Tibbie Skrevet 6. juli 2015 #1 Skrevet 6. juli 2015 Gid, som jeg håper noen kan gi meg noen gode råd nå, spesielt med tanke på hvor dritkjedelig spørsmålet mitt er! Jeg har noen dynetrekk som er blitt veldig støvete. Har prøvd å fjerne dem med en sånn klisterrull og jeg har hatt dem i vaskemaskinen, men de er fortsatt støvete. Noen som er flinke i hjemmet her som kan hjelpe meg? Vil ikke kaste det fine sengtrekket mitt!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #2 Skrevet 6. juli 2015 Gid, som jeg håper noen kan gi meg noen gode råd nå, spesielt med tanke på hvor dritkjedelig spørsmålet mitt er! Jeg har noen dynetrekk som er blitt veldig støvete. Har prøvd å fjerne dem med en sånn klisterrull og jeg har hatt dem i vaskemaskinen, men de er fortsatt støvete. Noen som er flinke i hjemmet her som kan hjelpe meg? Vil ikke kaste det fine sengtrekket mitt! Går ikke støvet vekk i vask? Har du prøvd å tørke de i tørketrommel etter vask (dersom de tåler det)? Anonymous poster hash: f86d1...62a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #3 Skrevet 6. juli 2015 Gid, som jeg håper noen kan gi meg noen gode råd nå, spesielt med tanke på hvor dritkjedelig spørsmålet mitt er! Jeg har noen dynetrekk som er blitt veldig støvete. Har prøvd å fjerne dem med en sånn klisterrull og jeg har hatt dem i vaskemaskinen, men de er fortsatt støvete. Noen som er flinke i hjemmet her som kan hjelpe meg? Vil ikke kaste det fine sengtrekket mitt! Jeg tenker at i tørletrommel vil støvet ristes løs og fjernes fra sengetøyet. Hva er det laget av? Anonymous poster hash: f86d1...62a
Tibbie Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2015 Jeg tenker at i tørletrommel vil støvet ristes løs og fjernes fra sengetøyet. Hva er det laget av? Anonymous poster hash: f86d1...62a Å, gosh, jeg aner ikke hvilket stoff det er. Haha, som du skjønner er jeg maks amatør Har dessverre ikke tørketrommel, men det høres logisk ut, da!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #5 Skrevet 6. juli 2015 Å, gosh, jeg aner ikke hvilket stoff det er. Haha, som du skjønner er jeg maks amatør Har dessverre ikke tørketrommel, men det høres logisk ut, da! Er det ikke en liten lapp (med vaskeanvisning og info om hva stoffet er laget av) sydd fast i sengetrekkene? Kanskje du kan få tørketromlet de hos en venn/nabo/ el.l.? Evt prøv å riste de (ute) eller henge de ute i vinden? Støvsuge de på svak styrke (mange støvsuger faktisk gardiner) Anonymous poster hash: f86d1...62a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #6 Skrevet 7. juli 2015 Kan være linstoff eller linblanding. Når lin blir vasket feil blir det "støvete". Brøv å heng det ut på tørkesnoren i tørr tilstand når det blåser. Noe kan du få bort men er det feilvasket så er linfibrene skadet. Ta det eventuelt med deg i ennbutikk for sengetøy og spør der.Anonymous poster hash: b9fcb...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #7 Skrevet 7. juli 2015 - Prøv å rens filteret ( du finner det stort sett foran helt neders på maskinen). - Kjør en maskin på 90-95 grader med eddikk eller maskinrens (fås på elekterobutikker. Tror OMO også har en, den får du sikkert på vanlig matbutikk) - Mulig klærne de er statisk laddet og derfor fort trekker til seg støv. Bruk litt eddikk i skyllvannet - Evt kan du jo forsøke med og uten tøymykner alt etter hva du har gjort til nå - Del opp sengetøyet så du ikke har en så stappet maskin så støvet har mulighet til å "slippe ut" Anonymous poster hash: 7b2eb...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #8 Skrevet 7. juli 2015 Gid, som jeg håper noen kan gi meg noen gode råd nå, spesielt med tanke på hvor dritkjedelig spørsmålet mitt er! Jeg har noen dynetrekk som er blitt veldig støvete. Har prøvd å fjerne dem med en sånn klisterrull og jeg har hatt dem i vaskemaskinen, men de er fortsatt støvete. Noen som er flinke i hjemmet her som kan hjelpe meg? Vil ikke kaste det fine sengtrekket mitt! Er det nupper du mener? Støv går av i vask.. Anonymous poster hash: 64197...cf6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #9 Skrevet 7. juli 2015 - Prøv å rens filteret ( du finner det stort sett foran helt neders på maskinen).- Kjør en maskin på 90-95 grader med eddikk eller maskinrens (fås på elekterobutikker. Tror OMO også har en, den får du sikkert på vanlig matbutikk)- Mulig klærne de er statisk laddet og derfor fort trekker til seg støv. Bruk litt eddikk i skyllvannet- Evt kan du jo forsøke med og uten tøymykner alt etter hva du har gjort til nå- Del opp sengetøyet så du ikke har en så stappet maskin så støvet har mulighet til å "slippe ut" Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 7b2eb804efc9721fd5552327bf3adc0c"] 7b2eb...c0c Hva skal dette ha effekt på? Anonymous poster hash: b9fcb...5c9
Tibbie Skrevet 7. juli 2015 Forfatter #10 Skrevet 7. juli 2015 Er det nupper du mener? Støv går av i vask.. Anonymous poster hash: 64197...cf6 Nei, det er støv som har kommet av at sengtøyet ikke har ligget i skap :/ Det er nesten helt nytt, og har aldri blitt vasket før (tror jeg), så nupper er det nok ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå