Gå til innhold

Råd om "avising" av venninne på tur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) 

Vi er to venninner på 21 år som tenker å reise på en jentetur i sommer. En felles venninne av oss har spurt venninnen min om hun kan reise med henne. To turer er ikke aktuelt, og poenget er ikke å avvise henne at hun ikke skal få være med oss.

MEN problemet er at denne jenten er totalt forskjellig fra oss. Vi elsker å shoppe, ligge våken om natten å snakke, sjekke ut utelivet og så videre. Mens hun liker ikke shopping, er kveldstrøtt og kan ikke fordra hverken alkohol eller høy musikk. I tillegg er hun en person man må ta veldig hensyn til ettersom hun har lett for å "stakkersliggjøre" seg selv.

Noen som har noen måte å si til henne at det passer dårlig at hun er med på? Vi har ekstremt dårlig samvittighet, men det er likevel synd å betale mye penger for en tur som ikke blir slik vi ønsker. Det er også frekt å si ja til noen man ikke ønsker å ha med. Hun har vært på fire andre turer i år, vi har ikke reist. Så på reisefronten er det ikke synd på henne.

TUSEN TAKK FOR GODE RÅD :) 

Anonymous poster hash: 6ba79...76a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare si Du kan ikke bli med den her gangen. Beklager.

AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg forstår det har hun ikke spurt om hun kan bli med på akkurat denne turen her? Bare mer reise sammen en gang i år? Da er det jo bare å si beklager, jeg har allerde planer om en tur i år, og har ikke råd til flere reiser. 

Om hun derimot prøver å invitere seg med på akkurat denne turen ville jeg heller sagt at nei, beklager, det passer dessverre ikke denne gangen. Hold det enkelt og greit, men være klar på at svaret er nei. 

Om man prøver finne på unnskyldninger og grunner sitter man fort med skjegget i postkassen om vedkommende finner omveier og løsninger på "problemene" slik at du plutselig må finne på enda flere ting som gjør at det ikke går. 

Anonymous poster hash: 5a439...801
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om hun blir forklart at et blir shopping, drikking, festing og uteliv, vil hun da fortsatt være med? Og i så fall hvorfor?

Anonymous poster hash: c4adc...096
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare si Du kan ikke bli med den her gangen. Beklager.

Problemet er at venninnen min hadde svart at "vi sikkert kunne få til en tur", i håp om at det ble glemt. 

-TS

Anonymous poster hash: 2807b...f9e

AnonymBruker
Skrevet

Om hun blir forklart at et blir shopping, drikking, festing og uteliv, vil hun da fortsatt være med? Og i så fall hvorfor?

Det er det vi er usikre på. Tror hun gjør alt for å bli med, og så kommer klagingen på turen.. Dessverre! 

AnonymBruker
Skrevet

Det er det vi er usikre på. Tror hun gjør alt for å bli med, og så kommer klagingen på turen.. Dessverre! 

Da ville jeg bare latt henne klage om jeg var dere. 

Skrevet

Problemet er at venninnen min hadde svart at "vi sikkert kunne få til en tur", i håp om at det ble glemt.  -TS Anonymous poster hash: 2807b...f9e

Så da er det for sent å si, at en tur til blir for dyrt?

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at venninnen min hadde svart at "vi sikkert kunne få til en tur", i håp om at det ble glemt. 

-TS

"Beklager, det går nok ikke likevel". 

Ikke la henne være med om dere er redd hun kommer til å sutre og ødelegge stemningen for dere. 

Ikke lyg på dere noen grunner som hun kan finte unna. 

Si vennlig men bestemt at nei, det går nok ikke. Bedre at hun sutrer og lager dårlig stemning utenom ferien enn at hun er med og ødelegger turen deres. 

• Liker 1
Skrevet

-TS

Da kan de to dra på en egen tur uten deg etter turen som er planlagt nu.

AnonymBruker
Skrevet

Dere får si det som det er: Dette er en tur vi har lagt opp med alt du ikke pleier å like. Jeg tror du vil få en veldig kjedelig tur om du skal reise med oss denne gangen.

Anonymous poster hash: c7645...d1d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere får si det som det er: Dette er en tur vi har lagt opp med alt du ikke pleier å like. Jeg tror du vil få en veldig kjedelig tur om du skal reise med oss denne gangen.

Det blir for vagt. Da legger man opp til at hun kan si "neeeida, det gjør ingenting, jeg kommer til å kooose meg, jeg". Og så sutrer hun likevel hele turen gjennom. 

Man må bære klar og bestemt, eller blir det bare mer problemer og sutring. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) 

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Det blir for vagt. Da legger man opp til at hun kan si "neeeida, det gjør ingenting, jeg kommer til å kooose meg, jeg". Og så sutrer hun likevel hele turen gjennom. 

Man må bære klar og bestemt, eller blir det bare mer problemer og sutring. 

Ja, det er det vi også tror. At alt er greit før vi reiser, men så er det ikke greit når vi er på turen. Det er bare så forferdelig vanskelig å si nei til en person som fort blir lei seg. 

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det vi også tror. At alt er greit før vi reiser, men så er det ikke greit når vi er på turen. Det er bare så forferdelig vanskelig å si nei til en person som fort blir lei seg. 

- TS

Det er ikke noe kjekt, nei, men det er heller ikke noe kjekt å få ferien ødelagt og bli uvenner. 

Hva med å si at nei, du kan ikke være med på tur, men kan vi ikke finne på <noe dere vet hun liker> når vi kommer hjem?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe kjekt, nei, men det er heller ikke noe kjekt å få ferien ødelagt og bli uvenner. 

Hva med å si at nei, du kan ikke være med på tur, men kan vi ikke finne på <noe dere vet hun liker> når vi kommer hjem?

Helt sant! Det var et godt forslag. Takk skal du ha :)

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Enig i dette. Gjør det helt klart at det er shopping, uteliv og sene kvelder dere er ute etter. Overdriv gjerne litt på hvor mye tid dere vil bruke på disse aktivitetne også. Snakk med henne om dette er noe hun kunne tenke seg, dere vil ikke høre noe klaging hvis hun blir med. Det er i alle fall mye bedre enn å bare si "beklager, men det passer ikke".

Anonymous poster hash: b91eb...492

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En felles venninne av oss har spurt venninnen min om hun kan reise med henne.

Hun er ikke en venninne av deg sånn som du omtaler henne.

Send henne linken til denne tråden, så skal du nok se at "problemet" løser seg selv.

Anonymous poster hash: dba3c...ce4

• Liker 3
Skrevet

Jeg er visst litt satt ut av varmen, jeg leste avising av venninne og tenkte det kanskje var noen gode råd for meg også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke en venninne av deg sånn som du omtaler henne.

Send henne linken til denne tråden, så skal du nok se at "problemet" løser seg selv.

Anonymous poster hash: dba3c...ce4

Hun er en barndomsvenninne av meg, som jeg ikke har like god kontakt med i dag - som det venninnen min har. Men vi begge ønsker å dra uten henne. Det må da være lov å si at det er en ærlig sak at vi ikke ønsker å dra på tur med en som er totalt forskjellig fra oss? 

- TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...