AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #1 Skrevet 7. juli 2015 Hei! Jeg har litt komplekser for smilet mitt. Jeg har litt overbitt (det var ikke så mye til at det var nødvendig med regulering, men det er helt klart synlig), og et synlig mellomrom mellom de to fremste tennene på høyre side. Dette ser ikke pent ut etter min mening. I tillegg kan jeg vise litt tannkjøtt når jeg smiler skikkelig, så jeg prøver å begrense det litt. Ellers er tennene mine ganske hvite (de er ikke bleket). Jeg vet ikke helt om dette kun sitter i mitt eget hodet eller om det er reellt. Jeg kan jo ikke akkurat spørre noen, og jeg tror ikke jeg vil legge ut bilde her på forumet. Hva tenker dere, hovedsakelig menn, om en jentes smil? Jeg har attraktive trekk ellers, men smilet mitt plager meg veldig. Det er synd da jeg synes at man får så mye utstråling av å lette litt på smilebåndet. Jeg smiler mye til vanlig, men litt mer kontrollert. Når jeg er sammen med mennesker jeg er komfortabel med faller disse tankene bort selvfølgelig. Når jeg er med andre mennesker får jeg litt panikk dersom jeg ler ukontrollert. Det er fryktelig kjedelig å være sånn obs på dette. Anonymous poster hash: 823ff...6bf
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #2 Skrevet 7. juli 2015 Jeg har ei venninne som har tenner omtrent som du beskriver, og hun skulle få på regulering som 11-12 åring, men nektet. Hun sa selv at da ville hun ikke være seg selv lenger, og at hun var sjarmerende som hun er. Flott at et barn har sånn selvtillit at hun kan tenke og uttrykke seg sånn! Kanskje du kan øve deg på å tenke sånn selv også? At dette er ditt særpreg, og at det er sjarmerende. Kanskje du da kan bli mer fornøyd med deg selv, og slutte å bruke så mye energi på å være misfornøyd. Anonymous poster hash: 328aa...4aa 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Jeg har ei venninne som har tenner omtrent som du beskriver, og hun skulle få på regulering som 11-12 åring, men nektet. Hun sa selv at da ville hun ikke være seg selv lenger, og at hun var sjarmerende som hun er. Flott at et barn har sånn selvtillit at hun kan tenke og uttrykke seg sånn! Kanskje du kan øve deg på å tenke sånn selv også? At dette er ditt særpreg, og at det er sjarmerende. Kanskje du da kan bli mer fornøyd med deg selv, og slutte å bruke så mye energi på å være misfornøyd. Anonymous poster hash: 328aa...4aa Ja, hadde det bare vært så lett... Det er noen særpreg som er sjarmerende, slik som jeg vil gjette smilet til denne jenta var, også er det noen særpreg som ikke er særlig sjarmerende. Jeg føler det sistnevnte treffer meg litt mer. Men selvsagt... Det kan jo hende at andre er uenige med meg. Det er litt vanskelig å se selv. Anonymous poster hash: 823ff...6bf
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Ja, hadde det bare vært så lett... Det er noen særpreg som er sjarmerende, slik som jeg vil gjette smilet til denne jenta var, også er det noen særpreg som ikke er særlig sjarmerende. Jeg føler det sistnevnte treffer meg litt mer. Men selvsagt... Det kan jo hende at andre er uenige med meg. Det er litt vanskelig å se selv. Anonymous poster hash: 823ff...6bf Som regel er man sin egen verste kritiker, og kan stirre seg blind på alle slags småfeil ved seg selv. Sannsynligvis er dette noe du tenker mye mer over enn hva andre gjør. Smil til verden, og verden smiler tilbake Anonymous poster hash: 328aa...4aa
Gjest Angry Man Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Jeg hadde komplekser for det ene øret mitt som sto bittelitt mer ut enn det andre. Seriøst, det var ingen andre enn meg som i det hele tatt la merke til det. Send meg et bilde av smilet ditt så skal du få et ærlig svar.
Gjest Trollkarlen Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Tror ikke de fleste bryr seg noe særlig om hvor rett tennene er, så lenge tennene ikke er plassert som gravsteiner på en forlatt kirkegård. Misfarging og slikt reagerer folk mer på. Du kan fint smile og le. Det er nok bare du som har studert dette litt for mye i speilet og laget en stor sak ut av ingenting.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #7 Skrevet 9. juli 2015 Jeg hadde det sånn også. Tok regulering i voksen alder.Anonymous poster hash: f1f88...08e
ninajay Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Det går an å få mindre synlig regulering som voksen også. Invalisagn? Er det det det heter? Husker ikke helt, men sett reklame for det. Uansett, som noen sa over - det er ikke nødvendigvis negativt at smilet ditt ikke er som du kanskje ønsker. Det er fantastisk med slike særpreg som du beskriver. Noen ganger må man bare omfavne det man har som er annerledes. Kanskje er det andre som synes det er fint og sjarmerende, selv om du ikke helt ser det akkurat nå. Det er jo modeller for eksempel, med store mellomrom mellom fortennene, som velger å ikke bruke regulering - og heller bruker det til sin fordel
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 Jeg er selv også ganske usikker på meg selv og liker heller ikke smilet mitt. Men når jeg tenker meg om, har jeg aldri sett en person smile å tenkt "for ett stygt smil".. En person som smiler mye er sjarmerende i seg selv og utstråler selvtillit. At en person smiler og ler, er det ingenting negativt med :D Sto å så meg selv i speilet her om dagen, og da tenkte jeg faktisk at jeg burde smile mer, for det ser faktisk dummere ut når jeg hele tiden skal skjule tennene. Alle har jo forskjellig tenner og nesten ingen har rette tenner, alle har særpreg, så vi burde ikke skjemmes så fælt! Anonymous poster hash: 31161...a8f
Cronosgjesten Skrevet 9. juli 2015 #10 Skrevet 9. juli 2015 Hei! Jeg har litt komplekser for smilet mitt. Jeg har litt overbitt (det var ikke så mye til at det var nødvendig med regulering, men det er helt klart synlig), og et synlig mellomrom mellom de to fremste tennene på høyre side. Dette ser ikke pent ut etter min mening. I tillegg kan jeg vise litt tannkjøtt når jeg smiler skikkelig, så jeg prøver å begrense det litt. Ellers er tennene mine ganske hvite (de er ikke bleket). Jeg vet ikke helt om dette kun sitter i mitt eget hodet eller om det er reellt. Jeg kan jo ikke akkurat spørre noen, og jeg tror ikke jeg vil legge ut bilde her på forumet. Hva tenker dere, hovedsakelig menn, om en jentes smil? Jeg har attraktive trekk ellers, men smilet mitt plager meg veldig. Det er synd da jeg synes at man får så mye utstråling av å lette litt på smilebåndet. Jeg smiler mye til vanlig, men litt mer kontrollert. Når jeg er sammen med mennesker jeg er komfortabel med faller disse tankene bort selvfølgelig. Når jeg er med andre mennesker får jeg litt panikk dersom jeg ler ukontrollert. Det er fryktelig kjedelig å være sånn obs på dette. Anonymous poster hash: 823ff...6bf Jeg ser mer på øynene enn på tennene når noen smiler
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #11 Skrevet 9. juli 2015 Takk for svar dere! Dere har nok helt rett, men det er litt vanskelig å legge fra seg disse tankene. Jeg skal hvertfall prøve... Man ser vel også kanskje litt bort fra slike "feil" når man har en god utstråling. Hovedproblemet er vel at det ser asymmetrisk ut. Den venstre siden ser ganske flott ut, men på høyre side ser det plutselig helt rart ut. Større mellomrom mellom tennene og mindre rette. Det går an å få mindre synlig regulering som voksen også. Invalisagn? Er det det det heter? Husker ikke helt, men sett reklame for det. Uansett, som noen sa over - det er ikke nødvendigvis negativt at smilet ditt ikke er som du kanskje ønsker. Det er fantastisk med slike særpreg som du beskriver. Noen ganger må man bare omfavne det man har som er annerledes. Kanskje er det andre som synes det er fint og sjarmerende, selv om du ikke helt ser det akkurat nå. Det er jo modeller for eksempel, med store mellomrom mellom fortennene, som velger å ikke bruke regulering - og heller bruker det til sin fordel Ja, jeg har vurdert det, særlig regulering bak tennene. Jeg er fortsatt ganske ung, så dette er ikke førsteprioritet per dags dato. Dette er nok noe jeg vil gjøre når jeg har romslig nok økonomi. Anonymous poster hash: 823ff...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå