Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

For 3 mnd siden flyttet jeg tilbake til byen jeg er i fra. 
Jeg har vært rusfri i 7 mnd og dette er min første leilighet i byen jeg flyttet fra. 

Problemet mitt er at jeg har mest lyst til å flytte ut på dagen, men det er 3 mnd oppsigelsestid.

Problemet er bare at: 

- Det viser seg at naboene er utrolig belastet med rus. Desverre kjenner jeg mange av de fra før ved navn og jeg må bruke sinnsykt mye tid på at de ikke skal få vite hvor jeg bor eller når jeg går. 

- Det er fyllebråk her konstant og de fleste naboene mine bruker amfetamin.

- Det ser ikke ut her. Møkkete, rotete, tyvegods og søppel over alt. Det kan ikke ha blitt vasket på 6 mnd i gangen. I dag fant jeg en hundebæsjpose med bæsj i gangen og en pose med hasjrester i. Jeg har begynt å ta bilder av rotet. 

- Vaskerommet er så skittent at jeg ikke kan vaske klærne mine der. Ingen normal person ville gjort det. 

- Innbrudd i bodene konstant. 9 av 13 låser er brutt opp. 

- Politiet kommer på døren min for å spørre hvor folk bor.

- Det skulle være internett og tv-signal i veggen her: Det er ingen av delene. 

- Jeg bor rett ved siden av en narkoman dame med en unødvendig aggressiv hund som jeg føler jeg må overleve hver eneste gang jeg går ut. Hun lar ofte fremmede passe bikkja og de har enda mindre kontroll. I går måtte jeg gi de et nytt bånd og halsbånd til bikkja sånn at jeg kanskje kan få en litt tryggere hverdag når jeg og voffsen min skal gå ut og inn.

- Jeg ble lovt at det ikke skulle være lytt her. Det er så lytt her at jeg ikke en gang kan skru på vibratoren min uten at halve blokka vet at jeg onanerer. 

Så spørsmålet mitt er:
Kan jeg bryte kontrakten og bare flytte? 
Er jeg nødt til å vente i 3 mnd? 

Har mest lyst til å bare flytte hjem igjen nå :( 

Anonymous poster hash: b8550...2b5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For et helvetes paradoks. Her kommer du ut clean, og trenger et godt miljø for å komme på beina, så havner du i dette narkohølet.  Aner ikke hva man gjør i sånne situasjoner, men du har min fulle medlidenhet. :hug:

Anonymous poster hash: ce134...174
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Huff, føler virkelig med deg ts. Men så du ikke at det var ille da du flyttet dit, dvs da du var på visning?

Hold avstand fra de folkene og se om du kan flytte før tida. Godt mulig du kan det. Se etter løsninger. Man jan hvis man vil nok.

Ta vare på deg selv.

Anonymous poster hash: 4c879...cda
  • Liker 1
Skrevet

Klag og mas flere ganger hver dag. Klag på alt mulig, vær oppfinnsom! True de med advokat for hver ting du klager på. Da blir de så stresset og lei av deg at de sier opp leieavtalen selv.

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som en kommunal leilighet.Be kommunen skaffe den noe bedre.

Anonymous poster hash: fb721...a3d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke i kommunal leilighet, men rett ved siden av to blokker  ;) 

I morgest fant jeg ei blodig sprøyte når jeg gikk tur med hunden min rett utafor plena her. Begynner å kjenne at dråpen er nådd. Tok bilde av sprøyta. 

Har ikke turt å si noe til huseier før nå, og jeg trodde umulig at det kunne være SÅ ille som det har vist seg å være å bo her.

Kan jeg sende en mail til han og forklare problemet eller bør jeg ta det på telefon? 

AnonymBruker
Skrevet

Du får si opp og bruke de tre mnd på å skaffe deg noe annet. Du så vel hvordan det var der da du var på visning?

Anonymous poster hash: dd5f9...92c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får si opp og bruke de tre mnd på å skaffe deg noe annet. Du så vel hvordan det var der da du var på visning?

Anonymous poster hash: dd5f9...92c

Nei, hvordan skulle jeg vite hvordan naboene mine var før jeg flyttet inn? 

Faktisk så tok det noen uker før jeg innså at mesteparten var narkomane. Jeg trodde det bare var noen få, men jeg visste ikke av noen før jeg flyttet hit. Det ble ikke nevnt på visning for å si det sånn. 

Ellers var fellesarealene litt tufsete, men ikke like ille som det har blitt, og huseier sa at det skulle bli tatt tak i med en gang og at det ikke brukte å se ut sånn. Nei, han var på en måte ærlig, det bruker å se 100 ganger værre ut! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kanskje tatt å sett gjennom kontrakten, føler det burde ikke være vanskelig finne brudd på noe der. For så å bruke det som argument for å slippe unna før.

Anonymous poster hash: 86b3a...2d3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så spørsmålet mitt er:

Kan jeg bryte kontrakten og bare flytte? 

Er jeg nødt til å vente i 3 mnd? 

Selvfølgelig kan du flytte, men du må forholde deg til oppsigelsestiden og betale leie ut denne.

Anonymous poster hash: 6f068...b56

• Liker 2
Gjest Raggy
Skrevet

Spørs litt hvordan du fikk tak i denne leiligheten. Ordnet du det selv eller fikk du den tildelt av kommunen?

AnonymBruker
Skrevet

Kjære ts, kom deg bort derifra omgående! Hvis du har hatt problemer med rus tidligere, er det og veldig negativt for deg å bo der. Let idag etter noe nytt! 

Anonymous poster hash: 4c879...cda
AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn i leieboerforeningen (koster rundt 300 kroner) og hør om de mener at du kan flytte på dagen pga kontraktsbrudd. Det første du må gjøre uansett er å få sendt den oppsigelsen. Jo lenger du tenker på det, jo lenger må du bo der.

Kan du bo hos familien mens oppsigelsestiden løper ut?

Anonymous poster hash: 141f5...86e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke i kommunal leilighet, men rett ved siden av to blokker ;)

I morgest fant jeg ei blodig sprøyte når jeg gikk tur med hunden min rett utafor plena her. Begynner å kjenne at dråpen er nådd. Tok bilde av sprøyta.

Har ikke turt å si noe til huseier før nå, og jeg trodde umulig at det kunne være SÅ ille som det har vist seg å være å bo her.

Kan jeg sende en mail til han og forklare problemet eller bør jeg ta det på telefon?

Du bør ha alt skriftlig med eier

Påpek alle problemer du har nevnt her. Det er eier som ikke har holdt seg til kontrakten. Bla det med Internett.

Har du annonsen fra den du så?

Har du betalt depositum?

Du bør flytte

Anonymous poster hash: 3baca...1b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke i kommunal leilighet, men rett ved siden av to blokker ;)

Du bør ha alt skriftlig med eier

Påpek alle problemer du har nevnt her. Det er eier som ikke har holdt seg til kontrakten. Bla det med Internett.

Har du annonsen fra den du så?

Har du betalt depositum?

Du bør flytte

Anonymous poster hash: 3baca...1b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...