AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #1 Skrevet 7. juli 2015 Dere som mottar aap og har hatt en innleggelse på over 3 måndter. Hvor mye ble aap deres redusere etter at dere hadde vært innlagt i 3 måndter ?Anonymous poster hash: 267b2...3bb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Du må sende meldekort som vanlig, får utbetalt som vanlig. Anonymous poster hash: d6e8b...42f
Gjest Emera Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Den reduseres visstnok med 50%, men ikke hvis du er forsørger.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Den reduseres visstnok med 50%, men ikke hvis du er forsørger. Oi :O da vil jeg ikke lengre ha råd til å betale husleie :O Vil det ha noe å si at den innleggelsen jeg skal på, er det ønskelig at man er hjemme i helgene på permisjon . Og dermed vil jeg jo få vanlig med utgifter en del helger pluss husleie og alle regninger. Har ingen barn. Har vært innlagt i et halvt år tidligere i år. Da fikk jeg vanlig med aap. ( Nav viste at jeg var innlagt ) . Denne gangen har de sagt at jeg vil gå mindre vis innleggelsen blir mer enn 3 måndterAnonymous poster hash: 267b2...3bb
Gjest Tingelinling Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Da må du sette av penger til husleie. Når du er innlagt bruker du mindre på mat, strøm og fritid. Dersom du har internettabonnement kan du si dette opp i perioden du er innlagt. Selv om det er en avgift for å koble seg på igjen, vil du mest sannsynlig spare på dette. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #6 Skrevet 11. juli 2015 Oi :O da vil jeg ikke lengre ha råd til å betale husleie :O Vil det ha noe å si at den innleggelsen jeg skal på, er det ønskelig at man er hjemme i helgene på permisjon . Og dermed vil jeg jo få vanlig med utgifter en del helger pluss husleie og alle regninger. Har ingen barn. Har vært innlagt i et halvt år tidligere i år. Da fikk jeg vanlig med aap. ( Nav viste at jeg var innlagt ) . Denne gangen har de sagt at jeg vil gå mindre vis innleggelsen blir mer enn 3 måndterAnonymous poster hash: 267b2...3bb Et lite søk ga meg denne siden på nav.no (siste del gjelder jo deg så lenge du betaler husleie)https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Relatert+informasjon/Miste+rett+p%C3%A5+arbeidsavklaringspenger+%28AAP%29.346066.cms Der står det: Institusjonsopphold Hvis du oppholder deg i en institusjon med fri kost og losji, vil arbeidsavklaringspengene dine normalt bli redusert med 50 prosent når du har vært i institusjonen mer enn tre måneder. Arbeidsavklaringspengene dine vil ikke bli redusert dersom du forsørger ektefelle og/eller barn, eller har faste og nødvendige utgifter til bolig.Anonymous poster hash: 06284...3e0 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #7 Skrevet 13. juli 2015 Aap er lite i seg selv. Om man er innlagt så kan de ta 50%? Så enkelte pasientgrupper har egenandel på sykehus. Dette får meg til å undre at uføre folk som sitter fengslet har full trygd mens de sitter inne. (Se bort fra de med forsørgelsesplikt) De har full kost. Tannlege. Lege. Skole og bøker.Anonymous poster hash: 7d838...37c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #8 Skrevet 13. juli 2015 Så lenge du har bolig og derfor har utgifter til husleie blir ikke utbetalingen din redusert Anonymous poster hash: 42115...705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå