Gå til innhold

Pannekaker/vafler med no-egg eggerstatning?


grrwaffmjau

Anbefalte innlegg

Noen som har gode oppskrifter?:) får besøk av ett barn med eggeallergi ikveld og pannekaker eller vafler stod på ønskelisten, så kjøpte eggeerstatning idag, men finner ingen oppskrifter på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands

Noen som har gode oppskrifter? :) får besøk av ett barn med eggeallergi ikveld og pannekaker eller vafler stod på ønskelisten, så kjøpte eggeerstatning idag, men finner ingen oppskrifter på nettet.

 

Eggerstatning funker som en erstatning. :) Altså bruker du vanlige oppskrifter, men i stedet for f.eks. to egg lager du to "egg" ut av erstatningen. Står på pakka hvordan du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggerstatning funker som en erstatning. :) Altså bruker du vanlige oppskrifter, men i stedet for f.eks. to egg lager du to "egg" ut av erstatningen. Står på pakka hvordan du gjør det.

Det hun skriver. Om jeg husker riktig tilsvarer en skje med pulver ett egg. Er bare å følge en vanlig oppskrift :)

Anonymous poster hash: c6098...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så bruker jeg ikke egg i verken vafler eller pannekaker når jeg tenker meg om..

Anonymous poster hash: c6098...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også egge-allergi og har aldri brukt egg i vafler...

 

Jeg slenger sammen hvetemel, sukker, vaniljesukker, smelta smør og melk og blander til jeg har ei røre som er passe tykk og smaker godt. Så er det bare å steke, men husk å smøre jernet ekstra godt... Vet enkelte liker å bruke litt bakepulver (ikke så mye som en teskje engang) hvis de ikke får til stekinga, da henger vaflene bedre sammen... men som sagt: skal ikke være noe problem om du smører jernet godt nok :)

 

Pannekaker har jeg dessverre aldri kunnet lage :(



Anonymous poster hash: 22ade...6f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ennasus

Lager som regel pannekaker og vafler uten egg jeg. Finner bare en tilfeldig oppskrift på nettet og kutter ut egget, fordi jeg aldri har egg i huset nesten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...