik at det ikke blir for mye. 

Misforstått hvordan kvinner fungerer? De fungerer forskjellig skal jeg si deg,veldig forskjellig. Ingen kvinner er like.

Og nei det er ikke normen at kvinner på nettdating syntes 4 meldinger på en uke og er "masete". Tvert imot er det mange som ville sagt det er for lite - om man er interessert selv.

Jeg har i min tid hatt haugevis av venninder og jeg har hørt hundrevis av historiene deres om nettdating - om interessen har vært der så har de brukt mye mye tid på chat, tilogmed sitti oppe hele netter for å bli bedre kjent med sin nye flamme.

Om de ikke har vært interessert derimot, så har de ikke giddi svart. De hadde vært like korte og kalde som TS. Det har faktisk hendt at de har klagd til meg med "åh nå sender han tullingen som tror han har sjangs på meg melding igjen.. han har sendt 4 sms på en hel uke..  at han ikke tar hintet når jeg ikke svarer?"

For det å ikke svare er faktisk et hint. Ikke rart fyren sender 3 sms for å sjekke ut hvor landet ligger etter 1 ukes stillhet, det har garantert bygd seg opp et usikkerhets momuntum hos fyren i møte med denne korte og formelle korrespondansen. 

Personlig har jeg truffet 24 damer fra internet. Og de har aldri oppført seg slik du og TS beskriver. Tvert imot har interessen vært gjensidig og samtalene har stort sett hatt en fin flyt med mye latter, humor , vittige historier hvor vi blir litt kjent med hverandre på godt og vondt.

Og det har vært mange tilfeller hvor jeg har fått regelrett kjeft om jeg ikke svarer med en gang "hallo er du der? er du ikke interessert lenger? hvorfor hører jeg ikke fra deg? har du lyst til å droppe treffet? blablabla"

Og det er en grunn til det, man blir usikker når man møter en vegg av stillhet og ikke noe kontakt. For det er ikke normen når man er på flørtern - de fleste ville konkludert det som avvisning enten man er mann eller dame. 

Hvorfor skal man i det hele tatt gidde møte noen som ikke gidder svare på sms? Ikke bare er det frekt men det er også slemt siden det gjør det andre mennesket usikker på seg selv og hele greia.

Det er som sagt heller ikke alle som syntes det er så stas å møte et vilt fremmede vesen man ikke vet noe om. Er greit å ha en VISS pekepinn om vedkommendes personlighet før man treffes så man har noe å bygge på.

Jeg velger anta at mennesker som ikke er villig til å by på seg selv og sin personlighet eller vie noe tid eller krefter på å bygge et bra fundament i startfasen som man kan bygge videre på i fremtiden vil være de menneskene som må belage seg på å være single lange lange tider.

I en relasjon med andre mennesker så må man forholde seg til at andre har andre behov enn en har selv og man må tilpasse seg. Om behovene til det andre mennesket derimot strider fundamentalt med dine egne så bør man droppe greia så fort som mulig. Om man syntes 1-4 sms i uka er så stor krise at man mister interessen så bør man ikke dra på date med en fyr som liker skravle på sms eller chat - slike som meg og mange andre damer og menn i landet.

Da kan man finne seg en asosial fyr/dame som ikke har mobil eller pc.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...