Gå til innhold

Håp om at Valgerd forsvinner!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kristelig Folkeparti, denne merkelige koblingen av religion og politikk, sliter med å få plass til lederen sin på en eller annen stortingsliste.

Saken er at Valgerd nærmest har "kuppet" nominasjonen i Akershus ved å skrike "men eg vil på Stortinget, altså. Eg vil, eg vil!" da hun ble fjernet som leder. Akershus er også Høybråthens hjemfylke, samtidig som andre fylkeslag naturlig nok ikke ønsker en kandidat som ikke har tilknytning til deres fylke.

Selvsagt må en partileder på Stortinget, og det er her håpet ligger. Etter at de andre fylkene hittil har latt fornuften råde, kan det se ut som om Dagfinn Høybråthen faktisk må forholde seg til at flertallet i hans eget fylke, Akershus, ønsker ham på topp og Valgerd til fortapelsen.

Trist for henne, trist for Hallo i uken (ved siden av Radio Yalla Norges desidert beste radioprogram!), men ellers virker det vel som om hun har utspilt sin rolle. Dårlig likt i partiet, og en parodi i regjeringen (rart at ikke regjeringen har en moderator som kan slette slike parodier, her har de mye å lære av KG).

Vil vi savne Valgerd, folkens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om vi heller ikke liker erstatteren, så vil vi nok ikke savne Valgerd, nei...

Gjest Anonymous
Skrevet
Selv om vi heller ikke liker erstatteren' date=' så vil vi nok ikke savne Valgerd, nei...[/quote']

Poenget er jo, sånn jeg ser det, at den nye lederen allerede har enda mindre velgertekke enn det Valgerd etterhvert hadde. Det betyr at vi kan oppleve et slags politisk Kinderegg:

1) (a)Bort med Valgerd

2) Exit Mulla Høybråthen

3) KrF ut av Stortinget og tilbake dit de kom fra

...det er jo tre ønsker på én gang...

:sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet
Det betyr at vi kan oppleve et slags politisk Kinderegg:

1) (a)Bort med Valgerd

2) Exit Mulla Høybråthen

...det er jo tre ønsker på én gang...

Wheee. Me like.

Skrevet

..hvilket bringer oss til essensen i det hele; Hvor kom de egentlig fra?

Skrevet
fra oven.

..og er Høibråten et resultat av jomfrufødsel? Det kan virke sånn. Iallefall at han ble født i en stall..

Gjest Anonymous
Skrevet

De kom vel opprinnelig fra Venstre, som alle andre har gjort siden tidlig 1880-tall...

Næhsj, kanskje de kom fra Indremisjonen, Ytremisjonen, Samemisjonen, Sjømannsmisjonen og Israelsmisjonen, for eksempel?

Alle disse sliter litt for tiden, så det kunne nok vært godt med litt friskt blod. Når ikke dét er mulig, får de få litt KrF-avfall i stedet.

Gjest Anonymous
Skrevet
fra oven.

Tøys og tull - har du noen gang sett tre vise menn fra dét partiet?

Og ikke kom trekkende med at de har nok av jomfruer...

Gjest Anonymous
Skrevet
de tre vise menn kom da ikke ovenfra?

Nei, de kom også fra Venstre. Hvilket beviser...

Skrevet

Nei, de kom også fra Venstre. Hvilket beviser...

Nope... tror de kom fra nord.. Nå må du lære deg bibelhistorien gutt :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nope... tror de kom fra nord.. Nå må du lære deg bibelhistorien gutt :wink:

Hvis de kom fra nord, er det fra Venstre når fortelleren (i dette tilfellet en eller annen Lukas) står og kikker østover i påvente av soloppgangen...

Skrevet

trodde de kom fra afrika jeg. evt det nære østen.

sånn går det når man ikke får kristendomsundervisning på skolen.

Gjest Anonymous
Skrevet
trodde de kom fra afrika jeg. evt det nære østen.

sånn går det når man ikke får kristendomsundervisning på skolen.

Ivanka; hvis du spør din wannabe-mentor Valhalla (lavAllah) vil du få vite at det heller ikke finnes tre vise menn i Afrika, selvsagt med unntak av USAs ambassadører.

Skrevet

Ivanka; hvis du spør din wannabe-mentor Valhalla (lavAllah) vil du få vite at det heller ikke finnes tre vise menn i Afrika, selvsagt med unntak av USAs ambassadører.

jeg regner med at det samme gjelder den nære østen. da må de nesten ha vært palestinske jøder da, men det var de da ikke?

balt-balt-balthazar

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mening er at hun har ødelagt mye for partiet.

Det er ikke ofte en hører en politiker som er så moralsk fordømmende overfor andre mennesker som hun.

Tror det kan være hjelp for partiet at hun forsvinner.

Gjest Anonymous
Skrevet
Tror det kan være hjelp for partiet at hun forsvinner.

Bare ikke for mye hjelp for partiet, for da er jeg plutselig på nippet til å forandre mening...

:ler:

Skrevet

Bare ikke for mye hjelp for partiet, for da er jeg plutselig på nippet til å forandre mening...

:ler:

neppe noen fare når det er høybråten som tar over. han har vel om mulig klart å gjøre seg enda mindre populær enn valgerd, selv uten en stemme som knuser glass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...