Gå til innhold

Hvordan varme opp stekt karbonadedeig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg stekte karbonadedeig i går, og skal ha restene til middag i dag. Hva er den beste måten å varme den opp på? Hva smaker best?

Ettersom den var ferdigstekt i går, kvier jeg meg litt for å ta den i pannen igjen, siden den da vil stekes desto mer.

Anonymous poster hash: 70d14...472
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

i panna på medium varme, med olje og krydder

Anonymous poster hash: fcacc...af9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan hive den i mikroen. Putt den i en mikrosikker skål, ha over plastfolie som du stikker et lite hull i, og varm til ønsket temperatur. 

Anonymous poster hash: 17ad4...ef4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan varme den på svak varme også. Eller i mikrobølgeovn hvis du har det. Tilsett gjerne litt væske da kjøttdeig o.l. gjerne damper ut en del når det kjøles ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer litt an på hva du skal spise det med. Jeg pleier å varme det i mikroen eller i ovnen, avhengig av hva jeg lager.

Anonymous poster hash: 9828d...a27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar den i panna blir den ikke mer stekt om du bare har den der til den er varm, og ikke lenger :) Både panne, mikro og ovn fungerer. I ovn kan du ta på ca 200 grader i 7-10 min og så sjekke etter det om den er varm, hvis ikke lar du det stå lenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk :) Jeg stekte den i panna med litt ekstra olje, og da ble den ikke så tørr som vanlig.

Anonymous poster hash: 70d14...472
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...