Gå til innhold

Fjerne farge fra håret først eller fortsette å stripe?

Anbefalte innlegg

Gjest FruPotter
Skrevet

Kort info:

- Har naturlig lys brunt hår

- Har farget det mørk blondt fra jeg var 14-15 (permanent hårfarge)

- Jeg har stripet det tre ganger nå, og det er over en måned siden.

- Det var flere måneder siden sist jeg farget håret da jeg begynte å stripe håret

- Jeg ønsker blondt hår, men med forskjellige blonde toner i håret, og ikke helt hundre prosent blondt. Noe ala dette:

http://jonathanandgeorgeblog.files.wordpress.com/2013/10/natural-blonde-hair-color.jpg

http://studiorksalon.com/nails-hairstyles/wp-content/uploads/2014/05/b9650fb33bf69610dd8c11f871fc312b.jpg

Her er håret mitt nå:

260rdd2.jpg

Spørsmål:

Jeg har hørt at det er lurt å fjerne fargen i håret (color remover) hvis man ønsker å bli blond. Men er dette best om man ønsker et helt blondt hår? Blir det dumt på allerede bleket (stripet) hår? 

+ et tilfeldig spørsmål... Har også hørt at å ha kokosnøttolje i håret når man bleker det er sunnere for håret og ikke ødelegger resulatet. Er det noe sannhet i det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ingen frisør, men hadde nokså lik farge som de bildene du la ut. Jeg gikk fra brunette til ombre, før jeg la inn striper litt overalt i håret, men passet på å ikke røre røttene noe særlig. Frisør hadde kanskje vært det beste, da får du også best resultat. Eventuelt kan du søke opp balayage hair tutorial på youtube, da dette er det du er ute etter. 

Jeg har pleid å bruke kokosnøttolje etter blekning, gjerne sovet med det over natten for å skylle ut og vaske godt, før jeg avlutter det med balsam. Altså, vask håret - olje - sov - skyll ut (grundig!) - balsam. 

Gjest FruPotter
Skrevet (endret)

Okei! :) Bruker kokosnøttolje som hårmaske og sover i det ca. en gang per uke. Det hjelper virkelig :)

Har bestilt meg frisørtime, så da får jeg det vel som jeg ønsker det uten å feile totalt. Det kan jo skje når man gjør det hjemme. Det blir tette foliestriper (det sto ikke andre alternativer, så..), og forhåpentligvis blir det blondt, men kan hende det må bli enda en time.

Endret av FruPotter
Skrevet

Jeg anbefaler deg å ikke ha kokosnøttolje i håret når du kommer til frisøren i hvert fall. Så bra at du har bestilt deg time til frisør, jeg tror nok det er det lureste. Jeg har sett mange mislykkede baylage/ombre som er rundt og går. 
Du kan nok få det blondt på første forsøk men det kommer veldig an på hårkvaliteten din og hvor flink du er til å ta vare på det. 

Du har veldig fine øyebryn!  :rodmer:

Gjest FruPotter
Skrevet

Jeg anbefaler deg å ikke ha kokosnøttolje i håret når du kommer til frisøren i hvert fall. Så bra at du har bestilt deg time til frisør, jeg tror nok det er det lureste. Jeg har sett mange mislykkede baylage/ombre som er rundt og går. 

Du kan nok få det blondt på første forsøk men det kommer veldig an på hårkvaliteten din og hvor flink du er til å ta vare på det. 

Du har veldig fine øyebryn!  :rodmer:

Okei! :) Nei det skal jeg nok ikke. Blir nok å vaske håret to dager i forveien, så får frisøren gjøre hva enn hun vil. Har stripet håret med hette til nå, og det har blitt veldig bra, men jeg tør ikke å gjøre noe mer nå. Er ganske sikker på at det blir oransje om jeg prøver igjen. Har også hørt at frisørenes hårfarger og blekemidler er bedre for håret. Og så klarer jo frisørene få det fint raskere. Har veldig sunt hår, så håper det går uten å ende opp med ødelagt hår.  :laugh: Men det vet vel frisøren mer om.

Å, tusen takk!  :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...