Gå til innhold

The Shield. Wow.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen grunn gadd jeg aldri å se serien "The Shield", men her om dagen fant jeg den i gratishylla på kanaltilbudet mitt, og det ser ut til at de har alle 7 sesonger.

Jeg håper virkelig at den holder koken.

Jeg har aldri hatt noe sans for Chicklis, men han er virkelig bra i rollen som Vic Mackey. Som er en ganske kontrastfylt figur. Jeg er ikke helt sikker på om jeg tror Vic kunne eksistere IRL, men jeg tror nesten på ham på skjermen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

The Shield er vel på top5 listen min av serier. Husker ikke helt, og jeg tror det er på tide for meg å se den en gang til, men jeg mener å huske at serien bare ble bedre og bedre! Det er en veldig "følge med på-serie", og som gjerne slutter i "klippehengere", så ikke bli forundret om du sitter oppe en eller to timer lengre enn planlagt :D

Your in for a treat! 

Endret av Beeblebrox
Skrevet

Jeg har sett hele greia nå. Kunne ikke la være, særlig ettersom det var gratis nedlasting. Det som er virkelig sært, er at selv om serien starter friskt med at Vic Mackey myrder en politimann, så får jeg ganske mye sympati for ham, Robbie og Lem, og det vokser liksom bare. Merkelige greier, for saklig sett er Mackey en gedigen drittsekk. Men likevel sitter man altså og heier på ham, og hater internetterforskere og overordnede som forsøker å knekke ham.

For alle dem som IKKE har sett serien, så skal jeg ikke si noe om hvordan det går til sist. Bortsett fra at jeg likte slutten ganske godt.

Serien skal være basert på en virkelig hendelse, om en gjengenhet i LA som opererte på omtrent samme måte som det er beskrevet i serien, og som etter hvert endte med at 70 politifolk ble implisert i lovbrudd som omfattet både narkolanging, tortur, planting av bevis, drap, og assorterte lovbrudd for å dekke over alt dette. Og da det hele ble rullet opp, så endte ingen av dem i fengsel, utrolig nok.

Jeg tror muligens at en del av grunnen til at jeg likte Mackey, var at serien får oss såpass under huden på ham at man kjøper hans rasjonaliseringer. F.eks dette med at de tar snarveier og dealer med bandene for å sørge for at konfliktnivået på gata blir lavere, eller at de gangbangerne som blir bura inn på planta beviser, antakelig burde ha blitt tatt for langt mer alvorlige ting uansett.

Det var bare en ting som jeg kronisk irriterte meg over, og det var måten folk rusler rundt på gata, eller inne på politistasjoner og snakker om ting som ikke burde vært nevnt med en stavelse utenfor et kontor med døra igjen. Og hvordan folk som definitivt ikke burde ses sammen, likevel står og prater på bensinstasjoner og lignende.

Anyway, det er 7 sesonger, og i siste episode av sesong 7 er historien fortalt.

Mine favorittpersoner: Dutch Wagenbach og Claudette Wyms.

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg begynte på denne for mange år siden, 2006 var det vel, men så kom jeg borti The Wire, og gadd aldri vende tilbake til The Shield. Så vel 2 sesonger eller noe sånt, var jo greit nok, glemte vel bare hele serien. Kanskje noe å vende tilbake til?

Anonymous poster hash: 10f85...746
Skrevet (endret)

Husker jeg begynte på denne for mange år siden, 2006 var det vel, men så kom jeg borti The Wire, og gadd aldri vende tilbake til The Shield. Så vel 2 sesonger eller noe sånt, var jo greit nok, glemte vel bare hele serien. Kanskje noe å vende tilbake til?

Anonymous poster hash: 10f85...746

Jeg liker at den var basert på en virkelig historie fra det samme området. https://en.wikipedia.org/wiki/Rampart_scandal

Og mange av elementene i serien fant sted i den virkelig skandalen.

Politimenn som dreper hverandre, politimenn som begår ran, tortur av arrestanter, tyveri av narkotika fra beslag og bevisrom. Det er ikke så veldig oppdikta.

Endret av Mann 42
Gjest Evelynita
Skrevet

Jeg ELSKER The Shield. Husker når jeg så den, helt sjokkert over at ingen kjente til den, hadde nevnt den etc. Kanskje jeg skal den igjen? Et par år siden sist.

Skrevet

The shield<3

Elsker den serien men den har fort i glemmeboken når jeg skal nevne de 5 beste seriene eller anbefale noe til en venn.

The wire er også verdt å se.

Skrevet (endret)

The shield<3

Elsker den serien men den har fort i glemmeboken når jeg skal nevne de 5 beste seriene eller anbefale noe til en venn.

The wire er også verdt å se.

Jeg syns den virket veldig troverdig, og det er en artig vinkling man har valgt. "Heltene" i serien er jo totale drittsekker, alle som en, men likevel har de en kjerne av mennesklighet og en slags etikk som får en til å sympatisere med dem. Det er nesten så man tror på rasjonaliseringene deres når de planter bevis, dealer med kriminelle og sågar stjeler dop for videreformidling. Og så lurer man litt på hvor det gikk så totalt galt. Det er et par flashbacks i løpet av serien, der man ser Vic Mackey FØR hans Strike Force ble opprettet. Og da virker han rimelig straight.

Endret av Mann 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...