Gå til innhold

Frisørprodukter til et barn?

Suzy

Anbefalte innlegg

Denne er også postet på Velvære, sminke...

Datter'n er 12 år og har flott, naturkrøllet hår som er fryktelig slitt etter sommer'n.

Jeg må selvfølgelig få både henne (og meg) til frisøren for å klippe vekk det slitte, men jeg lurer på om jeg skal spandere en hårkur (til hjemmebruk) og muligens god shampo/balsam på henne (lurte på KMS eller Kerastase). Hun har litt tørre hodebunn og hår som trenger godt med fukt, stell..

MEN så lurer jeg på om det er ekstravagant å kjøpe dyre frisørprodukter til et barn.. Er det å venne henne til luksus? Skjemme henne bort? Unødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke det er å skjemme henne bort om du kjøper hårkur til henne. Jeg syns tvert i mot at du viser henne at hun er verd det, noe jeg skulle ønske jeg hadde lært hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en hyggelig måte å se det på Brunhilde!

Jeg syns hun er verdt det og jeg vet hvor viktig det er å ta vare på seg selv - og hvor godt det føles - sjøl om hun bare er 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg får hårproduktene til mini'en sendt fra England jeg- så jeg synes ikke det er ekstravagant og betale litt for hårprodukter, hun er mulatt og har veldig krøllete , krusete hår og de produktene de har i Norge er ikke no særlig

De ter som de sier - " because she is worth it" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det høres ut som en kjempefin "gave" fra mor til datter. Husker jeg fikk frisørsjampo av mamma da jeg var 15-16, og satte stor pris på det.

Det er en hyggelig "jenteting", ja det er kanskje litt ekstravagant, men alle fortjener vel litt luksus i ny og ne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

nei, flott at du vil ta vare på håret hennes. produkter til frisør er dyre i innkjøp, men varer så utrolig lenge.

Kjøpte en shampo til 245 kr nå og regner med å ha den i et år.

Det skal veldig lite til. til mitt korte hår er det nok med en teskje.

Forklar din datter dette. har dere sett at alle den billigsjampo som finnes, så er det store hull.?

Unger kan jo bruke enorme greier når de vasker.

Så er hun plaget med tørr bunn osv, så er det viktig med rett sjampo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal veldig lite til. til mitt korte hår er det nok med en teskje.

Forklar din datter dette. har dere sett at alle den billigsjampo som finnes, så er det store hull.?

Unger kan jo bruke enorme greier når de vasker.

Så er hun plaget med tørr bunn osv, så er det viktig med rett sjampo.

Akkurat det med å være forsiktig med den, ikke bruke for mye av gangen osv har jeg tenkt å forklare nøye - det er nettopp det at hun allerede sliter med flass og hår som tørker lett ut (krøller) og da er det bedre produkter å få hos frisør!

Takk for svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syntes oxo d er kjempeflott at du viser datteren din at man skal ta vare på seg selv og håret sitt og at man er verdt det...

Tenkte jeg bare skulle anbefale deg en serie med produkter som er norskprodusert og som ikke har annet enn naturlige ingredienser: FINN & GUNNAR.

Veit det høres litt "teit" ut - men de lager milde og gode og ikke minst velduftende produkter som absolutt anbefales til så vel voksne som barn (om de skal ha noe)...

Bare en ide...

Cr@sh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har litt tørre hodebunn og hår som trenger godt med fukt, stell..

MEN så lurer jeg på om det er ekstravagant å kjøpe dyre frisørprodukter til et barn.. Er det å venne henne til luksus? Skjemme henne bort? Unødvendig?

Hun har tørr hodebunn og hår som trenger godt med fuktighet og alikevel må du spørre andre om du bør kjøpe frisørprodukter til henne? Si meg en ting, hva ville du gjort om det var deg som hadde tørr hodebunn? Ville du tviholdt på billigshampooen selv om hodebunnen begynte å klø og håret ble tørrere? Nei selvsagt ikke, så hvorfor er det da plutselig annerledes når det ikke gjelder deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du spy ut dette Myumi?

Hvis du synes det er et teit spørsmål så la vær å svar på det.

Og det er faktisk forskjell på håret til et barn og en voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er faktisk forskjell på håret til et barn og en voksen!

Håret på barn kan også bli slitt, særlig etter sommeren. Da burde det være unødvendig og spørre om ett barn kan ta "skade" av å begynne med ordentlige hårprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har tørr hodebunn og hår som trenger godt med fuktighet og alikevel må du spørre andre om du bør kjøpe frisørprodukter til henne? Si meg en ting, hva ville du gjort om det var deg som hadde tørr hodebunn? Ville du tviholdt på billigshampooen selv om hodebunnen begynte å klø og håret ble tørrere? Nei selvsagt ikke, så hvorfor er det da plutselig annerledes når det ikke gjelder deg?

Glefs, glefs! :roll:

Jeg har kjøpt frisørshampo til henne tidligere og det har gitt gode resultater. Til syvende og sist bestemmer jeg selvsagt selv, men jeg er interessert i andres meninger om dette - ikke noen diktasjon i hva jeg skal gjøre.

Hva jeg ville gjort om det gjaldt meg?

Vel, det har i enhver situasjon kommet an på økonomien min. Jeg har brukt både billig og kostbar shampo i perioder, men foretrekker - som ethvert annet oppegående menneske - frisørshampo av god kvalitet. Likevel er det ikke en selvfølge at jeg unner meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glefser ikke, syntes bare det virket som ett spørsmål du selv burde vite svaret på. Du er såpass godt vant på KG at du vet at det vil komme innlegg som mener at barn blir onde mini-utgaver av Paris Hilton hvis de bruker noe annet enn Natusan Kids.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest2 - igjen

Håret på barn kan også bli slitt, særlig etter sommeren. Da burde det være unødvendig og spørre om ett barn kan ta "skade" av å begynne med ordentlige hårprodukter.

Selvfølgelig kan også barnehår bli slitt............. det er ikke det som det er snakk om her. Men skal/bør man bruke voksen-produkter til barnehår??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glefser ikke' date=' syntes bare det virket som ett spørsmål du selv burde vite svaret på. Du er såpass godt vant på KG at du vet at det vil komme innlegg som mener at barn blir onde mini-utgaver av Paris Hilton hvis de bruker noe annet enn Natusan Kids.[/quote']

:hoho::hoho:

Jeg vet det - men jeg var faktisk ærlig interessert i hvor mange sånne jeg kom til å få.

Jeg syns det er bra om ungen lærer seg å ta vare på seg selv og bli bevisst på hva slags produkter som er tilgjengelig "der ute" - samtidig som jeg er bevisst på at hun ikke skal tro at hun kan bruke ubegrenset av eksklusive og dyre produkter.

Klart jeg vet hva jeg mener - men jeg ville gjerne ha innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg syns det er bra om ungen lærer seg å ta vare på seg selv og bli bevisst på hva slags produkter som er tilgjengelig "der ute" - samtidig som jeg er bevisst på at hun ikke skal tro at hun kan bruke ubegrenset av eksklusive og dyre produkter.

Den er jeg med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...