AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #1 Skrevet 7. juli 2015 Hei, noen som har noen lure tips til å bli kvitt feber? Jeg har gått med litt feber (ikke mye) i et par-tre uker nå. Den kan komme og gå, men ulmer alltid i bakgrunnen, og går ikke ned. Jeg kommer meg på jobb og slikt, jobber for halv maskin, men nå er det snart ferie, og jeg KAN ikke ha feber gjennom hele sommerferien min! For ordens skyld, jeg har vært hos lege flere ganger de siste ukene, har fått antibiotika som jeg ikke føler virker på meg - men legen vil absolutt begynne med den mildeste, bredspektrede typen. Jeg har kommet ca halvveis i den kuren nå. Var senest hos lege i går, og har fremdeles forhøyet crp, men det er litt uvisst hvorfor. Streptokokkene som det hele begynte med, har gitt seg. Feberen vedvarer. Finnes det en quick-fix for feber, er det lurt å legge seg under dyna, eller er det lurt å få frisk luft? Honning, er det lurt å spise, kanskje? (naturens antibiotika)... Noen som har lure tips? Anonymous poster hash: 593fe...193
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #2 Skrevet 7. juli 2015 Bredspektret antibiotika er ikke mild, sånn bare for å ha sagt det først. Hvis du fremdeles har feber som ikke går ned, og ingenting gir utslag hos legen din, så blir det å ta seg litt febernedsettende når det blir for plagsomt. Trenger ikke ta full dose hvis du har effekt av mindre. Ellers er det viktig å drikke godt, og ikke pakke seg for mye inn. Anonymous poster hash: c07a5...7dd
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #3 Skrevet 7. juli 2015 Bredspektret antibiotika er ikke mild, sånn bare for å ha sagt det først. Hvis du fremdeles har feber som ikke går ned, og ingenting gir utslag hos legen din, så blir det å ta seg litt febernedsettende når det blir for plagsomt. Trenger ikke ta full dose hvis du har effekt av mindre. Ellers er det viktig å drikke godt, og ikke pakke seg for mye inn. Anonymous poster hash: c07a5...7dd Febernedsettende, slik som Ibux og Paracet? Ja, det tar jeg hele tiden, for å kunne fungere i jobben. Drikke mye er notert! Noen sier man må svette ut feberen, og pakke seg inn i masse klær, men det høres litt merkelig ut at det skal gå an, virker mer fornuftig å få litt luft. (Venter på resultatet av noen prøver legen sendte til dyrking, men det kommer til å ta over en uke å få svar, og da er jeg uansett på ferie i utlandet - med eller uten feber.) Anonymous poster hash: 593fe...193
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #4 Skrevet 7. juli 2015 Nei, du kan ikke svette ut feberen. Det er gammel overtro. Du skal ta det med ro når du har feber. Drikke mye og slappe av. Ikke pakk deg inn så du blir for varm, men du skal heller ikke fryse. Anonymous poster hash: 1ccb9...535 1
sonush Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Febernedsettende, slik som Ibux og Paracet? Ja, det tar jeg hele tiden, for å kunne fungere i jobben. Drikke mye er notert! Noen sier man må svette ut feberen, og pakke seg inn i masse klær, men det høres litt merkelig ut at det skal gå an, virker mer fornuftig å få litt luft. (Venter på resultatet av noen prøver legen sendte til dyrking, men det kommer til å ta over en uke å få svar, og da er jeg uansett på ferie i utlandet - med eller uten feber.)Anonymous poster hash: 593fe...193 Det siste du skal gjøre er å pakke deg inn når du har feber. Normalt vær lettkledd når du har feber, men pakk deg inn om du får frostanfall. Ha kaldt og kjølig på rommet og drikk masse. Ta gjerne litt hvitløk innemellom. Det skader ikke å prøve i tillegg til vanlig Febernedsettende. Fungerte på meg da jeg fikk de av mamma, var tomt for paracet hjemme. Et par timer senere var jeg klam og bedre. Sannsynligvis svettet ut feberen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå