AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #1 Skrevet 6. juli 2015 Jeg har en langhåret hund som trenger regelmessig børsting. Etter mye bading i sjøen har det blitt en del vanskelige floker, og jeg gikk i dag i dyrebutikken og spurte etter hjelp. Damen anbefalte meg Showsheen som egentlig er til hest. Jeg lurer på om noen her inne har erfaring med å bruke denne sprayen på hund???Anonymous poster hash: 2e3e3...a37
Sugerøret Skrevet 6. juli 2015 #2 Skrevet 6. juli 2015 Jeg bruker det på min. Det er helt greit,bare vær klar over at spraying mens hunden står på glatte gulv er ikke smart..
Brimi Skrevet 6. juli 2015 #3 Skrevet 6. juli 2015 Det eneste jeg kan tenke meg er at hunden kan slikke i seg showsheenen. Og det er ikke bra, men der er vel katter og hunder forskjellige? En katt ville jo ha vasket det av seg og fått masse showsheen i seg, men en hund ville kanskje ikke gjort det samme? Du kan eventuelt ta en telefon til veterinær og høre. Litt dumt om hunden blir dårlig/dør pga showsheen.
maurkvinne Skrevet 6. juli 2015 #4 Skrevet 6. juli 2015 Jeg har en langhåret hund som trenger regelmessig børsting. Etter mye bading i sjøen har det blitt en del vanskelige floker, og jeg gikk i dag i dyrebutikken og spurte etter hjelp. Damen anbefalte meg Showsheen som egentlig er til hest. Jeg lurer på om noen her inne har erfaring med å bruke denne sprayen på hund???Anonymous poster hash: 2e3e3...a37 Jeg har brukt det på mine, men de er korthårede, men før feks utstilling!
Sugerøret Skrevet 7. juli 2015 #5 Skrevet 7. juli 2015 Jeg har langhåret hund, og bruker showshine i buksene og steder hvor det lett kan blir knuter.Min sleiker ikke på disse stedene. Ikke lov å bruke ved utstilling !
Gjest økonomifrue Skrevet 7. juli 2015 #6 Skrevet 7. juli 2015 Jeg har langhåret hund, og bruker showshine i buksene og steder hvor det lett kan blir knuter.Min sleiker ikke på disse stedene. Ikke lov å bruke ved utstilling ! For meg virker dette latterlig, men kan godt hende det er sånn.. Hvordan får de sjekket om dette blir brukt? Man kan jo få lignende effekt med en del sjampo/balsam også... Bare å kjøpe etter pelstype, farge og noe med glans i...
Sugerøret Skrevet 7. juli 2015 #7 Skrevet 7. juli 2015 det går innunder disse regler : Det er ikke tillatt å fremføre hund til bedømmelse som har fått tilført/påført farge, kritt,hårspray, snutesverte e.l. i den hensikt å endre pelsens eller hundens utseende, farge eller struktur. Normal børsting, naping/trimming og klipping ut fra rasens behover tillatt. Likeledes er vask/bad med vanlig hundeshampo/balsam, samt tørking medeller uten føning, tillatt...http://web2.nkk.no/filestore/Regelverk_utstilling_agility_lydighet/Utstillingsregler01.01.2015.pdf det blir å gi hunden en glattere pels /struktur enn hva den egentlig har
Tabris Skrevet 7. juli 2015 #8 Skrevet 7. juli 2015 Jeg har ikke brukt den selv, men har fått den anbefalt av andre hundefolk. Jeg tenkte å bruke den til vinteren. Jeg har en japaner, som da har lang pels som blir full av klumper når det er snø ute. Så jeg tenkte å spraye ham på undersiden slik at snøen ikke får feste. Etter hva jeg forstår, så vil showshine gå ut av seg selv innen turen er over, så jeg trenger ikke være redd for å få mase fett og olje i møblene etterpå, f.eks. 2
Sugerøret Skrevet 7. juli 2015 #9 Skrevet 7. juli 2015 ikke helt sant ,men nesten Tabris. Bare vær obs på at overflater blir superglatte hvis du sprayer rundt.. det blir såpeglatt..Har ikke testet å ha dette mellom labba på vinterstid,men det skal jeg gitt
Gjest Skrevet 7. juli 2015 #10 Skrevet 7. juli 2015 Jeg brukere denne som jeg syntes er genial. Hjulpet meg man en gang med store, tunge floker jeg har nektet å klippe fordi han ville sett totalt dust ut før utstilling. http://www.waggytail.no/produkt/chris-christensen/balsam/ice-on-ice
langbein86 Skrevet 7. juli 2015 #11 Skrevet 7. juli 2015 Kanskje noe for mitt eget livløse og matte hår? 1
Sugerøret Skrevet 7. juli 2015 #12 Skrevet 7. juli 2015 Kanskje noe for mitt eget livløse og matte hår? ja hvorfor ikke prøve
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #13 Skrevet 8. juli 2015 Saltvann bør og skal skylles av hunden på lik linje som oss selv. Da slipper du også flokene. Showseen på møkkete pels har ingen funksjon. Anonymous poster hash: 5e0dd...fb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå