AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Fikk et lite bitt av hunden idag. 2 små "hull" ser det ut som.. det blødde litt, men ikke sånn at det rendte! Bør man ta kontakt med legevakt eller ta stivkrampe for noe så lite? Anonymous poster hash: 637c1...f19
Gjest Universe Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Det er vel lurt når det blødde. Da har jo tenna komt dypt, og det kan komme bakterier fra tenna til hunden og ned i såret selv om det er lite. Er du usikker så hør hva legen synes du bør gjøre.
Million Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Dra til legen og ta stivkrampesprøyte. Better to be safe than sorry ;-) 1
SiMa Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Når det går hull på huden bør du ta stivkrampevaksine. (Når det gjelder dyrebitt bør du ta ny vaksine hvis det er mer enn fem år siden sist.) Better safe than sorry. 1
arcsin Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Ja, du bør ta stvkrampesprøyte så lenge det har gått hull på huden. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Ja, det hadde jeg ikke tatt sjansen på å få. Folk dør av det også her. Anonymous poster hash: 7ad4f...2ec
Minya Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Det er gjengs oppfatning at man bør ta stivkrampesprøyte om man blir bitt til man blør (selv om det bare blør littegrann) av hunder, katter og mennesker (ja, vi også har ekle bakterier i munnen) Jeg ville gjort det for sikkerhets skyld.
Jeane Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 Jeg ville ikke stresset med det, nei, men jeg ville bestilt time hos legen og tatt vaksine i tilfelle fremtidige hendelser. Det er greit å ha det gjort, også slipper du å bli redd dersom du får en rift en annen gang. Har man dyr, så er sannsynligheten stor for at man vil en liten skade før eller siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå