AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #1 Skrevet 7. juli 2015 Hei! Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg har forsøkt å finne svar på lånekassen sine sider uten hell. Jeg har mottatt 100% studiestøtte fra høsten 2011 til våren 2015 og har vært borteboer hele perioden. Men nå har det seg slik at jeg har valgt å bo på studiestedet, og ikke flytte hjem igjen. Bør jeg vente med å endre adresse i folkeregisteret til lånet er omgjort? Anonymous poster hash: dcb97...be9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #2 Skrevet 7. juli 2015 Hei! Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg har forsøkt å finne svar på lånekassen sine sider uten hell. Jeg har mottatt 100% studiestøtte fra høsten 2011 til våren 2015 og har vært borteboer hele perioden. Men nå har det seg slik at jeg har valgt å bo på studiestedet, og ikke flytte hjem igjen. Bør jeg vente med å endre adresse i folkeregisteret til lånet er omgjort? Anonymous poster hash: dcb97...be9 Dummeste jeg har hørt Anonymous poster hash: 17c5c...f1a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #3 Skrevet 7. juli 2015 Dummeste jeg har hørt Anonymous poster hash: 17c5c...f1a Hva mener du? Anonymous poster hash: dcb97...be9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #4 Skrevet 7. juli 2015 jeg sliter litt med å forstå situasjonen, er du nå ferdig med studiene og velger å bli boende i byen du har studert i fremfor å flytte hjem til foreldrene dine? Uansett opererer Lånekassen med slingringsmonn, og om jeg antar rett og du er ferdig med utdannelsen din er det forståelig at du flytter og det vil ikke ha noe å si for hva som blir omgjort til stipend. Anonymous poster hash: 7db84...4c5
Gjest Nori Skrevet 7. juli 2015 #5 Skrevet 7. juli 2015 Det spiller ingen rolle. Det eneste Lånekassen er opptatt av er om du bor med foreldrene dine eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #6 Skrevet 7. juli 2015 jeg sliter litt med å forstå situasjonen, er du nå ferdig med studiene og velger å bli boende i byen du har studert i fremfor å flytte hjem til foreldrene dine? Uansett opererer Lånekassen med slingringsmonn, og om jeg antar rett og du er ferdig med utdannelsen din er det forståelig at du flytter og det vil ikke ha noe å si for hva som blir omgjort til stipend. Anonymous poster hash: 7db84...4c5 Ja, jeg er ferdig med studiene Og velger å bli boende fremfor å flytte hjem til foreldrene mine. Jeg tenker at det er en ganske vanlig situasjon for mange å bli værende på studiested etter endte studier for å starte i jobb. Satser på at det går fint å endre i folkeregisteret. Anonymous poster hash: dcb97...be9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #7 Skrevet 7. juli 2015 Det spiller ingen rolle. Det eneste Lånekassen er opptatt av er om du bor med foreldrene dine eller ikke. Skjønner at de er opptatt av det mens jeg studerer, men jeg ble ferdig å studere nå i vår. Anonymous poster hash: dcb97...be9
Gjest Nori Skrevet 7. juli 2015 #8 Skrevet 7. juli 2015 Skjønner at de er opptatt av det mens jeg studerer, men jeg ble ferdig å studere nå i vår. Anonymous poster hash: dcb97...be9 Ja? Hva er det du lurer på? Ser ut som jeg har misforstått spørsmålet.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #9 Skrevet 7. juli 2015 Ja? Hva er det du lurer på? Ser ut som jeg har misforstått spørsmålet. Om lånekassen vil misforstå bosituasjonen min når de behandler omgjøring av lån til stipend, hvis jeg endrer bosted nå. Anonymous poster hash: dcb97...be9
Gjest Gjest_Idja Skrevet 7. juli 2015 #10 Skrevet 7. juli 2015 De har aldri brydd seg om hvor din folkeregistrerte adresse er - og kommer ikke til å bry seg nå heller. 1
-ssi Skrevet 7. juli 2015 #11 Skrevet 7. juli 2015 Skjønte ikke helt problemet. Jeg flyttet fra foreldrene mine lenge før jeg begynte å studere og hadde folkeregistert adresse i byen der jeg studerte. Foreldrene mine bodde i en annen by. Det Lånekassen bryr seg om er om du bor sammen med foreldrene dine mens du studerer. Hva du gjør etter siste eksamen bryr de seg ikke om. 1
Gjest Nori Skrevet 7. juli 2015 #12 Skrevet 7. juli 2015 Ja, da var det som jeg trodde og svarer jeg skrev står ved lag. Som de to over her skriver, hvor du er folkeregistrert spiller ingen rolle så lenge det ikke er hos foreldrene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå