Suzy Skrevet 7. september 2004 #1 Skrevet 7. september 2004 Datter'n er 12 år og har flott, naturkrøllet hår som er fryktelig slitt etter sommer'n. Jeg må selvfølgelig få både henne (og meg) til frisøren for å klippe vekk det slitte, men jeg lurer på om jeg skal spandere en hårkur (til hjemmebruk) og muligens god shampo/balsam på henne (lurte på KMS eller Kerastase). Hun har litt tørre hodebunn og hår som trenger godt med fukt, stell.. MEN så lurer jeg på om det er ekstravagant å kjøpe dyre frisørprodukter til et barn.. Er det å venne henne til luksus? Skjemme henne bort? Unødvendig? Hva syns dere???
Miss-X Skrevet 7. september 2004 #2 Skrevet 7. september 2004 Så lenge du har råd til det synes jeg ikke det gjør noe. Er ikke sikkert hun tenker så mye over forskjellen på butikk og frisørshampo heller.
Suzy Skrevet 7. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2004 Er ikke sikkert hun tenker så mye over forskjellen på butikk og frisørshampo heller. Det gjør hun nok - hun skjønner jo hva som koster eller ikke... Kjøper jeg dyre produkter kommer jeg uansett til å påpeke at hun ikke må bruke for mye av gangen (de fleste av dem er jo mye drøyere i bruk enn billigmerker)
vackraflickan Skrevet 7. september 2004 #4 Skrevet 7. september 2004 Kunne ønske mamma'n min kjøpte ordentlig produkter til meg da jeg var liten. Jeg har alltid hatt problemer med håret mitt. Etter jeg selv begynte å kjøpe hårprodukter hos fisøren har håret mitt blitt mye mye bedre. Kjøp 2 for prisen av 1 tilbud på nille gjør ikke akkurat underverker på håret. Det er jo egentlig ikke så mye dyrere ettersom produktene der er mye drøyere. Jeg antar også da at du lærer datteren din at man ikke trenger en halv flaske per vask sånn som man gjør med rimi-shampooer. Jeg er student og har alltid tatt meg råd til ordentlige hår og kroppspleieprodukter. Så får jeg heller spare inn på andre ting. Så jeg syns absolutt du burde kjøpe ordentlige produkter til datteren din. Jeg syns også flere foreldre burde gjøre det.
Miss-X Skrevet 7. september 2004 #5 Skrevet 7. september 2004 Det gjør hun nok - hun skjønner jo hva som koster eller ikke... Kjøper jeg dyre produkter kommer jeg uansett til å påpeke at hun ikke må bruke for mye av gangen (de fleste av dem er jo mye drøyere i bruk enn billigmerker) Isåfall blir hun nok veldig glad Det hadde ihvertfall jeg blitt. Jeg har aldri fått dyre produkter av mamma, men jeg ble et stort luksusdyr alikevel
Lee Skrevet 8. september 2004 #6 Skrevet 8. september 2004 Må du si at du kjøper det til henne da? Hvorfor ikke liksom kjøpe gode produkter til deg, og la henne være så heldig å få lov å låne annehver gang hun vasker håret? Du mååå jo ikke kjøpe et produkt som bare passer hennes hår, feks et produkt for krøllete hår. Kjøp noe som du også kunne ha brukt.
Suzy Skrevet 8. september 2004 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2004 Må du si at du kjøper det til henne da? Hvorfor ikke liksom kjøpe gode produkter til deg, og la henne være så heldig å få lov å låne annehver gang hun vasker håret? Du mååå jo ikke kjøpe et produkt som bare passer hennes hår, feks et produkt for krøllete hår. Kjøp noe som du også kunne ha brukt. Må jo ikke det, men vi har såpass ulike behov at det blir vanskelig å finne noe som passer for oss begge - og da blir på en måte poenget med å kjøpe en dyrt og bra produkt litt borte, syns jeg. Skal det fungere maks så bør det være spesielt for henne.
Lee Skrevet 8. september 2004 #8 Skrevet 8. september 2004 Kan du virkelig ikke finne et bra og godt produkt, som du og din datter overhode ikke kan dele?? :klø: Hvis du da tar ditt og hennes hår, så seriøst, at dere ikke kan bruke en litt mer "uspesifisert" shampo, (Altså må på død og liv ha for krøllete hår, slett hår, langt hår osv) så trenger du vel ikke spørre om råd. For da gir jo svaret seg selv: Kjøp frisørshampo til datteren din. Hvis hun ikke kan dele en shampo som "liksom" er din, så kan hun vel i hvert fall ikke bruke dagligvareshampo da?
Suzy Skrevet 8. september 2004 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2004 Jeg tror ikke du helt forsto problemstillingen min Lee Hun kan selvfølgelig bruke en billigshampo - det bruker hun i dag (og det samme gjør jeg). Men akkurat nå har hun veldig slitt hår, det er tørt etter sommeren og hun har en hodebunn som har behov for ekstra fukt og pleie. Disse behovene har jeg tenkt best dekkes av frisørprodukter (f.eks en skikkelig kur og spesialshampo/balsam), men jeg har nølt litt fordi jeg ikke har lyst til å skjemme henne bort - samtidig som jeg syns hun kan lære verdien av å bruke "skikkelige" produkter - derfor spurte jeg etter andres synspunkter her inne. Mitt eget hår kan pr nå klare seg fint med den shampoen jeg har - og kjøper jeg en hårkur til henne kan jeg helt sikkert også bruke den - men poenget med å kjøpe et dyrt frisørprodukt var å sørge for at hun fikk det beste til seg. Skjønte du hva jeg mente?
Lee Skrevet 8. september 2004 #10 Skrevet 8. september 2004 Ok! Mitt tips er i så fall å kjøpe skikkelige produkter til henne. Ikke noe er verre en en hodebunn i ulage. Det kan bare bli verre og verre dersom hun fortsetter med dårlig/feil shampo. Vichy har forøvrig veldig gode (og ikke så aller grusomme i pris heller) shampoer for bla hodebunnsproblemer. Den kan fåes mot tørt eller fett hår, samtidig som den behandler hodebunnen. Et litt mindre "jålete" alternativ til frisørprodukter, som i hvert fall ikke jeg synes gjør så mye for hodebunnen, selv om de gjør underverker for håret!
Frk Doodad Skrevet 9. september 2004 #12 Skrevet 9. september 2004 Nicky Clark har også gode produkter som er litt rimeligere enn frisørprodukter.
Gjest GreenSky Skrevet 9. september 2004 #13 Skrevet 9. september 2004 MEN så lurer jeg på om det er ekstravagant å kjøpe dyre frisørprodukter til et barn.. Er det å venne henne til luksus? Skjemme henne bort? Unødvendig? Hva syns dere??? Jeg har noen produkter fra frisør - men når det gjelder kur, bruker jeg majones eller olje. Funker bra det. Frisørproduker er forøvrig ikke så dyre - siden de er drøye. Synes ikke det er å ille å gi sitt barn gode vaner.
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #14 Skrevet 9. september 2004 Greensky: "Majones eller olje"..ehmm ja?? Dersom dette er ramme alvor...Hvordan vasker du det ut etterpå? Du må vel bruke to runder med shampo minst, så ødelegger ikke det effekten eller?
Gjest Xavia Skrevet 9. september 2004 #15 Skrevet 9. september 2004 Nicky Clark har også gode produkter som er litt rimeligere enn frisørprodukter. Jeg trodde ikke N.C. hadde noen shampo som også tok hensyn til hodebunnsproblemer?
Gjest Xavia Skrevet 9. september 2004 #16 Skrevet 9. september 2004 [- men når det gjelder kur, bruker jeg majones eller olje. Funker bra det. Er det sant? Majones?? Det har jeg aldri hørt om før. Blir ikke håret ditt veldig fett? Hvor mye trenger du? En hel tube? (Lett,original, eller den med sitron? )
Frk Doodad Skrevet 9. september 2004 #17 Skrevet 9. september 2004 Jeg trodde ikke N.C. hadde noen shampo som også tok hensyn til hodebunnsproblemer? Du har sikkert rett. Glemte å tenke på hvilke produkter N.C. har, synes bare generelt at det er et bra alternativ til dyrere frisørmerker.
Gjest gjest1 Skrevet 10. september 2004 #18 Skrevet 10. september 2004 På apoteket får du også en serie fra Wella som er tilpasset hodebunnen. Jeg liker godt shampoen for fet hodebunn-tørt hår. Har nemlig langt og tykt hår og da blir hodebunnen fort fet, mens håret blir tørt :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå