AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 og fått svar? Søkte vel rundt 19-20 juni. Står at jeg kan forvente svar innen 31 juli. Håper at det går raskere, må betale depositum på skolepengene. Noen som har søkt og fått svar allerede? Anonymous poster hash: da538...d30
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Jeg fikk svar på et par timer. Lurer på hvorfor det er så stor forskjell? Anonymous poster hash: 1c1f6...5a3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Jeg fikk svar på et par timer. Lurer på hvorfor det er så stor forskjell? Anonymous poster hash: 1c1f6...5a3 samme fikk en annen medstudent. Alt av dokumenter er tilsendt og klart..så usikker på hvorfor jeg ikke fikk. Han søkte til og med en dag etter meg. Når søkte du? Anonymous poster hash: da538...d30
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Det kommer vel an på om man skal starte på et nytt studie og de må sjekke om du har kommet inn, eller om det er for videre studie på samme grad? Anonymous poster hash: 23595...ee5
Ånei Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Kan man søke før man har fått svar/tilbud om skoleplass?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Kan man søke før man har fått svar/tilbud om skoleplass? Ja jeg mener det. Det er iallfall mulig å fylle ut søknadsskjemaet og det står at det er for 2015/2016 Anonymous poster hash: 23595...ee5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Det kommer vel an på om man skal starte på et nytt studie og de må sjekke om du har kommet inn, eller om det er for videre studie på samme grad? Anonymous poster hash: 23595...ee5 Sjekket min søknad nå og jeg har fått innvilget støtte, og jeg begynner på nytt studium nå så det var rart! Anonymous poster hash: 23595...ee5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 Jeg søkte etter at jeg hadde kommet inn på skolen, er uansett gjennom skolen min her i Norge (en del av graden), og skolen sendte inn bekreftelse på dagen så den har lånekassen lenge hatt. Håper de svarer snart.. Anonymous poster hash: da538...d30
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 og fått svar? Søkte vel rundt 19-20 juni. Står at jeg kan forvente svar innen 31 juli. Håper at det går raskere, må betale depositum på skolepengene. Noen som har søkt og fått svar allerede? Anonymous poster hash: da538...d30 Men du får jo ikke pengene før skolen starter uansett. Skolen må bekrefte at du er elev der, og skolepenger må betales hvis det er kostnader for materialer osv. Normalt kommer første utbetaling et par dager etter at dette er i orden. Anonymous poster hash: 1bd2e...e2a 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #11 Skrevet 9. juli 2015 Kan man søke før man har fått svar/tilbud om skoleplass? Det tror jeg ikke, du må oppgi hvilken skole og linje du skal gå på. Anonymous poster hash: 1bd2e...e2a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #12 Skrevet 9. juli 2015 Jeg har både søkt og fått penger ok. Her må vi vente til skolen begynner og de bekrefter, og skolepengene er betalt. Anonymous poster hash: 1bd2e...e2a 1
Wilma- Skrevet 9. juli 2015 #13 Skrevet 9. juli 2015 ok. Her må vi vente til skolen begynner og de bekrefter, og skolepengene er betalt. Anonymous poster hash: 1bd2e...e2a Det stod også at jeg måtte vente til skolen begynte, men har opplyst om studiestart 29. september og fikk de fremdeles mandag denne uken.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #14 Skrevet 9. juli 2015 Jeg har både søkt og fått penger Dette står på lånekassen sine sider.Før vi betaler ut penger, må du ha møtt til undervisning og begynt på skolen. Du får ingen utbetalinger før skolen din har bekreftet til oss at du har startet på skolen.Har du begynt allerede nå? Anonymous poster hash: 1bd2e...e2a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #15 Skrevet 9. juli 2015 Det stod også at jeg måtte vente til skolen begynte, men har opplyst om studiestart 29. september og fikk de fremdeles mandag denne uken. 29 september? Ja, ja, vi andre må nok vente en stund til. Har aldri fått en krone før tidligst 20 august, med skolestart få dager før. Anonymous poster hash: 1bd2e...e2a
Wilma- Skrevet 9. juli 2015 #16 Skrevet 9. juli 2015 Mitt semester begynner ikke før 29. September fordi jeg studerer i England og der opererer de sikkert med andre datoer enn hva vi gjør i Norge, uten at jeg er helt sikker på det da jeg aldri har undersøkt. Hvorfor jeg har fått penger allerede vet jeg fint lite om.
Wilma- Skrevet 9. juli 2015 #17 Skrevet 9. juli 2015 29 september? Ja, ja, vi andre må nok vente en stund til. Har aldri fått en krone før tidligst 20 august, med skolestart få dager før. Anonymous poster hash: 1bd2e...e2a Vet ikke om de betaler ut tidligere til folk som studerer i utlandet.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #18 Skrevet 9. juli 2015 Vet ikke om de betaler ut tidligere til folk som studerer i utlandet. Det er jo en mulighet :-) Anonymous poster hash: 1bd2e...e2a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #19 Skrevet 9. juli 2015 Vet ikke om de betaler ut tidligere til folk som studerer i utlandet. Mange som studerer utenlands må bl.a. forhåndsbetale skolepenger, så reglene er annerledes for utenlandsstudenter. Om alt kommer tidligere eller bare en del vet jeg ikke, ei heller hvorfor akkurat du får så tidlig, men det er i hvert fall et annet system. Så det stemmer det, ja, det er derfor Studenter her til lands med "vanlig" studiestart i august får ikke pengene ennå. Normalt skal de komme ved studiestart. Riktignok har jeg flere ganger opplevd å få dem før semesteret mitt faktisk begynner, men det er i hvert fall først i august jeg får dem. Anonymous poster hash: 40915...ff8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #20 Skrevet 10. juli 2015 samme fikk en annen medstudent. Alt av dokumenter er tilsendt og klart..så usikker på hvorfor jeg ikke fikk. Han søkte til og med en dag etter meg. Når søkte du?Anonymous poster hash: da538...d30 Søkte for et par uker siden. Jeg er midt i en bachelor, så det var ingenting å "vente på". Har jo allerede studieretten på plass, men har ikke tatt opp lån tidligere i studiene. Men ja, veldig rart, jeg var skikkelig overrasket over hvor kjapt det var!Anonymous poster hash: 1c1f6...5a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå