AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Jeg er overvektig... har ikke hatt noen planer om å slanke meg, for jeg har ikke nok viljestyrke.. eller.. jeg bryr meg fint lite om jeg dør for tidlig (depresjon). Men, jeg har gått en tur på 30-45 nesten daglig de siste to ukene. Ingen forandring i spisevanene. Spiser like sjeldent som før, overspising er ikke problemet mitt, men det at jeg ikke spise ofte nok. Men... nå så har jeg gått ned 5-6kg, og jeg har ingen aning om hvorfor! Kan de korte gåturene være grunnen? Hvis jeg fortsetter med disse turene daglig... kan jeg da forvente å gå ned? For meg så blir ikke dette slanking, men en (u)heldig bivirkning av det å ha hund. Fikk meg hund for 2 uker siden, den lengste turen er på nesten 45 minutter og går den vær kveld. Noen ganger blir det en litt kortere tur på 30 min. Spørs hvordan været er. Også er det kortere turer på 15-20 min to-tre ganger om dagen. Dette er ikke en valp altså, så derfor behøver jeg ikke å gå mange småturer om dagen. Han er 2 år gammel omplasseringshund, så da blir det færre, men lengre turer i stedet. Anonymous poster hash: 12281...4a1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Jeg vet alt det med det som går inn, må forbrennes blablabla. Jeg går fra null mosjon, to-tre turer til kjøleskapet, og 2 min fra parkeringsplass til butikk en gang i uken er min dose "mosjon" for uken. Til å gå de turene som beskrevet over. og nei, jeg pakker ikke ned på med ekstra mat av den grunn, hater mat, skulle ønske vi ikke trengte å spise for å leve. Anonymous poster hash: 792c1...4a8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Dersom du spiser nøyaktig det samme som før er det økt aktivitet som gjør at vekten går ned. Dette vil fortsette en stund inntil kroppens hvileforbrenning blir tilsvarende den energimengden du spiser i løpet av en dag. Når kroppsvekten blir lavere blir hvileforbrenningen lavere. Enkelt forklart. Anonymous poster hash: 52d07...473 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Dersom du spiser nøyaktig det samme som før er det økt aktivitet som gjør at vekten går ned. Dette vil fortsette en stund inntil kroppens hvileforbrenning blir tilsvarende den energimengden du spiser i løpet av en dag. Når kroppsvekten blir lavere blir hvileforbrenningen lavere. Enkelt forklart. Anonymous poster hash: 52d07...473 hva vil det si? "hvileforbrenningen"... at jeg da går ned av å røre meg mindre? At kroppen forbrenner "maten" fortere av seg selv? Jeg har vært slik i mange år, samme kosthold, samme mosjon-nivå. Så forbrenning finnes ikke i kroppen min. Og når jeg da spiser så sjeldent, 4-5 måltid i uken (i en god periode), så sier det jo seg selv at kroppen tviholder på alt jeg putter i munnen. Jeg spiste en halv hamburger i går... og det siste "normale" måltidet jeg hadde var på Lørdag, altså 4 dager siden. Det sier kanskje litt om hvor sløv jeg er til å spise Har sakte men sikkert gått opp i vekt hele livet. Det er ikke snakk om 30 kg på et halvår altså. Men i underkant av 10 kg i året sånn ca. To år siden sist jeg veide meg, og har da gått opp 13 kg på den tiden. Men har prøvd hardt å spise to måltid om dagen, så sikkert det som er grunnen til at jeg har gått opp så lite de to siste årene. Har hatt dager hvor jeg har klart å spise et normalt måltid 1 gang om dagen i 1- nesten 2 uker i strekk, og få dager med to måltid (frokost og middag). ts Anonymous poster hash: 792c1...4a8
nyher Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 4-5 måltid i uka, men overvektig? Tror du lurer deg selv godt der altså. 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 4-5 måltid i uka, men overvektig? Tror du lurer deg selv godt der altså. skjønner heller ikke hvordan det er mulig.... Anonymous poster hash: 1d417...469
lillsunshine Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 4-5 måltid i uka, men overvektig? Tror du lurer deg selv godt der altså. Dette synest jeg også høres meget spesielt ut og ikke spesielt bra... Høres ut som det kan være lavt stoffskifte i bilde... I tillegg må forbrenninga være ganske skakkjørt av å spise så lite. Å spise kun 4-5 måltider i uken og likevel legge på seg ca 10 kg i året, er rart. Drikker du mye brus/sukkerholdig drikke kanskje? Uansett så synest jeg synd på kroppen din som får så lite næring. Dersom du ønsker å gå ned i vekt bør du spise næringsrikt og ofte.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 4-5 måltid i uka, men overvektig? Tror du lurer deg selv godt der altså. Dette synest jeg også høres meget spesielt ut og ikke spesielt bra... Høres ut som det kan være lavt stoffskifte i bilde... I tillegg må forbrenninga være ganske skakkjørt av å spise så lite. Å spise kun 4-5 måltider i uken og likevel legge på seg ca 10 kg i året, er rart. Drikker du mye brus/sukkerholdig drikke kanskje? Uansett så synest jeg synd på kroppen din som får så lite næring. Dersom du ønsker å gå ned i vekt bør du spise næringsrikt og ofte. Jeg har skrevet ned hva jeg spiser, når jeg spiser det og sånn ca hvor mye. Holdt på slik i en måned. Fastlegen og jeg holder på å jobber med problemet. Så jo, det ER mulig å gå opp i vekt av å spise så sjeldent. Jeg spiser for store posjoner én gang om dagen, nå og da. Brus er alt jeg drikker, takler ikke vann. En halvliter + en tredjedel av en ny flaske om dagen. Var oppe i 3 halvliter flasker før, men jobber med å kutte ned på brusen. Har nå begynt å ta et glass med sodastream til middag. Og har så smått begynt å drikke minst 2 glass annen hver dag. Sodastream har mindre sukker og jeg skal utvanne det ved å ta i mer vann - mindre gugge som skal oppi Skal sjekke stoffskiftet neste gang jeg skal hos legen. Og ja, jeg sliter med all slags vitamin mangel, ofte hodepine og søvnproblemer (konstant trøtt og sliten) pga mat-problemene. Har prøvd trening, men det funker ikke, for jeg besvimer etter et en halvtime med løping, for jeg blir så svimmel pga de fysiske problemene som er pga kostholdet. Jeg må gå ned i vekt, få et bedre kosthold FØR jeg begynner å trene. Jeg vil ikke kalle dette for "slanking", for det er søvnproblemene jeg vil ha bort. Gir blanke f** i om jeg dør som 40 eller 70 åring, eller om jeg har den "perfekte sommerkroppen 2043". Søvnproblemene er eneste grunnen til at jeg har begynt så smått å endre på ting. For jeg makter ikke å være så sliten og trøtt 24/7 lengre. Og jeg veier ikke 200kg altså, men er på 99-100 kg akkurat nå, var 113 kg for to år siden, og det var på mitt tyngste. Lå stabilt på 85-90 i noen år, før jeg sakte men sikkert begynte å legge på meg igjen, og endte på 113 kg. 10 kg er kanskje å ta i, men har ikke veid meg så ofte heller, så det er mer tipping og hva JEG føler jeg har gått opp i løpet av årene. ts Anonymous poster hash: 792c1...4a8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Dette synest jeg også høres meget spesielt ut og ikke spesielt bra... Høres ut som det kan være lavt stoffskifte i bilde... I tillegg må forbrenninga være ganske skakkjørt av å spise så lite. Å spise kun 4-5 måltider i uken og likevel legge på seg ca 10 kg i året, er rart. Drikker du mye brus/sukkerholdig drikke kanskje? Uansett så synest jeg synd på kroppen din som får så lite næring. Dersom du ønsker å gå ned i vekt bør du spise næringsrikt og ofte. Nei, forbrenningen din blir ikke skakkjørt av å spise lite. Anonymous poster hash: c67ad...56f 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #10 Skrevet 8. juli 2015 Her er det mye informasjon som ikke er lagt på bordet. TS, du sier du har depresjon. Tar du medisiner mot depresjonen din ? Drikker du bare vann ? To - tre turer i kjøleskapet per uke gir 2-3 måltider. Du sier du spiser max 4-5 måltider i uken. 1/2 hamburger på lørdag og så spiste du ikke før på tirsdag igjen (i går). Hva sier legen din om dette da ? Å lage energi av ingenting er noe menneskeheten har drømt om siden tidenes morgen, og om det du sier stemmer så har du løst den gåten. Fett = energi Jeg tror du tuller i sommerferien. Anonymous poster hash: c9120...889 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #11 Skrevet 8. juli 2015 jeg har samme spise og treningsmønster som deg, gikk ned 50 kg på to år. Så jeg tenker stoffskifteproblemer. Anonymous poster hash: 34aa0...fb3
lillsunshine Skrevet 8. juli 2015 #12 Skrevet 8. juli 2015 (endret) Jeg har skrevet ned hva jeg spiser, når jeg spiser det og sånn ca hvor mye. Holdt på slik i en måned. Fastlegen og jeg holder på å jobber med problemet. Så jo, det ER mulig å gå opp i vekt av å spise så sjeldent. Jeg spiser for store posjoner én gang om dagen, nå og da. Brus er alt jeg drikker, takler ikke vann. En halvliter + en tredjedel av en ny flaske om dagen. Var oppe i 3 halvliter flasker før, men jobber med å kutte ned på brusen. Har nå begynt å ta et glass med sodastream til middag. Og har så smått begynt å drikke minst 2 glass annen hver dag. Sodastream har mindre sukker og jeg skal utvanne det ved å ta i mer vann - mindre gugge som skal oppi Skal sjekke stoffskiftet neste gang jeg skal hos legen. Og ja, jeg sliter med all slags vitamin mangel, ofte hodepine og søvnproblemer (konstant trøtt og sliten) pga mat-problemene. Har prøvd trening, men det funker ikke, for jeg besvimer etter et en halvtime med løping, for jeg blir så svimmel pga de fysiske problemene som er pga kostholdet. Jeg må gå ned i vekt, få et bedre kosthold FØR jeg begynner å trene. Jeg vil ikke kalle dette for "slanking", for det er søvnproblemene jeg vil ha bort. Gir blanke f** i om jeg dør som 40 eller 70 åring, eller om jeg har den "perfekte sommerkroppen 2043". Søvnproblemene er eneste grunnen til at jeg har begynt så smått å endre på ting. For jeg makter ikke å være så sliten og trøtt 24/7 lengre. Og jeg veier ikke 200kg altså, men er på 99-100 kg akkurat nå, var 113 kg for to år siden, og det var på mitt tyngste. Lå stabilt på 85-90 i noen år, før jeg sakte men sikkert begynte å legge på meg igjen, og endte på 113 kg. 10 kg er kanskje å ta i, men har ikke veid meg så ofte heller, så det er mer tipping og hva JEG føler jeg har gått opp i løpet av årene. ts Anonymous poster hash: 792c1...4a8 Når du sier at du har drukket opp til 3 halvlitere med brus om dagen, så skjønner jeg veldig godt hvorfor du har lagt på deg en del de siste årene, selv om du har spist så lite. Kalorier i drikke må også telles med og 3 halvlitere om dagen er en del.... Du har sikkert gått ned i vekt også pågrunn av at du har kuttet en del av brusen nå og erstattet det med mindre sukkerholdig drikke. Kjempebra at du jobber med problemet. Søvn er superviktig, og kan også være med på å senke forbrenningen. Er nok lurt å få sjekket stoffskiftet også. At du blir kvalm av fysisk tung trening henger nok sammen med kosthold og at formen ikke er så god akkurat nå, men det er noe som må bygges opp over tid. Når du eventuelt begynner med jogging, så ta det rolig i starten og ikke press deg til økter på 30 minutter som med en gang vil gi deg en avsmak på trening, fordi du presser deg alt for hardt. Lykke til At du vet om problemet og har snakket med lege om det, er bra. Endret 8. juli 2015 av lillsunshine
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #13 Skrevet 8. juli 2015 Her er det mye informasjon som ikke er lagt på bordet. TS, du sier du har depresjon. Tar du medisiner mot depresjonen din ? Drikker du bare vann ? To - tre turer i kjøleskapet per uke gir 2-3 måltider. Du sier du spiser max 4-5 måltider i uken. 1/2 hamburger på lørdag og så spiste du ikke før på tirsdag igjen (i går). Hva sier legen din om dette da ? Å lage energi av ingenting er noe menneskeheten har drømt om siden tidenes morgen, og om det du sier stemmer så har du løst den gåten. Fett = energi Jeg tror du tuller i sommerferien. Anonymous poster hash: c9120...889 Jeg skrev mer litt lengre oppe. Jeg spiste et normalt (for meg, litt mer enn hva en normal person spiser) - på Lørdag. På tirsdag (i går) spiste jeg en halv hamburger. Når jeg går så lenge uten mat, så blir jeg fort kvalm av å spise, derfor klarte jeg kun en halv hamburger selv om at jeg var sulten. Det går vanligvis ikke så lenge i mellom måltider, men jeg fikk ikke penger før sent på Mandag, så jeg hadde ikke noe på spise Søndag og Mandag. Det varierer hvor ofte jeg hopper over måltid, noen ganger annen hver dag, noen ganger kan det gå 3 dager bare fordi jeg er lei av mat. Og noen uker spiser jeg et måltid om dagen. Jeg nyter sjeldent mat, og spiser kun fordi jeg må. Om det har gått et halvår siden sist jeg kjøpte pizza på restaurant, ja da kan jeg sette meg ned å nyte den. Men ellers så er mat en byrde i hverdagen og jeg skulle ønske vi ikke trengte å spise. Noen ganger spiser jeg to-tre striper med sjokolade, i stedet for middag. Jeg er ikke såå glad i sjokolade, så det blir ikke en hel plate. Men noen ganger orker jeg ikke mat, så da blir det heller det i stedet for å gå uten noe som helst. Og jeg vet at brusen er den største synderen. Bruker også det som unnskyldning til å ikke spise. Jeg sier til meg selv at "jeg har drukket en flaske cola på to dager.. så da trenger jeg ikke å spise før om 2 dager". Psykologen mener jeg har "anoreksi-lignende følelser og tanker mot mat". Jeg er uenig, for feite folk har ikke spiseforstyrrelser. Brusen er grunnen til at jeg ikke er så tynn som mine spisevaner tilsier. Og det vet jeg godt selv også. Har traumatiske opplevelser av vann. Ble tvunget med makt til å drikke vann da jeg var yngre. Ikke av foreldrene mine, men Farmor. Ble tvunget til å drikke vann til jeg spydde, fordi det var "bra for meg". Jeg takler ikke vann, jeg får panikk om jeg blir tvunget til å kun drikke vann en hel dag. Saft går greit nå og da, men liker ikke smaken eller "følelsen". Har ikke funnet en saft som ikke er bitter og "tørr". Sodastream funker i små mengder, men håper jeg en dag klarer å kun drikke sodastream som er utvannet, enn brus. Mitt forhold til mat er komplisert. Lang historie med mobbing, "du spiser rent smør rett fra boksen, ikke lyv, alle ser det på deg". Det fikk jeg høre om å om igjen, det gikk så langt at det ble til et rykte på barneskolen. Alle trudde jeg faktisk spiste rent smør rett fra boksen! På den tiden var jeg ikke overvektig i det hele tatt, men normal. Hjemme fikk jeg høre at jeg spiste for mye, fordi jeg spiste 1 brødskive om morgningen, 1 brødskive på skolen og en vanlig (vanlig for noen på min alder, ikke store porsjoner som jeg spiser i dag) porsjon mat til middag. Foreldrene mine har aldri spist mer enn 1 måltid om dagen. Det var da mitt forhold til mat ble vanskelig, og jeg begynte å hopper over middag og alle andre måltider. Lærerne ringte hjem fordi jeg aldri hadde med meg matpakke, den kastet jeg i skogen på vei til skolen. Så jeg startet med å kaste den på vei hjem. Jeg klarte ikke å spise uten å følge meg uvell og kvalm. 1 brødskive var nok til å få meg til å kaste opp. Men for å føle meg mindre sulten så begynte jeg å drikke mer brus. På ungdomskolen begynte jeg å spise større porsjoner annen hver dag, og så klart brukte brus de dagene jeg ikke spiste. Slik holdt jeg på i flere år, inntil jeg besvimte på folkehøgskole pga underernæring i gymtimen. Jeg hadde mangel på samtlige vitaminer, og et alvorlig jern-mangel. Gikk på vitamin og jern tabletter i to år, tar fortsatt jern og D-vitamin da det er de to jeg fortsatt sliter med. Brus var rett og slett det eneste som holdt meg gående, og et måltid nå og da. De siste 4 årene har jeg jobber hardt meg å endret på ting, og kan nå spise en gang om dagen en liten stund, før jeg faller av igjen. Men til spørsmålet. Den gåturen.. om jeg tar 2 lange turer om dagen, kan jeg da forvente å gå ned mer? Så lenge jeg IKKE spiser mer, eller drikker mer brus enn det jeg gjør? Jeg har aldri gått ned i vekt med vilje før, ikke som jeg har lagt merke til. Har ikke vært så glad i å veie meg, har merket det på klærne nå og da mens jeg har fokusert på å spise to ganger om dagen, og kutte ned på brus. Men vet ikke hvor mye det er snakk om i kilo. Og så klart, når jeg spiser 2 ganger så blir middagen mindre også! Har også tatt små grep som mer kylling, mindre fett, mer potet og gullrøtter, mer frukt etc. Velger sunnere alternativer enn før. Før så var målet å lage maten så fort som mulig, med minst styr og kokkelering som mulig. Jeg gikk ned 15 kg en gang, men det var på grunn av en bilulykke. Lå på sykehuset i 17 dager og klarte ikke å spise. Fikk all næring intravenøst, og da gikk jeg ned. Prøver nå å finne ut HVORFOR jeg har gått ned 5kg! For jeg vet ikke hva jeg har gjort rett. Annet enn gåturene.. ts Anonymous poster hash: 792c1...4a8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #14 Skrevet 8. juli 2015 Du har rørt deg deg mer og innatt samme mengde mat. Det er ikke noe hokus pokus ved vektnedgangen din. Anonymous poster hash: 5f656...daa
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #15 Skrevet 8. juli 2015 Prøver nå å finne ut HVORFOR jeg har gått ned 5kg! For jeg vet ikke hva jeg har gjort rett. Annet enn gåturene.. ts Anonymous poster hash: 792c1...4a8 Du har rørt deg deg mer og innatt samme mengde mat. Det er ikke noe hokus pokus ved vektnedgangen din. Anonymous poster hash: 5f656...daa
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #16 Skrevet 8. juli 2015 Du har en spiseforstyrrelse, hør på psykologen din. Du burde lytte til profesjonelle og ikke ta imot råd fra personer på KG som er friske. Anonymous poster hash: 1ccd5...32b 3
Rast Skrevet 8. juli 2015 #17 Skrevet 8. juli 2015 (endret) Du burde definitivt søke hjelp hos psykolog og lege/noen som kan hjelpe med ernæring. Ellers så kan veldig lite hverdagsaktivitet forklare hvorfor man ikke har gått ned i vekt til tross for sjeldne måltider siden det kan veie opp. Derfor går du ned i vekt når du nå har økt aktivitetsnivået og spist og drukket de samme kaloriene, fordi du forbrenner energi enn du inntar. Sunt kosthold og stabilt blodsukker kan hjelpe enormt mot depresjon i tillegg til gåturer/fysisk aktivitet utendørs, så vil absolutt anbefale TS å ta et stort steg i riktig retning ved å innføre sunnere matvaner som også kan føre til bedre søvn. Men legen burde kunne henvise deg til noen som kan hjelpe deg med matvaner og depresjon. Du bryr deg kanskje ikke nå om helsa, men en dag så vil du garantert det når de mørke tankene slipper taket, og du TS har ansvar og mulighet til få et bedre liv du setter pris på. Endret 8. juli 2015 av Rast 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #18 Skrevet 8. juli 2015 Jeg skrev mer litt lengre oppe. Jeg spiste et normalt (for meg, litt mer enn hva en normal person spiser) - på Lørdag. På tirsdag (i går) spiste jeg en halv hamburger. Når jeg går så lenge uten mat, så blir jeg fort kvalm av å spise, derfor klarte jeg kun en halv hamburger selv om at jeg var sulten. Det går vanligvis ikke så lenge i mellom måltider, men jeg fikk ikke penger før sent på Mandag, så jeg hadde ikke noe på spise Søndag og Mandag. Det varierer hvor ofte jeg hopper over måltid, noen ganger annen hver dag, noen ganger kan det gå 3 dager bare fordi jeg er lei av mat. Og noen uker spiser jeg et måltid om dagen. Jeg nyter sjeldent mat, og spiser kun fordi jeg må. Om det har gått et halvår siden sist jeg kjøpte pizza på restaurant, ja da kan jeg sette meg ned å nyte den. Men ellers så er mat en byrde i hverdagen og jeg skulle ønske vi ikke trengte å spise. Noen ganger spiser jeg to-tre striper med sjokolade, i stedet for middag. Jeg er ikke såå glad i sjokolade, så det blir ikke en hel plate. Men noen ganger orker jeg ikke mat, så da blir det heller det i stedet for å gå uten noe som helst. Og jeg vet at brusen er den største synderen. Bruker også det som unnskyldning til å ikke spise. Jeg sier til meg selv at "jeg har drukket en flaske cola på to dager.. så da trenger jeg ikke å spise før om 2 dager". Psykologen mener jeg har "anoreksi-lignende følelser og tanker mot mat". Jeg er uenig, for feite folk har ikke spiseforstyrrelser. Brusen er grunnen til at jeg ikke er så tynn som mine spisevaner tilsier. Og det vet jeg godt selv også. Har traumatiske opplevelser av vann. Ble tvunget med makt til å drikke vann da jeg var yngre. Ikke av foreldrene mine, men Farmor. Ble tvunget til å drikke vann til jeg spydde, fordi det var "bra for meg". Jeg takler ikke vann, jeg får panikk om jeg blir tvunget til å kun drikke vann en hel dag. Saft går greit nå og da, men liker ikke smaken eller "følelsen". Har ikke funnet en saft som ikke er bitter og "tørr". Sodastream funker i små mengder, men håper jeg en dag klarer å kun drikke sodastream som er utvannet, enn brus. Mitt forhold til mat er komplisert. Lang historie med mobbing, "du spiser rent smør rett fra boksen, ikke lyv, alle ser det på deg". Det fikk jeg høre om å om igjen, det gikk så langt at det ble til et rykte på barneskolen. Alle trudde jeg faktisk spiste rent smør rett fra boksen! På den tiden var jeg ikke overvektig i det hele tatt, men normal. Hjemme fikk jeg høre at jeg spiste for mye, fordi jeg spiste 1 brødskive om morgningen, 1 brødskive på skolen og en vanlig (vanlig for noen på min alder, ikke store porsjoner som jeg spiser i dag) porsjon mat til middag. Foreldrene mine har aldri spist mer enn 1 måltid om dagen. Det var da mitt forhold til mat ble vanskelig, og jeg begynte å hopper over middag og alle andre måltider. Lærerne ringte hjem fordi jeg aldri hadde med meg matpakke, den kastet jeg i skogen på vei til skolen. Så jeg startet med å kaste den på vei hjem. Jeg klarte ikke å spise uten å følge meg uvell og kvalm. 1 brødskive var nok til å få meg til å kaste opp. Men for å føle meg mindre sulten så begynte jeg å drikke mer brus. På ungdomskolen begynte jeg å spise større porsjoner annen hver dag, og så klart brukte brus de dagene jeg ikke spiste. Slik holdt jeg på i flere år, inntil jeg besvimte på folkehøgskole pga underernæring i gymtimen. Jeg hadde mangel på samtlige vitaminer, og et alvorlig jern-mangel. Gikk på vitamin og jern tabletter i to år, tar fortsatt jern og D-vitamin da det er de to jeg fortsatt sliter med. Brus var rett og slett det eneste som holdt meg gående, og et måltid nå og da. De siste 4 årene har jeg jobber hardt meg å endret på ting, og kan nå spise en gang om dagen en liten stund, før jeg faller av igjen. Men til spørsmålet. Den gåturen.. om jeg tar 2 lange turer om dagen, kan jeg da forvente å gå ned mer? Så lenge jeg IKKE spiser mer, eller drikker mer brus enn det jeg gjør? Jeg har aldri gått ned i vekt med vilje før, ikke som jeg har lagt merke til. Har ikke vært så glad i å veie meg, har merket det på klærne nå og da mens jeg har fokusert på å spise to ganger om dagen, og kutte ned på brus. Men vet ikke hvor mye det er snakk om i kilo. Og så klart, når jeg spiser 2 ganger så blir middagen mindre også! Har også tatt små grep som mer kylling, mindre fett, mer potet og gullrøtter, mer frukt etc. Velger sunnere alternativer enn før. Før så var målet å lage maten så fort som mulig, med minst styr og kokkelering som mulig. Jeg gikk ned 15 kg en gang, men det var på grunn av en bilulykke. Lå på sykehuset i 17 dager og klarte ikke å spise. Fikk all næring intravenøst, og da gikk jeg ned. Prøver nå å finne ut HVORFOR jeg har gått ned 5kg! For jeg vet ikke hva jeg har gjort rett. Annet enn gåturene.. ts Anonymous poster hash: 792c1...4a8 Du bør ha større bekymringer enn disse fem kiloene, TS. Anonymous poster hash: b9ddf...f42 4
Pringle Skrevet 8. juli 2015 #19 Skrevet 8. juli 2015 Du bør ha større bekymringer enn disse fem kiloene, TS. Anonymous poster hash: b9ddf...f42 Hør på dette. Søk hjelp, TS 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #20 Skrevet 8. juli 2015 Nei, forbrenningen din blir ikke skakkjørt av å spise lite. Anonymous poster hash: c67ad...56f Jeg (ikke ts) har alvorlig spiseforstyrrelse,og spiser som følge av den lite og jeg skal love deg at min forbrenning er skakkjørt. Anonymous poster hash: d0ab8...a6a
Anbefalte innlegg