Nmtt Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Som beskrevet over. Jeg var ute på verandaen en morgen og min pus var også der. Så kommer nabomannen bort til meg og sier "du kan ikke få katten din til å slutte å drite i hagen vår da" jeg svarte at jeg kan ikke akkurat be han om å ikke gjøre det og at det vil skje. Han svarte med at katter lever sitt eget liv osv. Jeg tilbydde meg å plukke det bort, men sa også at det var 4 andre katter i området. Nå vet jeg at han naboen ikke er glad i katter, som hans kone har fortalt meg. Senere i uken kommer kona til meg og sier at det lukter kattetiss i enkelte steder hos dem. Spørsmålet mitt er enkelt, er dette noe jeg burde gjøre, si? Det virker som de forventer noe av meg. Jeg vet jeg ikke kan trene katta til å gjøre det jeg vil. Katta mi er 7 år og kastrert.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Be dem helle pepper i hagen! når katten tråkker på det vil den få det på labben, og når den sleiker labben vil den skjønne at dit skal den ikke gå Anonymous poster hash: 91fca...890
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Som beskrevet over. Jeg var ute på verandaen en morgen og min pus var også der. Så kommer nabomannen bort til meg og sier "du kan ikke få katten din til å slutte å drite i hagen vår da" jeg svarte at jeg kan ikke akkurat be han om å ikke gjøre det og at det vil skje. Han svarte med at katter lever sitt eget liv osv. Jeg tilbydde meg å plukke det bort, men sa også at det var 4 andre katter i området. Nå vet jeg at han naboen ikke er glad i katter, som hans kone har fortalt meg. Senere i uken kommer kona til meg og sier at det lukter kattetiss i enkelte steder hos dem. Spørsmålet mitt er enkelt, er dette noe jeg burde gjøre, si? Det virker som de forventer noe av meg. Jeg vet jeg ikke kan trene katta til å gjøre det jeg vil. Katta mi er 7 år og kastrert. Tenk deg hvis det var naboens katt som tisset og bæsjet i din hage, hva hadde du ønsket? Du hadde nok ikke likt det. Anonymous poster hash: b33d7...66e 2
Petra75 Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Hva med å tilby deg å kjøpe alle disse remediene til å holde kattene vekk? Ta ansvar for ditt eget kjæledyr slik at drt ikke plager naboene? Har aldri skjønt meg på denne holdningen til katteeiere. At dyret jeg har anskaffet meg og har ansvar for driter i ditt blomsterbed og pisser på dine verandaputer er ditt problem, for katt er katt, liksom. Gjør det du kan for at ditt dyr ikke plager andre. 11
Gjest Rosemor Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Kjøp "Luktstoff mot katter" på Felleskjøpet, og gi det til naboen.
Nmtt Skrevet 8. juli 2015 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2015 Kjøp "Luktstoff mot katter" på Felleskjøpet, og gi det til naboen. Mange takk! Jeg overtok katta for noen andre, så er ny i gamet. Visste ikke at det fantes slikt. Da skal jeg i hvert fall kjøpe det. 1
Nmtt Skrevet 8. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2015 Hva med å tilby deg å kjøpe alle disse remediene til å holde kattene vekk? Ta ansvar for ditt eget kjæledyr slik at drt ikke plager naboene? Har aldri skjønt meg på denne holdningen til katteeiere. At dyret jeg har anskaffet meg og har ansvar for driter i ditt blomsterbed og pisser på dine verandaputer er ditt problem, for katt er katt, liksom. Gjør det du kan for at ditt dyr ikke plager andre. Er nettopp derfor denne tråden ble opprettet. Fordi jeg tar det til meg og bryr meg om at naboen klager.. Men takk.. Dog du hørtes jævlig irritabel ut. Håper dagen din blir like bra som min 9
Nmtt Skrevet 8. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 8. juli 2015 Be dem helle pepper i hagen! når katten tråkker på det vil den få det på labben, og når den sleiker labben vil den skjønne at dit skal den ikke gå Anonymous poster hash: 91fca...890 Det skjer ikke...
Petra75 Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Er nettopp derfor denne tråden ble opprettet. Fordi jeg tar det til meg og bryr meg om at naboen klager.. Men takk.. Dog du hørtes jævlig irritabel ut. Håper dagen din blir like bra som min Beklager - men det er ekstremt mange katteeiere her inne som bare trekker på skuldrene når noen påpeker at dyrene deres er til plage for andre, og jeg var nok litt forutinntatt og gikk ut ifra at du var likedan Flott at du tar grep! 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #10 Skrevet 8. juli 2015 Når de bosetter seg i ett boligfelt kan de ikke forvente at det ikke skal være katter og hunder der, og forvente at de skal holde seg unna plenen sin og blomsterbeddet sitt. Da får de finne seg ett sted på landet der de får være i fred. Men for å være hyggelig og opprettholde ett godt naboforhold kan du kjøpe spray til de og ta bort kattebæsj som havner i deres eiendom Anonymous poster hash: a6d3e...d86
Nmtt Skrevet 8. juli 2015 Forfatter #11 Skrevet 8. juli 2015 Når de bosetter seg i ett boligfelt kan de ikke forvente at det ikke skal være katter og hunder der, og forvente at de skal holde seg unna plenen sin og blomsterbeddet sitt. Da får de finne seg ett sted på landet der de får være i fred. Men for å være hyggelig og opprettholde ett godt naboforhold kan du kjøpe spray til de og ta bort kattebæsj som havner i deres eiendomAnonymous poster hash: a6d3e...d86 Jeg fjerner bort dritten med glede, men det flyr 4 andre katter der og som kan drite. Da må han nesten bevise at det er min. Men den sprayen skal kjøpes med en gang i dag
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #12 Skrevet 8. juli 2015 Det lukter ikke sterkt fra katter som er kastrerte, sø jeg finner det veldig vanskelig å tro at det er fra katten din det lukterAnonymous poster hash: 3e88d...da9 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #13 Skrevet 8. juli 2015 Jeg tror også at det er en/flere ukastrerte katter i nabolaget når det faktisk lukter kattetiss! Da er det nok snakk om markering, både urin og avføringen (hvis den ligger åpent på plena). Jeg forslår at du setter opp en kattekasse på din terrasse og håper din katt velger å bruke den. Så får naboen bruke tiden sin på å finne ut hvor alle de andre kattene hører hjemme og kjefte på de rettmessige eierne. Du er ikke solidarisk ansvarlig for alle katter, like lite som hundeeiere er det for andre hunder... (her tar f.eks. min hundeeiende nabo null ansvar for hundedritten på plena mi, det er da ikke hans hund som har driti der, selv om det teoretisk er mulig...) Anonymous poster hash: b3480...7f5
MissPierce Skrevet 8. juli 2015 #14 Skrevet 8. juli 2015 Det lukter ikke sterkt fra katter som er kastrerte, sø jeg finner det veldig vanskelig å tro at det er fra katten din det lukterAnonymous poster hash: 3e88d...da9 Som AB her sier, så er sannsynligheten for at urin lukten kommer fra din kastrerte katter tilnærmet 00000 Da det nesten ikke lukter av urinen fra kastrerte katter. Snakk med naboen din, og si at du er villig til å gjøre ditt. Men forklar også hvordan det er med kastrerte katter, og at synderen nesten garantert er en ukastrert katt. Vår kastrerte katt tisset inne en gang fordi han ble stengt inne på ett rom ved ett uhell, og da luktet det ikke noe. Så merket det ikke før noen timer senere da jeg tråkket i det. Men supert at du tar ansvar for katten din :) 2
Fame Skrevet 24. juli 2015 #16 Skrevet 24. juli 2015 Tenk deg hvis det var naboens katt som tisset og bæsjet i din hage, hva hadde du ønsket? Du hadde nok ikke likt det. Anonymous poster hash: b33d7...66e Mange katter i mitt området og de gjør ofte fra seg i hagen min. Det er virkelig ikke verre enn å bare plukke det opp.. folk lager så store problemer ut av ingenting nå om dagen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå