Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har et kjerringråd mot det?

Trenger det fort fort :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Det klassiske rådet er jo tranebær. Du kan kjøpe saft, juice, kapsler eller te.

Skrevet

Ta ei spiseskje eplecidereddik i et halvt glass med vann, bælm det ned!! Det er ganske surt, men det er jo også da poenget!!!! Gjør dette TVERT du kjenner symptomer, gjenta 4 ganger daglig. Hjelper meg ihvertfall! :)

Skrevet

Jeg var ganske plaget med det før. Legen min skrev ut en resept på "Hiprex" til meg. Når jeg begynner å kjenne antydninger tar jeg 2 tabeletter. Da får jeg aldri noe utbrudd. (De er megasure, så jeg svelger de sammen med appelsinjuice. Det hjelper litt på den sure smaken) Selv om dette ikke er noe kjærringråd, kan det kanskje være noe å ha i skapet til neste gang.

Ellers er det et kjærringråd å gå på do rett før og rett etter sex.

Skrevet

Hei.

Det med å gå på do er ikke et kjerringråd, men et medisinsk råd. En skal IKKE gå på do før sex, men rett etter. Dette for å skylle ut fremmede bakterier. Dette gjelder jo da hvis en er seksuelt aktiv, og ofte ved partnerbytte. Jeg hadde disse plagene i begynnelsen av forholdet, men etter en stund med samme partener går det over. Det kalles hvetebrødsinfeksjon. Og det hjelper.

Gjest Virvel
Skrevet

Både mamman min og jeg har bestandig hatt lett for å få blærekatarr, men jeg har ikke hatt det siden jeg var liten. Fordi:

- Jeg passer på å ikke bli kald i rompa om vinteren :)

- Med en gang jeg kjenner symptomer heller jeg innpå masse vann og tisser ut hele faenskapen

- Går alltid på do og tisser etter sex...eller bak noen busker...hehe ;)

Og hvis du likevel får det: Ta litt kokvarmt vann i en bøtte og tiss i den. Da svir det ikke så fælt. Faktisk.

Sjekke eventuell sexpartners hygiene kan også være lurt... Har en venninne som alltid fikk urinveisinfeksjoner etter å ha hatt sex med sin forrige kjæreste...nå har hun en ny en, og det er overhodet ikke noe problem. Men det sier kanskje litt om han forrige...? :o

Skrevet

Tuuuusen takk for alle fine svar!

Jeg skal huske det der med å gå på do etter sex..... :roll:

tror det er det som gjør det.. eg sovner bare så fort :sjarmor:

Jeg har ikke hatt mange partnere , så det er ikke det!

Skal prøe desse "trylledrikkene" deres!!!!

Huff, føler jeg tisser piggtråd :cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

Både å gå på do, og å ta tranebær er gode råd, men disse er forebyggende. Hvis du først føler du tisser piggtrå kan du spise C-vitaminer. Masse! Jeg hadde hørt drikke appelsinjuice, men man blir ganske kvalm etter en liter... Men det hjelper. Men så fortalte min lege at C-vitaminer fungerer like godt, for det er det at urinen blir sur som gjør at bakteriene hemmes. Jeg har klart å avverge et par urinveisinfeksjoner på denne måten. Men hjelper det ikke i løpet av et par-tre dager er det bare å ta turen til legen. Går man for lenge med en blærekatar kan man få nyrebekkenbetennelse, og det skal ikke være bra....

Gjest eminel ikke logget på
Skrevet

Vi to er visst i samme båt.... har også fått urinveisinfeksjon idag... husker aldri på å gå på do rett etter sex - går jo på do før, så jeg må ikke etterpå... desverre... Har sprunget på do sikkert 100 ganger i dag, og fått ut noen dråper hver gang... Så svir det så jævlig! Nå sitter jeg her og drikker masse appelsinjuice og har kjøpt meg tranebærkapsler. Spiste en sitron før i dag også, og det ser ut til å bedre seg:D Håper jeg slipper å gå til legen å ta pencilin!!

Det står i en bok jeg har om homeopati at hvis du får blærekatarr så skal du drikke 10l vann (eller annen drikke) for dagen og hvis det ikke er borte etter noen dager så oppsøk lege (urinveisinfeksjon kan føre til nyrebetennelse og det vil du ikke ha).

Lykke til forresten!! :D

Skrevet

eminel;Ja, nå er jeg kvitt det!! :D Er du? Sprang også på do hver halvtime..Nesteningenting kom, også svei det Så grådig! :o

Eneste som hjalp var appelsinjuice...

kjempe lei juice!!!

:ler:

Gjest eminel
Skrevet

Grattis da!! Klarte å trylle det bort jeg oxo :D Er i hvertfall nesten ferdig... Skal likevel ete et par tranebærkapsler for dagen i noen dager framover, så er jeg sikker på å ikke tisse piggtråd igjen!!! Hadde jo vært kjipt å hatt blærekatarr på min egen attenårsdag... i morgen... :wink:

klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...