Gå til innhold

Hvor mye kapital trenger jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å flytte enten til Oslo, Bergen eller Trondheim til høsten. Jeg har ikke fått meg fulltidsjobb enda, men tenker at det ordner seg etter hvert. Jeg vil naturligvis ikke flytte før jeg får meg jobb. 

Jeg lurer bare på sånn ca. hvor mye kapital jeg trenger for å bo en måned i noen av disse byene? Jeg tenker å leie og å bo i kollektiv, samt ikke så veldig sentralt. Et estimat er det jeg er ute etter. 

Bakgrunnen for mitt spørsmål er at jeg sparer opp et vist beløp for å kunne leve i en måned i en av disse byene intil jeg mottar min første lønn.

Anonymous poster hash: 0f7f0...877
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Se på finn.no hva utleieprisene ligger på. 

Anonymous poster hash: 43ac3...a2f
AnonymBruker
Skrevet

Minst 5000+strøm for bokollektiv i Bergen, for å være ''sikret''. De er jo som regel kun ment for studenter ved diverse skoler, så da må du være heldig. For leie egen er det billigste jeg har funne 7000+strøm i Bergen sentrum, den ble fort utleid. Men ville beregnet 10.000.

Utenfor sentrum er det jo billigere, så klart.

Anonymous poster hash: 29546...c2d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk utleie-markedet på finn.no. Ta et gjennomsnitt av disse prisene og pluss på hva du trenger av mat, buss/tog (sjekk Ruter/ATB eller Skyss sine nettsider). Legg sammen dette og plus på litt til underholdning.

Skulle vel klart deg med 12 000 ish.

Anonymous poster hash: 20b43...e39
Skrevet

10 000 er mitt budsjett i Trondheim, da har jeg husleie++ (5000), mat, buss og litt til å være sosial for elller bruke på klær osv. Husk at du også må ha penger til depositum (ofte 3xhusleie) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...