Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen hvor lenge man må vente med å kjøre bil fra man har tatt en oxycontin?

AnonymBruker
Skrevet

Det kjenner du vel. Oxycontin er langtidsvirkende og har ikke den ruseffekten som hurtigvirkende Oxynorm har. Så du må kjenner etter selv. Om du ikke føler noen rus/sløvhet så er det greit. 

Anonymous poster hash: 08618...242
  • Liker 1
Gjest Gjesp
Skrevet

Vet noen hvor lenge man må vente med å kjøre bil fra man har tatt en oxycontin?

Du må snakke med legen din om bilkjøring er forsvarlig. Det kommer helt an på hvor sterke tabletter du tar og hvor mange. 

Det er ditt fulle og hele ansvar da dette er medikamenter som svekker reaksjons- og konsentrasjonsevnen.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke kjøre bil under opptrapping, og må være på stabil dosering.

Dette må du snakke med legen om.

Anonymous poster hash: 10831...941

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Men hvis man ikke får noen ruseffekt av oxycontin så går det kanskje greit om man føler seg opplagt? Trodde det var forbudt pga en evt ruseffekt.. dette er bare akutt bruk - jeg skal bare ha en om morgenen frem til fredag og tenkte å ta en tur på butikken på kvelden

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Men hvis man ikke får noen ruseffekt av oxycontin så går det kanskje greit om man føler seg opplagt? Trodde det var forbudt pga en evt ruseffekt.. dette er bare akutt bruk - jeg skal bare ha en om morgenen frem til fredag og tenkte å ta en tur på butikken på kvelden

Da kan du ikke kjøre bil etter gjeldende retningslinjer.

Anonymous poster hash: 10831...941

• Liker 1
Skrevet

Vet det er sterke medisiner, men lurte litt på hvor lenge man må vente før man kan kjøre bil etter siste dose oxycontin, om det er noe man ikke får noen rus av så tenkte jeg at det burde gå greit etter noen timer, men jeg får vente enda litt til :-)

Gjest Gjesp
Skrevet

Det er sant som AB skriver her. Du må være på en stabil dosering før du kan kjøre bil. Kroppen tar lang tid å venne seg til denne typen medikamenter. Selvom du muligens ikke føler noen rus så er din reaksjonsevne nedsatt. 

Jeg har diskutert dette med lege ifm min manns kreftsykdom og fikk da beskjed om at kroppen bruker flere uker på å venne seg til en satt dose. 

Men som sagt så bør du ta opp dette med legen som har skrevet ut medikamentene til deg. 

Skrevet

Vet det er sterke medisiner, men lurte litt på hvor lenge man må vente før man kan kjøre bil etter siste dose oxycontin, om det er noe man ikke får noen rus av så tenkte jeg at det burde gå greit etter noen timer, men jeg får vente enda litt til :-)

Skrevet

Gjesp: sendte svar to ganger ser jeg.. Jeg får vente lenge nok og se det an. Jeg trenger heldigvis ikke å bruke de mer enn noen dager. Masse god bedring til mannen din <3

AnonymBruker
Skrevet

Oxycontin er langtidsvirkende, opptil 12 timer.

Les pakningsvedlegget. IKKE KJØR BIL UTEN Å KONSULTERE LEGE

Anonymous poster hash: 1ddba...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...