rockering Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg en ny MAC. Så har jeg fra før en ekstern harddisk med alle filene mine på. Men nå får jeg ikke redigert noe på den, eller opprettet nye mapper. Noen som kan hjelpe meg? :-)
Klossmajor Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Aldri opplevd dette problemet selv, men det kan kanskje ha oppstått feil med skriverettighetene, som er det første jeg ville mistenkt som årsak. Jeg ville gjort følgende: Markér harddisken og mappene hver for seg og trykk cmd+i eller velg Arkiv -> Vis info. Sjekk her om mapper er satt til Lese og skrive eller Kun lese. Mapper kan eventuelt også være satt til Låst i Generelt.
Titania Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Er den eksterne disken formatert som NTFS? Da kan du ikke skrive til den, du kan bare lese fra...
Klossmajor Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Tenkte ikke så langt som at din forrige datamaskin du benyttet den eksterne harddisken på kanskje ikke var en Mac. Som Titania er inne på kan OS X kun lese, men ikke skrive til, harddisker formatert som NTFS. Det er mulig det går via programmet NTFS for Mac fra Paragon. Hvis ikke må den eksterne harddisken reformateres i Diskverktøy som MAC OS Extended Journaled. Vær obs på at alt innhold på harddisken vil bli slettet ved reformatering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå