Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til innkjøp av et par ekte UGG støvler, og gleder meg til å begynne å bruke dem til vinteren. Men nå har jeg hørt rykter om at UGGene ikke tåler snø...?! Er det sant?! På hjemmesidene deres står det at støvlene holder varmen helt ned til 30 kuldegrader. De må da tåle is og snø da? Si at det ikke er hold i disse ryktene, vær så snill!

Skrevet

Er de av skin tåler de nok snø og is som hvilken som helst annen skinnsko...

Men de originale UGGene er jo ikke kjent for å være av beste kvalitet da.

Skrevet

De kan umulig tåle fuktighet. De er jo ikke akkurat solide eller formfaste..

Skrevet

I følge ryktene så tåler de ikke snø og sånt nei :-?

Skrevet

For å være helt ærlig så ser de ut som litt drøye strandsko. Har strandsandalsåle. Leste og en plass at filmstjernene brukte dem på stranda. Kasnkje de er kjølende eller no? :hoho:

Skrevet
For å være helt ærlig så ser de ut som litt drøye strandsko. Har strandsandalsåle. Leste og en plass at filmstjernene brukte dem på stranda. Kasnkje de er kjølende eller no?

Opprinnelig var det vel noe som australske surfere tok på seg for å varme føttene etter at de hadde surfet, så du har faktisk delvis rett.

Forøvrig synes jeg de er kjempestygge.

Skrevet
Jeg ville da impregnert skoene med en gang.

...og det bør man gjøre et par-tre ganger for å mette skinnet med impregnering. (Det bør man gjøre med alle sko, spesielt de i semsket/nubuck)

Da vil de bedre tåle vann, og bli lettere å holde pene. (Bare spørs om sålen holder så lenge at det er nødvendig da)

Gjest Anonymous
Skrevet

de taaler selvsagt snoe! tingen er nok at du ikke skal bruke dem naar det er rundt 0 grader, altsaa bloett og slapsete. Er det kaldt og snoe, gaar det helt fint! Tror saalen kan bli litt slitt hvis de blir subbet rundt med paa asfalt.

Bruk dem paa ordentlig kalde vinterdager.. :)

Skrevet

jeg har to par Uggs som jeg har kjøpt i USA. Liker dem godt, og synes de er deilige. Problemet er vel helst at sålene ikke er særlig slitesterke, og blir nedslitt relativt fort - men som med alt annet skotøy, er det et fakta noen folk som sliter såler mere enn andre.

I mitt tilfelle er det det at støvlettene sitter løst og ikke "helt spikret" på foten som forårsaker dette. Gangen blir derfor mere "subbete" og tilsier at sålene slites mere. ellers har jeg aldri brukt mine Uggs i slapsevær eller i regn eller snø og vil helst bruke dem til "fint bruk" som det anbefales i butikken over there.

Kerrie X

Skrevet

De tåler desverre verken snø eller regn. Skinnet er semsket og tåler ikke vannet. sålen er også veldig tynn, og vannet ville gjøre føttenen dine våte. Uggs skal brukes om sommeren ikke vinteren. Brukte mine hele sommeren da jeg var på hytta ved sjøen. Blir som gode store tøfler.

Skrevet

Med tanke på at Uggs ble oppfunnet av en surfer som tregte noe varmt på bena etter flere timer i vannet er det ikke så rart at de ikke er fabrikert for å tåle snø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...