Gå til innhold

Kjærestetur til østlandet.. Men hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten ønsker å bare reise bort noen dager. Vi bor ikke så langt fra Oslo, å vil helst ikke ha noe lenger kjørevei enn 2 timer.

Har vurdert Stavern, men er ikke så kjent der. Vil gjerne finne en billig campingplass/hytte. Forslag?

Eller andre forslag til reisemål?
Målet med turen er bare å slappe av sammen noen dager, og fint om det er noe å se eller gjøre dit vi skal.. :) 

Anonymous poster hash: 4b425...369
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Tinn/Rjukan? Fra Gaustatoppen ser du en sjettedel av Norge: to timers fin fottur opp, eller heis inni fjellet. Krossobanen (en taubane), flere spesielle museum osv.

Anonymous poster hash: c8452...c28
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Tinn/Rjukan? Fra Gaustatoppen ser du en sjettedel av Norge: to timers fin fottur opp, eller heis inni fjellet. Krossobanen (en taubane), flere spesielle museum osv.

Anonymous poster hash: c8452...c28

Anbefaler dette. Det er utrolig flott på Gaustatoppen. Hvis dere velger Rjukan, kan dere også gå sabotørstien, det pleier å bli arrangert guidet tur med mat og tur ned igjen til Vemork etterpå (tror jeg). Også kan dere hoppe i strikk, hvis dere tør :fnise:

Anonymous poster hash: 2db83...02e

• Liker 1
Skrevet

Det er og fint her ved mjøsområdet og ;)

Fint i lillehammer, og Hamar, noen turmuligheter, litt shopping. På lillehammer er maihaugen, et museum med gamle bygninger osv. Hamar har domkirkeodden, en flott badeplass og verdens dyreste stupeanlegg :fnise: Ankerskogensvømme basseng, spis en herlig bruger på Volum. Ta turen til nes og helgeøya og spis på skafferiet(en koselig liten plass meg hjemmelaget kaker og mat, litt dyrt da) Kjør e6 fra oslo til hamar, så til lillehammer gjennom brumunddal og moelv, så riksveg 4 fra lillehammer gjennom gjøvik og til oslo igjen.

Skibladneren er og et tips, kjempe koselig på mjøsas hvite svane i fint vær! Mjøsgårdene har og mye åpent, noe servering og div. Kanskje ikke verdens mest spennende sted, men gav meg em mulighet til å reklamere litt for min plass. :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...