Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 6. juli 2015 #1 Skrevet 6. juli 2015 Hva bruker dere av klær på gå/joggeturer når det regner? Jeg har vanlig regntøy, men det føles så klumpete og varmt å gå med når man går for å trene og ikke som en rolig tur Så langt har jeg klart å unngå det verste regnet og kan bruke en hettejakke bare, men regner med at jeg snart møter på dager hvor det ikke er opphold når jeg kan gå
Rast Skrevet 6. juli 2015 #2 Skrevet 6. juli 2015 Jeg bruker en lett løpejakke og en langrennsbukse, begge vind- og vannavstøtende, men ikke vanntette. Orker ikke regnjakke av samme grunn som deg. Man kan sikkert finne regnjakker med god nok ventilering, ellers ville jeg forsøkt vannavvisende tøy som ikke blir for vått med en gang. Bruker selv en rimelig FS løpejakke og Swix-bukse (er student). Har du prøvd eller tittet litt i butikker eller på nett?
Nanami Skrevet 6. juli 2015 #3 Skrevet 6. juli 2015 Jeg bruker vanlig Nike løpe-tights, vinterversjonen når det er kaldt, og en skall-jakke med tynn foring på innsiden. Den er ment for løping så den skjermer for vind og noe vann. Ikke vanntett, men vannavstøtende. Veldig greit. Holder varmen og blir ikke klissvåt
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 6. juli 2015 #4 Skrevet 6. juli 2015 Har ikke kikket etter klär eller prövd noen enda. Ökonomien er så som så Men jeg tenkte det kunne väre greit å begynne å kikke etter noe jeg kan kjöpe, slik at når jeg får råd så vet jeg hva jeg skal kjöpe Hvilke nettsider kan dere anbefale, hvor det finnes et litt billig utvalg? Gidder ikke pröve noe i butikkene her i byen for det er tydelig at man må väre tynn for å kjöpe klär her Har til gode å finne en sportsbutikk med klär for oss som er litt större
*melis* Skrevet 6. juli 2015 #5 Skrevet 6. juli 2015 Når jeg jogger bruker jeg vanlige treningsklær (t-skjorte, tights og løpejakke hvis det er kaldt) og når jeg går bruker jeg en tynn gore-tex jakke til tightsen. Synes ikke det gjør noe å bli våt på beina, tenker egentlig ikke over det før jeg er hjemme.
Cata Skrevet 6. juli 2015 #6 Skrevet 6. juli 2015 Jeg bruker vanlige treningsklær, dvs. løpetights og løpejakke. Om høsten/vinteren/tidlig vår så bruker jeg "vintertights" altså de som har litt flosset innside og en tynn ullgenser og evt. tynn fleece under løpejakken. Våt blir jeg selvsagt, men ikke kald og så lenge jeg hopper rett inn i en varm dusj når jeg er hjemme igjen så blir jeg jo fort varm og tørr etter jeg har sluttet å jogge. Må vel ta med at jeg ikke løper så lange økter, så jeg er ute mellom 20 og 40 minutter hver gang.
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 6. juli 2015 #7 Skrevet 6. juli 2015 Når jeg jogger bruker jeg vanlige treningsklær (t-skjorte, tights og løpejakke hvis det er kaldt) og når jeg går bruker jeg en tynn gore-tex jakke til tightsen. Synes ikke det gjør noe å bli våt på beina, tenker egentlig ikke over det før jeg er hjemme. Tenker ikke så mye over å bli litt våt på beina, men mer våt over hele meg. Når det regner så tar det ikke lange tiden før jeg er klissvåt fra topp til tå noe jeg merket godt når jeg ikke fant paraplyen og gikk over til butikken (3 minutter gange) og jeg så ut som en drukna katt når jeg kom frem Skal se om jeg finner noen slike lette goretexjakker til en rimelig pris
leonie Skrevet 6. juli 2015 #8 Skrevet 6. juli 2015 Jeg bruker en lett og vannavvisende løpejakke og vanlige løpetights. Funker greit så lenge det ikke høljer ned 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå