Fame Skrevet 6. juli 2015 #1 Skrevet 6. juli 2015 (endret) Katten min lekte med en liten babymus ute. Jeg rakk og ta den fra ho og ser at den lever. Men den ligger bare helt stille og hyperventilerer uten å reagere når jeg tar på den. Den bare puster tungt uten synlige skader.. Hva skal jeg gjøre med den? :/ Endret 6. juli 2015 av Fame
Fame Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2015 Men den er jo ikke skadet. Den virker bare.. i sjokk
Fame Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2015 Nå roer den ned pusten og lukter litt på meg. Har ingen skader virker det som 1
Yme Skrevet 6. juli 2015 #5 Skrevet 6. juli 2015 Ah, nei da er det jo sikkert bare å la den komme til seg selv igjen. Jeg så for meg at den hadde fått skikkelig juling av katten din.
PaperFlower Skrevet 6. juli 2015 #6 Skrevet 6. juli 2015 La musen ligge i fred, da vil den mest sannsynlig (så lenge den ikke er skadet) løpe av gårde når den føler seg trygg. Hvis jeg har forstått det rett så ligger den nå helt stille fordi den for det første er i sjokk, men også for at et eventuelt rovdyr ikke vil se noen bevegelser og dermed bli "trigget" til å angripe. Den løper nok hjem igjen hvis du lar den være i fred. 1
Fame Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2015 Den begynte å gå rundt I hånda mi så slapp den ut og da løp de avgårde. Katta skal alltid drepe sånne søte små :/ 1
Fame Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2015 La musen ligge i fred, da vil den mest sannsynlig (så lenge den ikke er skadet) løpe av gårde når den føler seg trygg. Hvis jeg har forstått det rett så ligger den nå helt stille fordi den for det første er i sjokk, men også for at et eventuelt rovdyr ikke vil se noen bevegelser og dermed bli "trigget" til å angripe. Den løper nok hjem igjen hvis du lar den være i fred. Lot den slappe av litt I hånda mi og slapp den løs da den kom til seg selv ^_^
PaperFlower Skrevet 6. juli 2015 #9 Skrevet 6. juli 2015 (endret) Så fint! Redigert: men husk å vaske deg godt på hendene i tilfelle sykdom o.l. Endret 6. juli 2015 av PaperFlower 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #10 Skrevet 6. juli 2015 Ofte er både småfugl og småvilt i sjokk etter møte med katter. Selv om de tilsynelatende er uten skader, trenger de tid for å "komme seg" etter angrepet. Anonymous poster hash: c0761...78f
Brimi Skrevet 14. juli 2015 #11 Skrevet 14. juli 2015 Den begynte å gå rundt I hånda mi så slapp den ut og da løp de avgårde. Katta skal alltid drepe sånne søte små :/ Sånn er det dessverre å ha katt. Glad mine ikke dreper fugler/mus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå