AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Det går igjen overalt, på skolen, i jobbsammenhenger, i realityserier; kvinner er slemme. De hakker på hverandre og store deler av livet forsøker de å trykke andre kvinner ned i søla for å føle seg bedre selv. Er kvinner hardt rammet av hormoner, som gir dem dårlig humør? Er det den norske kulturen som egentlig er en ukultur og "oppdrar kvinner" til å være slemme mot hverandre? Jeg kom til å tenke på dette med hormoner, siden jeg er medlem i et graviditetsforum og ser at der inne er det en høyere andel hurper enn andre fora (f.eks KG). Det er sniking, baksnakking, skjult mobbing, trakassering, hersketeknikker; alt handler om å på en eller annen måte å dyttet noen NED............. Det er faktisk så ille at jeg har kuttet ut alt av kvinnevenner, for jeg orker ikke alle intrigene. Svigermor er sånn, min mor er sånn, øvrige kvinnelige familiemedlemmer er sånn, samtlige klassekamerater av hunnkjønn var sånn, jeg har kjent tusenvis av kvinner og det er et fåtall av dem som er OK (kanskje de har høyere prosent testosteron? ). En liten oppfordring midt oppi det hele: ikke skap intriger, ikke mobb, vær hyggelig mot alle, ikke sett ut rykter og ikke baksnakk andre! Anonymous poster hash: 8c20f...bd1 10
Gjest Belle âme Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Kvinner blir misunnelige på kvinner, sikkert derfor. "Ho er penere, tynnere, fittere, er gift, har barn, er blond, har pent smil, er rik osv. Ho er perfekt, la oss hakke på henne slik at ho føler seg fryktelig." Just a guess.
Gjest Faerunpedia Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Kjenner ingen kvinner som oppfører seg slik du beskriver. Har selvsagt truffet mange idioter av begge kjønn, men de aller fleste er da hyggelige.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Det går igjen overalt, på skolen, i jobbsammenhenger, i realityserier; kvinner er slemme. De hakker på hverandre og store deler av livet forsøker de å trykke andre kvinner ned i søla for å føle seg bedre selv. Er kvinner hardt rammet av hormoner, som gir dem dårlig humør? Er det den norske kulturen som egentlig er en ukultur og "oppdrar kvinner" til å være slemme mot hverandre? Jeg kom til å tenke på dette med hormoner, siden jeg er medlem i et graviditetsforum og ser at der inne er det en høyere andel hurper enn andre fora (f.eks KG). Det er sniking, baksnakking, skjult mobbing, trakassering, hersketeknikker; alt handler om å på en eller annen måte å dyttet noen NED............. Det er faktisk så ille at jeg har kuttet ut alt av kvinnevenner, for jeg orker ikke alle intrigene. Svigermor er sånn, min mor er sånn, øvrige kvinnelige familiemedlemmer er sånn, samtlige klassekamerater av hunnkjønn var sånn, jeg har kjent tusenvis av kvinner og det er et fåtall av dem som er OK (kanskje de har høyere prosent testosteron? ). En liten oppfordring midt oppi det hele: ikke skap intriger, ikke mobb, vær hyggelig mot alle, ikke sett ut rykter og ikke baksnakk andre!Anonymous poster hash: 8c20f...bd1 kanskje DU også er sånn? Anonymous poster hash: 335d4...588 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 kanskje DU også er sånn? Anonymous poster hash: 335d4...588 Nei, jeg er ikke det siden jeg har noe som heter moral, prinsipper og selvinnsikt. Følte du deg truffet?Anonymous poster hash: 8c20f...bd1 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Kvinner blir misunnelige på kvinner, sikkert derfor. "Ho er penere, tynnere, fittere, er gift, har barn, er blond, har pent smil, er rik osv. Ho er perfekt, la oss hakke på henne slik at ho føler seg fryktelig." Just a guess. Men hvorfor? Hvorfor ondskapen?Kjenner ingen kvinner som oppfører seg slik du beskriver. Har selvsagt truffet mange idioter av begge kjønn, men de aller fleste er da hyggelige. Da er du heldig Anonymous poster hash: 8c20f...bd1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Nei, jeg er ikke det siden jeg har noe som heter moral, prinsipper og selvinnsikt. Følte du deg truffet?Anonymous poster hash: 8c20f...bd1 Nei, jeg er mann. Anonymous poster hash: 335d4...588 2
Gjest Castielz Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 (endret) Kvinner vil ha det andre kvinner har/vil ha. Planetens mest lettpåvirkelige vesener. Endret 8. juli 2015 av Castielz
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Nei, jeg er ikke det siden jeg har noe som heter moral, prinsipper og selvinnsikt. Følte du deg truffet?Anonymous poster hash: 8c20f...bd1 Men synes du oppfører deg akkurat slik du beskriver i første innlegget nå... Anonymous poster hash: 335d4...588 11
Gjest Belle âme Skrevet 8. juli 2015 #10 Skrevet 8. juli 2015 Men hvorfor? Hvorfor ondskapen? Da er du heldig Anonymous poster hash: 8c20f...bd1 Nei, det veit eg ikkje for eg er ikkje sånn sjølv. Men det er sikkert misunnelse, og da må man berre trekke folk ned=Ondskap.
Den mystiske Skrevet 8. juli 2015 #11 Skrevet 8. juli 2015 Kanskje det har med konkurranse å gjøre? Instinktvis at "jeg" er bedre enn "deg"? Samt "status" er jo også "viktig" i disse dager... 1
Nita Skrevet 8. juli 2015 #12 Skrevet 8. juli 2015 (endret) Jeg opplever at de fleste kvinner har både moral og empati overfor hverandre, men når man møter den motsatte typen( ser jo at det finnes noen av de) så vises de mye mer, nettopp fordi de skaper slik ubehagelig stemning rundt seg. Jeg har opplevd noen få slike, men de fleste har heldigvis vært alminnelige kvinner, noen ganger har de dårlige dager, men stort sett er de ok Endret 13. juli 2015 av Nita 4
OPIgirl Skrevet 9. juli 2015 #13 Skrevet 9. juli 2015 Kvinner vil ha det andre kvinner har/vil ha. Planetens mest lettpåvirkelige vesener. Og menn er ikke lettpåvirkelige? De er ikke særlig vanskelige å snurre rundt lillefingeren i hvertfall.
Gjest Cartman Skrevet 9. juli 2015 #14 Skrevet 9. juli 2015 Fordi de er kvinner. Nei, unnskyld. Ikke alle kvinner er bitchy, men noen sliter med sjalusi.
Gjest Castielz Skrevet 9. juli 2015 #15 Skrevet 9. juli 2015 Og menn er ikke lettpåvirkelige? De er ikke særlig vanskelige å snurre rundt lillefingeren i hvertfall. Er ikke like mange menn som blir psykisk syke eller får spiseproblemer pga "kroppspress" og dette er bare ett eksempel. Hvor ange kvinner som hvert år bruker tusenvis av kroner på ubrukelig motepiss fordi det stod i ett eller annet åndssvakt blad. Osv osv. Kvinner er kjøpekveg, og det vet bransjer og utnytte, Justin Bieber, one direction osv osv. Trist er det
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #16 Skrevet 9. juli 2015 Har dere noen gang sett "søsterskapet" gå oppover, til noen man anser penere og mer vellykket enn en selv? Neppe. Jeg har opp igjennom årene vært vitne til hva kvinner er i stand til å si om og gjøre mot andre kvinner. Tror kanskje det ligger i vår natur. Anonymous poster hash: f84a3...bc6 1
makkapakka Skrevet 9. juli 2015 #17 Skrevet 9. juli 2015 Har jeg også lurt på, men dette er ikke bare norsk kultur, du finner de over landegrensene også. stort sette så representerer kvinner krig med samme kjønn
Silfen Skrevet 9. juli 2015 #18 Skrevet 9. juli 2015 Kjenner ingen kvinner som oppfører seg slik du beskriver. Har selvsagt truffet mange idioter av begge kjønn, men de aller fleste er da hyggelige. Dette. Samtidig har jeg en venninne som er i "gjeng" med de slanke og vakre og fader så mye drama det er. Det er nesten som jo finere folk blir, jo mer greier er det.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #19 Skrevet 9. juli 2015 Never try to understand women. Women understand women, and they hate each other. Anonymous poster hash: 328e3...049 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #20 Skrevet 9. juli 2015 "Hvorfor er kvinner, av natur, slemme mot hverandre?" Det er to logiske brister her: "Av natur" betyr at vi er født slik, og at vi ikke kan unnslippe dette karaktertrekket. Trådstarter hevder selv å være en kvinne som ikke er slem mot andre kvinner. Lyver trådstarter da om å være en kvinne, eller lyver hun om at hun ikke er slem mot andre kvinner? Jeg vil nå si at det er ganske slemt å karakterisere alle andre som slemme, samtidig som hun selv prøver å fremstå som godheten selv. Og PS: Jeg er vanligvis snill mot alle, men jeg blir lei meg når noe sier at jeg er slem, bare fordi jeg har "feil kjønn", og da kan jeg glefse litt. Anonymous poster hash: 34961...123 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå