Gå til innhold

Overtid 50% 100% 200%, + feriedager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Tjener 250kr timen. Om jeg jobber overtid og får 100% betyr det at jeg tjener 500kr timen? 200% = 1000kr timen?

Eller er det en annen måte å regne det på. Er ikke god i matte :P.

Et annet spørsmål: Slutter i min nåværende jobb og har rundt 20 feriedager tilgode som jeg har "betalt" for. Har jeg krav på og få disse utbetalt når jeg slutter?

Er jo ganske mye penger det er snakk om. Har ikke lyst å ta ut disse dagene nå. Er uansett mindre en 20 dager til jeg slutter. Kanskje linke til en lov eller lignende? Om det er noe klyss med arbeidsgiver :/

Anonymous poster hash: 87cd2...f05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bump

AnonymBruker
Skrevet

100% blir kr 500, 200 % blir kr 750, men jeg har aldri hørt om tillegg på 200% 

Feriedagene du har tilgode de det opparbeidet i 2014 eller 2015?  Hvis det er ferie du har tilgode opparbeidet i fjor (2014)  så har du krav på å få tatt ut denne i år. Feriepenger for dette har du muligens allerede fått, hvis ikke vil du få dette på siste lønn når du slutter.

Feriedager opparbeidet i år  (2015) skal du ta ut neste år.  Feriepenger for dette vil utbetales enten på sluttoppgjøret,eller neste år, avhengig av arbeidsgivers rutiner for dette. Det må du spørre lønningskontoret om. 

Anonymous poster hash: c71b9...f4f
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

200% får vi på 'røde dager' jul ol.

Dagene er både fra 2014 og 2015. Men slik jeg forstår det har du krav på disse pengene? Litt bad om arbeidsgiver sier "da burde du brukt opp ferien før".

AnonymBruker
Skrevet

Feriepengene har du krav på, og ferie som ikke er tatt ut hos tidligere arbeidsgiver har du krav på å få tatt ut hos ny arbeidsgiver. 

De aller færreste har tatt ut hele ferien sin allerede, så det er bare tull fra arbeidsgiver. 

Anonymous poster hash: c71b9...f4f
Skrevet

Slutter i min nåværende jobb og har rundt 20 feriedager tilgode som jeg har "betalt" for. Har jeg krav på og få disse utbetalt når jeg slutter?

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78190

Se under punktet "Når du slutter i jobben".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...