Gå til innhold

Erfaringer med Vilnius (Litauen) ?

Anbefalte innlegg

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Heisann :) Tenker å bestille en tur til Vilnius ettersom det virker koselig der. Noen som har noen erfaringer når det kommer til shopping og mat priser? Er det et sted det er verdt å besøke? Og er standaren på maten okei? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var der for noen år siden og mener å huske at maten var veldig billig, men selve byen var ikke noe særlig egentlig. Jeg husker at vi syns shoppingen var såpass laber at vi tok taxi et stykke til et kjøpesenter (som forsåvidt var både stort og bra). Jeg tror likevel det langt på vei er den mest skuffende byen jeg har besøkt og vi sjekket til og med opp i ettertid at vi faktisk hadde vært i Vilnius sentrum og ikke i utkanten fordi det virket så stusselig. Jeg syns Riga og Tallinn er mye finere byer og ville heller gått for en av de hvis du ikke har vært der heller.

Skrevet

Kjempemange nordmenn da jeg var der, tror ikke vi var ett eneste sted og spiste/gjorde noe annet uten at det var andre nordmenn der. Byen er helt ok, men spør du meg bør man ikke reise dit for å se en fin by, men for å dra på billig spa, drikke billig alkohol (typ vinglass til 10 kr og øl til 5) og spise godt :) Byen har ikke så mange attraksjoner. Vi var på Vilnius spa, kan anbefale det :) Kostet 600 for en dagspakke med skrubb, massasje og fuktighetsbehandling. 

Gjest Evans
Skrevet

Kjempemange nordmenn da jeg var der, tror ikke vi var ett eneste sted og spiste/gjorde noe annet uten at det var andre nordmenn der. Byen er helt ok, men spør du meg bør man ikke reise dit for å se en fin by, men for å dra på billig spa, drikke billig alkohol (typ vinglass til 10 kr og øl til 5) og spise godt :) Byen har ikke så mange attraksjoner. Vi var på Vilnius spa, kan anbefale det :) Kostet 600 for en dagspakke med skrubb, massasje og fuktighetsbehandling.

Het spaet Vilnius spa? Eller er det et annet navn på stedet? Ute i samme ærend her :)

Skrevet

Var der for noen år siden og likte meg veldig godt. Syns byen var veldig fin. Mange ålreite restauranter og god mat til en veldig billig penge. Shoppet endel men det var bare bittelitt billigere enn her hjemme.

Spa var billig. Vi var på ett som lå rett bortenfor KGB museet som het Dia Spa. Veldig bra.

Jeg har ikke vært noe annet sted i østeuropa da så jeg har ikke noe å sammenlikne med i forhold til om det er bedre i andre østeuropeiske byer :)

Skrevet

Het spaet Vilnius spa? Eller er det et annet navn på stedet? Ute i samme ærend her :)

Jepp, her er link. Spør etter prisliste og du får et langt, utfyllende dokument med hva de tilbyr. Kan varmt anbefale fotbehandling m/pedikyr! Jeg prøvde to forskjellige typer massasjer, men opplevde de som ganske like, og dama tok i litt lite, så pass på at du får det hvordan du vil ha det :) Vennene mine som fikk massasje av en mann var superfornøyde, virket som at han var flinkere. De "bad"-greiene er dog bare tull, vennene mine tok det og måtte tappe badevannet selv :P Men ellers var vi fornøyde, de virket ganske proffe der!

Gjest Evans
Skrevet

Jepp, her er link. Spør etter prisliste og du får et langt, utfyllende dokument med hva de tilbyr. Kan varmt anbefale fotbehandling m/pedikyr! Jeg prøvde to forskjellige typer massasjer, men opplevde de som ganske like, og dama tok i litt lite, så pass på at du får det hvordan du vil ha det :) Vennene mine som fikk massasje av en mann var superfornøyde, virket som at han var flinkere. De "bad"-greiene er dog bare tull, vennene mine tok det og måtte tappe badevannet selv :P Men ellers var vi fornøyde, de virket ganske proffe der!

Så bra! Tusen takk! Elsker fotbehandling så det kan være noe for meg :)

Skrevet

Jeg var i Vilnius for 4 år siden, tror jeg. Synes byen var veldig koselig, liten, ikke så mye å finne på, men koselig. Jeg var med kusinen min og besøkte noen tidligere studievenninner av henne, så vi bodde sammen med dem på et ledig dorm-room. Vi reiste med buss til Trakai, som ligger litt vest for Vilnius. Der ligger Trakai slott som er ganske fint, rett ved et vann. Ellers var det ikke så bra shopping der, mye skobutikker, og så var vi på ett litt større kjøpesenter som var helt ok. 

Mye "rar" mat der, men spennende og billig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...