Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er eksamenene for Historie bachelor ved UiO, skriving på papir eller pc? (spør fordi ingen skjønner en dritt av hva jeg skriver og skriver mye raskere på pc:P)

Anonymous poster hash: 3f994...73b
Skrevet

For hånd på papir.

Skrevet

De skriftlige eksamenene (4- eller 6-timers) er på papir, mens hjemmeeksamener skrives på pc :)

AnonymBruker
Skrevet

Da bør du jobbe med å skrive tydelig! I noen tilfeller kan sensor trekke deg i irritasjon hvis det er uleselig. Det er også kjipt å gå glipp av poeng fordi sensor ikke forstår hva du skriver...

Anonymous poster hash: f7d8d...bc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På papir, med mindre du har untak

Anonymous poster hash: 1a9da...98b
Gjest Linaria
Skrevet

Da bør du jobbe med å skrive tydelig! I noen tilfeller kan sensor trekke deg i irritasjon hvis det er uleselig. Det er også kjipt å gå glipp av poeng fordi sensor ikke forstår hva du skriver...

Jeg skriver forferdelig stygt, men har likevel aldri blitt trukket for dette. Er viktig at det er leselig da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver forferdelig stygt, men har likevel aldri blitt trukket for dette. Er viktig at det er leselig da.

Tror ikke det skjer så veldig ofte men en foreleser (på BI riktignok) sa at det kan forekomme. Da gjelder det nok UIO også, og jeg husker at flere professorer der gjentok at man måtte prøve å skrive tydelig på eksamen :P

Skrevet

Tror ikke det skjer så veldig ofte men en foreleser (på BI riktignok) sa at det kan forekomme. Da gjelder det nok UIO også, og jeg husker at flere professorer der gjentok at man måtte prøve å skrive tydelig på eksamen :P

Jeg hadde en professor som fortalte at de hadde fått inn en eksamen året før som var så uleselig i noen deler at de hadde blåst den opp på storskjerm og fått en som var ekspert i tyding/håndskrift eller noe til å tyde skriften :P

Gjest Linaria
Skrevet

Skjønner det godt om det ikke er mulig å lese det som står, men tror faktisk ikke de er veldig strenge utover det. Folk er ofte veldig stressa på eksamen, og man har et tidspress. Samtidig er det ikke vanlig å få noe særlig opplæring å håndskrift gjennom grunnskolen lenger, og mange skriver aldri for hånd ellers.

Men, som sagt, viktig å huske at det blir leselig, men under eksamen bør man ikke stresse unødvendig mye over håndskriften. Fokuser på innholdet :)

Hadde tatt seg ut om de strøk folk for stygg håndskrift på f.eks... medisin :P

AnonymBruker
Skrevet

Er det på papir ved NTNU også? Jeg har nesten ikke hatt en skriftlig prøve siden ungdomsskolen..

Anonymous poster hash: f5aa2...6cb
AnonymBruker
Skrevet

Er det på papir ved NTNU også? Jeg har nesten ikke hatt en skriftlig prøve siden ungdomsskolen..

Anonymous poster hash: f5aa2...6cb

Dette varierer typisk fra fakultet til fakultet, linje til linje og fag til fag. Jeg vet ikke hvordan det er ved NTNU, men jeg er jusstudent ved UiO, og vi har nå de fleste eksamener digitalt. Noen er imidlertid fortsatt på papir, og PC-bruken fases inn gradvis. Andre UiO-studenter jeg kjenner må avlegge alt på papir. Så du må nesten sjekke hva som gjelder for det du skal studere, det er store forskjeller innad på universitetene.

Anonymous poster hash: 133fd...d0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...