Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på skolen og bodd i Halden. De 2 beste årene av min studietid! Byen er koselig, trivdes kjempegodt. Jeg leide leilighet privat, ca 20 min unna skolen, fungerte bra med buss :) Skolen har dyktige lærere, men kunne godt vært pusset opp :P Alt i alt en meget positiv opplevelse! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så godt å høre. Gruer meg veldig da alt dette er nytt for meg.

Skrevet

Det er så godt å høre. Gruer meg veldig da alt dette er nytt for meg.

Jeg hadde aldri vært der før jeg kom inn på skole :P Var ganske så spent og nervøs kan du si! Derimot så trivdes jeg kjempegodt og drar gjerne til byen ved anledning for å treffe folk jeg ble kjent i med i den perioden der. Elsker Halden :hjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

https://www.facebook.com/studentparlamentethiof

Her ligger det en rekke arrangementer

Anonymous poster hash: 3ed8d...ef9

Takk :) Jeg er ikke på facebook så går glipp av all sånn info. Tur til Liseberg så jo spennende ut.

Anonymous poster hash: 79c51...89c

Skrevet

Åh! Så kult! Skal følge godt med på arrangementene etter jeg har fått studieplass

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok ped i Halden.

Likte byen veldig godt og savner den nå.

Men selve skolen er jeg ikke helt imponert over. Det var mye kluss fra start til ende med det praktiske som skolen skal seg av. Samholdet i klassen derimot var veldig bra.

Jeg hadde lett valgt en annen linje ved skolen. Leide forresten privat.

10 min til svenskehandelen er veldig kjekt!!!

Anonymous poster hash: bf72b...bd3
Skrevet

Jeg tok ped i Halden.

Men selve skolen er jeg ikke helt imponert over. Det var mye kluss fra start til ende med det praktiske som skolen skal seg av. Samholdet i klassen derimot var veldig bra.

For min del tok jeg statsvitenskap, men er likevel litt enig med det du skriver. Man må følge opp mye selv, men samtidig så synes jeg de av lærerne som er dyktige veier opp mye.

Greit med 10 min. til Sverige ja, veldig fint for en student :)

Skrevet (endret)

Jeg tok ped i Halden.

Kjente du noen fra før av når du startet? Hvis du ikke gjorde det, var det lett å få seg venner?  :vetikke:

Endret av Ånei
AnonymBruker
Skrevet

TS håper du stortives! :blomst:

Anonymous poster hash: 14096...a50
  • Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Selv kom jeg innpå informasjonssystemer og er vel i samme bås som deg, altså - jeg kjenner ingen der. Allikevel ser jeg ikke på det som et problem, det er en del av sjarmen at man ikke kjenner noen. Da er man på en måte pliktig til å ta litt initiativ.

Hadde dog samme tankegang som deg før militæret, "kommer jeg til å få meg kompiser?" vel det var uproblematisk. Omtrent alle er i samme saksa og da er det enklere å innlede samtaler med vilt fremmede personer.  :laugh:

Anonymous poster hash: 0c1e6...17a
  • Liker 1
Skrevet

Selv kom jeg innpå informasjonssystemer og er vel i samme bås som deg, altså - jeg kjenner ingen der. Allikevel ser jeg ikke på det som et problem, det er en del av sjarmen at man ikke kjenner noen. Da er man på en måte pliktig til å ta litt initiativ.

Hadde dog samme tankegang som deg før militæret, "kommer jeg til å få meg kompiser?" vel det var uproblematisk. Omtrent alle er i samme saksa og da er det enklere å innlede samtaler med vilt fremmede personer.  :laugh:

Heyheey, kanskje vi sees! Hva med bosituasjon, har du fått ordnet det?

AnonymBruker
Skrevet

Heyheey, kanskje vi sees! Hva med bosituasjon, har du fått ordnet det?

Det utrolige her var vel det at jeg var fullt bestemt på å komme inn i Bergen, der hadde jeg allerede fikset bosituasjon OG backup så da jeg kom inn i Halden tenkte jeg - FACK hvor skal jeg bo?

Samme dagen jeg fant det ut søkte jeg studentbolig i et lite håp, fikk jaggu plass så blir å bo på Remmen. Aner ikke hvordan det blir, men satser på at det blir OK.  :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Det utrolige her var vel det at jeg var fullt bestemt på å komme inn i Bergen, der hadde jeg allerede fikset bosituasjon OG backup så da jeg kom inn i Halden tenkte jeg - FACK hvor skal jeg bo?

Samme dagen jeg fant det ut søkte jeg studentbolig i et lite håp, fikk jaggu plass så blir å bo på Remmen. Aner ikke hvordan det blir, men satser på at det blir OK.  :biggrin:

Remmen har koselige boliger, men de er litt slitt og lytt. Derimot så er det trivelig der :)

Skrevet (endret)

Remmen har koselige boliger, men de er litt slitt og lytt. Derimot så er det trivelig der :)

Sikker på at det ikke er noen år siden? Jeg bor i Halden og de har bygd nye studentboliger (edit: samt pusset opp de gamle).  :laugh:

Endret av Rofldonk
Skrevet

Sikker på at det ikke er noen år siden? Jeg bor i Halden og de har bygd nye studentboliger (edit: samt pusset opp de gamle).  :laugh:

På Remmen? Tja, er vel 3 år siden kanskje? Godt de har pusset opp i så tilfelle ;)

Skrevet

Jeg har ihvertfall fått hybel på de nye boligene :fnise:  

Skrevet

Jeg har ihvertfall fått hybel på de nye boligene :fnise:  

Da tror jeg det blir bra. Halden er en fantastisk by!

Skrevet

Da tror jeg det blir bra. Halden er en fantastisk by!

Så bra! Kjenner absolutt ingen der så håper dette blir bra.. :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk plass i de nye boligene da, så slipper det gamle.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk plass i de nye boligene da, så slipper det gamle.

Får jeg lov til å spørre hvilken? kollektiv for 8 personer med bad på deling, eller eget bad med kjøkken på deling bare? Og når tenker du å dra til Halden? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...