Gå til innhold

Flere som jobber over 100%?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg jobber mellom 120 - 150 %. Jeg ble ferdig med master i fjor, valgte å beholde deltidsjobben jeg hadde under studiene, i tillegg til min nye heltidsstilling. Jeg lurer på om det er flere som meg? Jeg har hatt problemer med å forklare meg til andre, mange av mine kollegaer og venner stiller seg undrende til hvorfor jeg jobber så mye. Jeg har dessverre ingen "legitime" begrunnelser lengre, tidligere var det greit å si at jeg sparte til bolig. Men nå som boligen er kjøpt så vet jeg ikke hva jeg skal si.

Sannheten er at jeg stortrives med å jobbe, får veldig mye igjen for dette både faglig og sosialt, selvsagt økonomisk også. Men det er ingen som slår seg til ro med den forklaringen.

Hva sier dere når dere blir spurt om hvorfor dere jobber så mye?

Anonymous poster hash: 41959...551

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber 150-170%. Som aleneforsørger til mange er det greit med litt ekstra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 150-170%. Som aleneforsørger til mange er det greit med litt ekstra.

Hvordan greier du å jobbe så mye som aleneforelder? Hvem er det som passer barna?

• Liker 1
Skrevet

Si at du har stor gjeld som du må betale tilbake til mafiaen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Si at du har stor gjeld som du må betale tilbake til mafiaen.

Hvorfor kan du ikke la være å kommentere når du ikke har noe saklig å komme med?

Vennligst ligg unna denne tråden!

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke la være å kommentere når du ikke har noe saklig å komme med?

Hvorfor skal man ikke kunne skrive dette? Om folk ikke slår seg til ro med at man bare liker å jobbe så kan man jo feks bruke mafiaen som unnskyldning. Kanskje folk holder kjeft!

Anonymous poster hash: a4746...780

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber 160% :) Egentlig bare fordi jeg liker å jobbe mye.

Anonymous poster hash: a7d58...51d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man ikke kunne skrive dette? Om folk ikke slår seg til ro med at man bare liker å jobbe så kan man jo feks bruke mafiaen som unnskyldning. Kanskje folk holder kjeft!

Anonymous poster hash: a4746...780

Jeg håper virkelig at du går til psykolog eller en psykiater. Hvis du anser mafiaen, som en god unnskyldning, så regner jeg med at virkelighetsforståelsen din ikke henger på grep. Søk hjelp før det går for langt.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber 150% - 200%. det er på godt og vondt et krav i jobben, og jeg kjenner mange som jobber i andre bedrifter i samme bransje som jobber mer, over 200%.

Sunt? Nei, ikke i lengden. Blir vel utbrent om et par års tid og får heller snylte på fellesskapet når det skjer. 

Anonymous poster hash: 4a3ed...9a5
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å si at du er så glad i ekstrajobben at du ikke klarer å si den fra deg, da? ;-)

Anonymous poster hash: e05c6...fa7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig at du går til psykolog eller en psykiater. Hvis du anser mafiaen, som en god unnskyldning, så regner jeg med at virkelighetsforståelsen din ikke henger på grep. Søk hjelp før det går for langt.

Ro ned egga og rull inn leppa - det var nok bare en spøk. Et forsøk på et svar som gjør de som spør så mye litt paff.

Anonymous poster hash: 9c927...b93

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 115% og opplever ofte det samme som deg. Jeg er i 40 åra og har famile. Liker ekstrajobben, og pengene :-)

Anonymous poster hash: 0e7ba...a89

AnonymBruker
Skrevet

Jobber 130% og har ingen problemer med å si at det er fordi jeg er gladere i penger enn å være sosial.. :) 

Anonymous poster hash: ee346...ad8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det samme som deg i en periode etter at jeg var nyutdannet. Jobbet 150%, men det ble til slutt for mye så jeg sa opp ekstrajobben. Nå jobber jeg like mye, men har kun en "100% stilling" (anførselstegn fordi jobben absolutt krever mer enn 100%)

Anonymous poster hash: e6b22...847

• Liker 1
Skrevet

Greit, jeg skal gi deg et saklig svar. Du er en voksen person som ikke kan forsvare sine egne handlinger og søker rasjonaliseringer. Du er så opptatt av at de ikke aksepterer din livsstil.

Skal de bestemme over hvordan du velger å leve ditt liv? Helt greit om du vil det.

• Liker 1
Skrevet

Jobbet 120-150% da jeg var aleneforsørger. Jobbet hvilende natt nesten hvert natt barnet var hos far samt ettermiddag når det passet. Hadde da en 8-4 jobb i tillegg pluss et 75% studie.

Det gikk veldig greit og jeg likte begge jobbene mine, men et allikevel glad jeg ikke må lenger...

Skrevet (endret)

Jobber ca 130% En stilling er 100 og den andre 30. På den fulle stillingen har jeg deler av arbeidet som sovende nattevakt som gjør at jeg faktisk ikke jobber hele tiden selv om jeg får betalt.

Endret av Labbetussen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...