AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Hva bør far gjøre om mor reiser ut av landet med barnet og nekter å komme tilbake? Barnet har dobbelt statsborgerskap.. Anonymous poster hash: 0495d...ba4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 hvilket land gjelder det da? Det har jo litt å si.. Anonymous poster hash: f2048...a9c
Sannerlig Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Hva bør far gjøre om mor reiser ut av landet med barnet og nekter å komme tilbake? Barnet har dobbelt statsborgerskap..Anonymous poster hash: 0495d...ba4 Kidnappe det tilbake. Finnes nesten ingenting som russisk nasjonalfølelse som på dette området. I russland får du null støtte, så da kan du tenke deg selv hva du står igjen med for valg.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Kontakte barnevernet og politet? Anonymous poster hash: 6fbdd...85c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Hva får barnevernet gjort? Evt hva gjør politiet?Anonymous poster hash: 0495d...ba4
Gjest Universe Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Kjempe om å få barnet tilbake så klart. La mor miste foreldrerett når hun holde på sånn. Ikke normalt gjort.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 Tror ikke de får gjort noe utenfor landets grenser.. Anonymous poster hash: 0495d...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Hva gjør politi og evt utenriksdepartementet? Hva med advokat,må det betales av egen lomme?Anonymous poster hash: 0495d...ba4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #10 Skrevet 8. juli 2015 "6. En borger av Russland, som også har et annet statsborgerskap, anses av den russiske føderasjonen bare som en borger av Russland, bortsett fra i tilfeller fastsatt av internasjonale traktater av Russland, eller føderal lov."(http://www.consultant.ru/popular/civic/34_1.html) Det er mange kjente historier hvor russiske kvinner (og menn) får statig støtte for å få barna sine fra utlande hjem til Russland. Etter de krysser grense er det veldig lite sjanse å få barnet tilbake. Ved skilsmisse får bare 5-6% av fedre hovedomsorg for barna (http://demoscope.ru/weekly/2007/0311/gazeta019.php). Til og med russiske menn har ganske lite rettigheter som fedre sammenlikned med mødre. Du kan ikke reise til Russland og ta med barnet tilbake til utlande ettersom loven (ved passkontroll på flyplassen) sier at en foresatt må tilbringe en skriftlig tillatelse fra den andre foresatt for å krysse grense med barna. Dette signeres hos en notarius/advokat. Verre blir det om hun bestemmer å skille seg. Hun får skilsmisse papirer om du ikke kommer til to rettsaksmøter. Alt tar ikke så langt tid der som her, kanskje 1-2 mnd. Jeg er russisk selv. Mannen min er russisk. Det er ganske dumt men det er slik at når jeg reiser med barna hjem til foreldrene mine i Russland så er det ingen hindring ved innreise. På vei tilbake hitt må jeg tilbringe kopi av passet til mannen min, kopi av fødselsattestr, hvor han er skrevet som far, kopi av vikselsatest og tillattesle for innreise/utreise innen konkrett periode. Alt stemplet hos notarius. For å ungå alt dette, må vi bege reise med barn fra Russland. Anonymous poster hash: f7acd...6f7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #11 Skrevet 8. juli 2015 Det du kan prøve er å lure henne tilbake hitt og så spille etter norske lover. Lite/ingen sjanse å få en russisk statsborger tilbake fra Russland. Anonymous poster hash: f7acd...6f7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #12 Skrevet 8. juli 2015 Hmm.. Så far i dette tilfellet har så og si ingen reell mulighet til å kunne få kontakt med barnet sitt igjen så lenge mor ikke vil? Anonymous poster hash: 0495d...ba4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #13 Skrevet 8. juli 2015 TV2 hadde for en stund siden noen dokumentarer på barnebortføringer. Advokat må betales av egen lomme.Anonymous poster hash: 2266f...0b7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #14 Skrevet 8. juli 2015 Synes det er fryktelig ille for både den andre forelderen og barnet, helt sykt rett og slett! Anonymous poster hash: 0495d...ba4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå