Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #1 Skrevet 7. september 2004 hvordan er det å trene igjen når man er utrolig støl i kroppen etter forrige trening?skal man vente et par dager eller trene igjen dagen derpå?
Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2004 #2 Skrevet 7. september 2004 Mannen min sverger til trening dagen etter for å bli kvitt stølheten. Det hjelper mer enn bare å sitte der, men om det er bra for kroppen eller ei, se det vet jeg ikke.
Suzy Skrevet 7. september 2004 #3 Skrevet 7. september 2004 Lett trening - altså ikke heftig styreløft , men f.eks en liten sykkeltur, joggetur elelr svømming er fin trening når man er støl. Det hjelper faktisk å bli litt varm igjen for å få bukt med den verste verken - og det er fint dagen etter ja.
Twigi Skrevet 7. september 2004 #4 Skrevet 7. september 2004 Start pent, bli varm i kroppen, da er det lettere å få bukt med stølheten. Så kan man enten skru opp intensiteten litt, og ta en hel treningsøkt, eller benytte "varmheten" til å tøye seg litt mindre støl. Ikke noe problem!
Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2004 #5 Skrevet 7. september 2004 Jeg synes det hjelper å trene lett hvis man er stiv.. Angående tøying, det hjelper ikke mot stølhet. Tøying gjør at man får fine lange muskler. Men stiv blir man fordi det er avfallsstoffer i musklene. Den beste måten å unngå å bli støl på, er å trappe ned treningen gradvis, dvs avslutte veldig rolig.
Gjest Lady-M Skrevet 7. september 2004 #6 Skrevet 7. september 2004 Jeg synes det hjelper å trene lett hvis man er stiv.. Angående tøying, det hjelper ikke mot stølhet. Tøying gjør at man får fine lange muskler. Men stiv blir man fordi det er avfallsstoffer i musklene. Den beste måten å unngå å bli støl på, er å trappe ned treningen gradvis, dvs avslutte veldig rolig. Liten rettelse bare... Man får ikke lange muskler av å tøye. Man får tøyelige og mer beveglige muskler. Grunnen til at man blir støl er fordi man river over muskelfibre. Når musklene bygges opp igjen, blir de enda sterkere og større (akkurat som når man brekker et bein). Når man tøyer på støle muskler, kan man faktisk bli enda mer støl. Da kan man rive over fibrene ytterligere og man forlenger restutisjonstiden. Men lett trening går helt fint når man er støl, bare ikke styrketrening i de samme musklene. Pass på å spise nok proteiner hvis du er støl, da går det litt raskere for musklene å komme seg igjen, siden de da får nok byggemateriale.
Gjest 1111 Skrevet 7. september 2004 #7 Skrevet 7. september 2004 Jeg trener tre ganger i uka for tiden, og da går jeg selv om jeg er støl. er jeg støl så hjelper det med lettere trening, føler at jeg mykner opp musklene igjen. Dessuten så går stølheten bort når du har trent noen uker.
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #8 Skrevet 7. september 2004 så det dere mener er at man ikke burde tøye ut egentlig, det har hvertfall inget å si for stølheten?
Gjest Lady-M Skrevet 8. september 2004 #9 Skrevet 8. september 2004 så det dere mener er at man ikke burde tøye ut egentlig' date=' det har hvertfall inget å si for stølheten?[/quote'] Etter en styrkeøkt kan man tøye lett. Etter kondisjonstrening kan man tøye ut skikkelig. Men når man allerede er støl, er det ikke noe poeng å tøye. Vent heller til stølheten er borte.
Mathias Skrevet 8. september 2004 #10 Skrevet 8. september 2004 ved lett trening vaker man bort slagstoffer. Idrettsutøvere på toppnivå snakker om aktiv hvile eller restitusjonstrening. Da er dt lett lett jogging i en halvtime eller så som gjelder. Puls på 90-120 ca.
Gjest Rio Skrevet 9. september 2004 #11 Skrevet 9. september 2004 Jeg hadde utrolig vondt i overkroppen, rygg/armer i går. Trente spinning på kvelden, og er helt fin nå.
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #12 Skrevet 9. september 2004 Du bruker jo helst føttene på spinning så da går det vell fint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå