Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel.. Jeg hadde i våres behov for legeerklæring. Tok to måneder før han fikk skrevet den etter legebesøket, etter at jeg hadde purret utallige ganger. Da den omsider kom frem var det flere feil i den. Var som skrevet rett av min tidligere journal (byttet fastlege i fjor). Sto blant annet at jeg var gravid og hadde svangerskapsdepresjoner - noe jeg ikke har. Har igjen byttet lege, og må ha ny legeerklæring derfra. Men lurer på om jeg bør sende inn en klage? Og til hvem? Skal jo ikke være sånn. Han nærmer seg for øvrig pensjonistalder.

Anonymous poster hash: 05f59...d7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk tid på å klage på den gamle legen. Bruk heller energien din på å få riktig legeerklæring fra den nye. :)

Anonymous poster hash: 9bfb9...e6b
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du du oppnår med å klage?

Anonymous poster hash: 0b91d...f40

Skrevet

Hva tror du du oppnår med å klage?

Anonymous poster hash: 0b91d...f40

Kanskje legen skjerper seg, og ikke gjør det samme med andre pasienter? Det kan hende ts ikke bare tenker på seg selv.

Ts, klage kan du sende til fylkeslegen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kreve å få rettet eller slettet feilaktige opplysninger i din journal i følge pasientrettighetsloven §5-2, §42 til §44 og klagen sendes da til fylkeslegen/pasientombudet.

Men det kan bli en omfattende prosess for deg og er nok ikke særlig høyt prioritert i forhold til de mange som dør etter feil og tusenvis som skades for livet i helsevesenet hvert år.

Synes allikevel at småfeil burde rapporteres før de blir til større feil senere. 

Anonymous poster hash: 3883e...4c7
AnonymBruker
Skrevet

Klage på fastlegen sendes kommuneoverlegen i den aktuelle kommune. Hvis det er klage på rent faglige vurderinger kan du også sende klagen direkte til fylkesmannen. 

Anonymous poster hash: cb305...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...