Gå til innhold

Lage ny ring av gammel ring? Pris?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg har vært sammen i ti år og har fortsatt ikke tatt skrittet videre. Har vært studenter etter tur, og valgte å reise jorda rundt da vi hadde penger en stund.

Nå har vi snakket litt om å gjennomføre bryllup på en litt OK og rimelig måte.

Så var det ringen. Jeg er ikke veldig kresen, men samtidig er det jo et smykke man skal gå med hele tiden. Andre smykker bytter man jo på hele tiden.

Jeg har en arvet diamantring, men jeg synes den er litt posh. Tror den er fra 80-tallet, så den er ikke klassisk og pen liksom.. Kan man smelte om og få laget ny ring? Hvor mye koster noe sånt?

Anonymous poster hash: 570b8...9f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det kommer an på hvordan ringen du skal ha ser ut og hvor mange diamanter det er. Hver diamant koster noen hundrelapper pr infatning. Gullet får du nesten ingenting for. Og i tillegg kommer arbeidet med ringen. Jeg har brukt gamle diamanter i nye ringer to ganger, begge gangene brukte jeg standard ringer som var gullsmedens modell ( dvs ikke egendesignet av meg) og fikk satt inn egne diamanter. Den ene gangen ble det dyrt pga mange små diamanter, den andre gangen sparte jeg på det.

AnonymBruker
Skrevet

Betalte 8500 for å lage en ny ring. Men jeg flyttet over 10 diamanter. Tror de tar ekstra betalt når de må sette mange diamanter i klør.

Trengte ikke mer gull/stener, brukte det jeg hadde.

Anonymous poster hash: c7d71...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...