AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Admin må gjerne flytte til en annen kategori. Vet ikke om jeg poster rett. Leste denne saken på VG nettopp: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/monica-42-fikk-hatbrev-om-soennen-med-downs-syndrom/a/23485309/ Hva er det som feiler folk? Det må være noen uopplyste mennesker som ikke evner å se andre enn seg selv? Det provoserte meg så til de grader. Stakkars gutt og stakkars familie. Voksne mennesker bør virkelig ta tak i seg selv hvis de er så fordomsfulle blant mennesker som er annerledes. Håper den som har skrevet dette står fram til familien og ber om unnskyldning. Det er det minste han eller hun burde gjort. At du ikke skjemmes!!Anonymous poster hash: 2eb5d...e45 1
Sugerøret Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 noen folk burde vært sperret inne..Og da mener jeg personen som skrev brevet... Hårreisende! 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Ikke pent å skrive slik... Men de burde vel strengt tatt ikke sendt ungen på skolen med vannkopper heller. Akkurat det vitner om dårlig moral hos foreldrene! Anonymous poster hash: 0e7bf...30c 17
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Det er mange sære folk der ute som ikke er helt i vater. Personen som sendte brevet er sannsynligvis i en slik kategori. Er ikke så mye å lage sak over. Uansett hvor utviklet samfunnet er, vil der alltid være raringer som ikke skjønner verden helt. Anonymous poster hash: 2cf65...cab
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Det er bare å lese brevet så forstår man hva slags mennesker som har skrevet det. Anonymous poster hash: 01624...7b4 2
ymotana Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Dette var det andre hatbrevet denne familien har mottatt, samme håndskrift på begge. Det er helt grusomt.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Ikke pent å skrive slik... Men de burde vel strengt tatt ikke sendt ungen på skolen med vannkopper heller. Akkurat det vitner om dårlig moral hos foreldrene! Anonymous poster hash: 0e7bf...30c Står det noe der om at barnet faktisk ble sendt på skolen med vannkopper? Utenom påstanden i brevet? Det kan jo hende at gutten dro på skolen igjen etter at vannkoppene var tørka inn, dvs det skal ikke være smittsomt lengre. At vedkommendes barn ble smittet er ikke denne guttens feil uansett. Vannkopper smitter også før de bryter ut. Skal man unngå vannkopper så bør man skjerme seg fra resten av samfunnet, evt vaksinere seg. Da min sønn hadde hatt vannkopper så venta ikke jeg et par uker ekstra for å være helt sikker på at han ikke var smittsom lengre. Han dro i bhg igjen når vannkoppene hadde tørka inn, og han var i god form igjen. Det er uansett ingen unnskyldninger som er gode nok for å skrive slike stygge brev som dette. Anonymous poster hash: 38087...e6f 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 Ikke pent å skrive slik... Men de burde vel strengt tatt ikke sendt ungen på skolen med vannkopper heller. Akkurat det vitner om dårlig moral hos foreldrene! Anonymous poster hash: 0e7bf...30c Vet vi fra mammaen eller andre i familien at barne t ble selndt på skolen med vannkopper? Det stod ingenting om det i avisartikkelen jeg leste, nemlig. Forunderlig er det og at brevet er håndskrevet og ikke skrevet på pc. Håneskriften blir lett å finne ut av, om noen vil. Stygt gjort er det uansett! Fyyy, til brevskriveren. Anonymous poster hash: bb15b...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Personen bak dette brevet er i beste fall syk! Får klump i magen av å tenke på at det finnes mennesker med slike holdninger blandt oss. Håper inderlig gutten får vokse opp uten å møte på slike holdninger igjen. Også veldig sterkt av moren å dele dette med offentligheten.Anonymous poster hash: 7341f...afb 1
Gjest Margit Spat Skrevet 8. juli 2015 #10 Skrevet 8. juli 2015 Innholdet i brevet, og måten det er skrevet på, sier virkelig sitt om den mentale kapasiteten til forfatteren bak. Om noen "fortjener" kallenavn, så er det brevskriveren selv.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #11 Skrevet 8. juli 2015 Inkubasjonstiden for vannkopper er 2 uker, dvs at barna sprer mest smitte lenge før det bryter ut! Derfor oppstår det altså også epidimier for det er umulig å sikre seg mot smittespredning. Ellers er det bare å lese litt rundt på KG og tenke over hva folk faktisk får seg til å skrive av hets og dritt her inne, så burde det ikke være noe stort sjokk at noen dumper et slikt brev i postkassa til andre.... Anonymous poster hash: b0ba2...5b6 1
Gjest Gjesp Skrevet 8. juli 2015 #12 Skrevet 8. juli 2015 Innholdet i brevet, og måten det er skrevet på, sier virkelig sitt om den mentale kapasiteten til forfatteren bak. Om noen "fortjener" kallenavn, så er det brevskriveren selv. Det er så sant.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #13 Skrevet 8. juli 2015 Ikke pent å skrive slik... Men de burde vel strengt tatt ikke sendt ungen på skolen med vannkopper heller. Akkurat det vitner om dårlig moral hos foreldrene! Anonymous poster hash: 0e7bf...30c Det finnes absolutt ingenting unnskyldning for et brev på den formen der. Om de så sendte ungen på skolen med lus, omgangssyke OG vannkopper så er det ikke akseptabelt å uttrykke seg på den måten. Anonymous poster hash: c8541...b8b 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #14 Skrevet 8. juli 2015 Tror dere et er en mann eller kvinne som har skrevet det? Anonymous poster hash: e323b...0a6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #15 Skrevet 8. juli 2015 Nesten så jeg tror det er en kvinne.Anonymous poster hash: 2eb5d...e45
Peter007 Skrevet 8. juli 2015 #16 Skrevet 8. juli 2015 (endret) Admin må gjerne flytte til en annen kategori. Vet ikke om jeg poster rett. Leste denne saken på VG nettopp: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/monica-42-fikk-hatbrev-om-soennen-med-downs-syndrom/a/23485309/ Hva er det som feiler folk? Det må være noen uopplyste mennesker som ikke evner å se andre enn seg selv? Det provoserte meg så til de grader. Stakkars gutt og stakkars familie. Voksne mennesker bør virkelig ta tak i seg selv hvis de er at fordomsfulle blant mennesker som er annerledes. Håper den som har skrevet dette står fram til familien og ber om unnskyldning. Det er det minste han eller hun burde gjort. At du ikke skjemmes!!Anonymous poster hash: 2eb5d...e45 Det finnes dessverre mennesker med stor uvitenhet. Men her virker det være gjort med overlegg siden brevene er anonyme. Det hele er en svært trist situasjon. Uten å vite for mye burde skolen være mer aktiv i om vedrørende mennesker som skiller seg fra det som oppfattes som normalt. Oppfattes som normalt? Hva er dette normalt? Er det ikke like normalt å være annerledes? Mennesker som har forskjellige diagnoser skal integreres i den såkalte normalskolen. Her er enda em stor jobb å gjøre. Skolereformen -94 har mye igjen. Dette er en viktig sak for like og inkluderingsdep. En prinsippsak som må løftes frem. Jeg vil påstå at voksne mennesker som skriver brev som dette burde tiltales. Det er sikkert ikke bare rasisme paragrafer men også andre paragrafer som kan brukes. Down syndrom er synlig. Tenk det er tusenvis av mennesker med diagnoser som nesten ikke er synbare. Autister er en gruppe mennesker som opplever å komme i konflikter og bli stemplet som farlige ovs. Det hele er ganske ufarlig om en forstår de. Samfunnet har mye igjen før mange klarer skjønne at mennesker med avvik. Både mentale og fysiske har følelser dom alle andre. Det som kalles utviklingshemning er ikke noe skummelt å komme nær. De er ikke spedalske ovs. Dessverre er der personer der ute som tror dette er smittsomt. Jeg sliter med å beskrive min frustrasjon over holdninger fra enkelte. Det er mye uvitenhet i tillegg til meninger nom at mennesker med avvik ikke har livets rett. En kan ikke si en elefant er dum for den ikke kan klatre i tre. Eller at en ku ikke kan fly. En del holdninger ligger på dette nivået. Husk vi er ingen like. Det går sakte fremover. Ungdom og unge voksne er de som skjønner best. Håper trenden fortsetter. Endret 8. juli 2015 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #17 Skrevet 9. juli 2015 På et så lite sted blir det nok ganske enkelt å finne ut hvilket brødhue som har skrevet dette forferdelige brevet. Anonymous poster hash: b61de...a7d
sol87 Skrevet 9. juli 2015 #18 Skrevet 9. juli 2015 Det fins ikke ord for at noen velger å kalle et barn for "mongo". Det er jo håpløst gjort å sende et barn på skolen med smittsom sykdom (om det ble gjort), men slike ting tar man opp direkte, på en normal måte. Får bare håpe at de ikke bruker det fæle uttrykket slik at deres egne barn lærer det også...
makkapakka Skrevet 9. juli 2015 #19 Skrevet 9. juli 2015 Lavmål, kalles dette og måten de uttrykker seg på tilsier at intelligensen muligens er fraværende totalt.
Gjest The damned Skrevet 9. juli 2015 #20 Skrevet 9. juli 2015 Må være noe veldig galt med noen som skriver slike brev til folk. Håper at de finner ut hvem det er eller så fortsetter vel bare idioten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå