Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. jeg har en ganske god venn som jeg har kjent i litt over et år, som er tydelig forelsket i meg. han har hele tiden visst at jeg er i et fast forhold, nå på tredje året, og at jeg ikke har planer om å forlate kjæresten min for han. dette har han vært inneforstått med.

Han sier stadigvekk at han elsker meg og jeg kjenner meg utilpass med disse kjærlighetserklæringene, særlig når jeg ikke kan gjengjelde dem.

Problemet mitt er at jeg er sammen med han store deler av dagen, i og med at vi går på skole sammen. i det siste har jeg hatt besøk av kjæresten i løpet av skoledagen, og jeg kan se hvordan kameraten min reagerer. han blir sjalu, lei seg og går ofte ut for å ta "frisk luft".

Han sier at det er en ting å vite at jeg har kjæreste, men en annen ting å se det.

Er så i tvil om hva jeg skal gjøre.. jeg vil ikke såre han på noen måte, føler meg utilpass og rar når kjæresten besøker meg.

Skal jeg la være å få besøk og skåne kameraten min? eller skal jeg overse at han blir lei seg og leve livet slik jeg ville gjort hvis han ikke hadde vært forelsket i meg?

Føler at kameraten setter bånd på meg ved å være forelsket.. forstå det den som kan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vanskelig - det vet jeg, for jeg har opplevd det samme. Men husk: Det er ikke din feil at vennen din er forelsket i deg. Og han er urimelig når han hele tiden minner deg på at han vil ha deg, særlig siden du er sammen med en annen.

Du skal ikke la vennens følelser styre deg. Jeg forstår at det er vanskelig, for du vil jo ikke såre ham! Men det viktigste her er forholdet mellom deg og kjæresten din. Hvis din forelskede venn ikke vil støtte opp om det, er han ikke egentlig en venn - ekte venner setter den andres lykke i høysetet.

Snakk med vennen din. Fortell ham hvor vanskelig han gjør det for deg. Og be ham la være å minne deg på at han er forelsket i deg. Det er sannsynligvis den enkleste måten for ham å komme over deg på også.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Enig med Ingeborg sitt innlegg.

For jeg hadde ikke tatt sånne hensyn, for det er min kjære jeg skal ta hensyn til. :wink:

Skrevet

Vet kjæresten din at han er så forelsket i deg?

Syns det er litt rart at du er så opptatt av å skåne ham. Kanskje du skåner han for mye slik at han tror det kan være et håp? Kanskje du ikke er tydelig nok på at det ikke kommer til å bli dere to?

Skrevet

Takk for støtten ingeborg og madam felle. jeg har allerede snakket med kameraten min og fortalt han at jeg syns det er vanskelig at han hele tiden kommer med kjærlighetserklæringer og jeg ikke kan gjengjelde dem. og han har skjerpet seg, men blir likevel lei seg.

Embla s; kjæresten min vet om det. jeg er opptatt av å skåne ham fordi han tross alt er en av de beste vennene jeg har, jeg er jo glad i ham uten å være forelsket i ham! jeg har hele tiden vært veldig tydelig med at jeg og han bare er venner, jeg er glad i han som en venn, men det er det. det kommer aldri til å bli noe mer mellom oss.

Syns det er vanskelig. det er ikke greit å se en av sine beste venner blir lei seg eller såret pga deg.

Skrevet

Jeg skjønner at du vil skåne vennen din, men jeg syns ikke du kan la være å få kjæresten din på besøk bare for å ta hensyn til din kamerats ulykkelige kjærlighet til deg...

Så lenge han vet at det ikke kommer til å bli dere to, og du er klar på det området, syns jeg det er dårlig gjort av ham overfor deg, å "demonstrere" sine følelser på den måten han gjør.

Selvfølgelig har han det vondt, men det er jo han som må jobbe med følelsene sine og innfinne seg med situasjonen. Hvis du prøver å gjøre det minst mulig vondt for han, så kan det bare ta lengre tid, ikke sant? Hvis du hele tiden prøver å skåne han fra "virkeligheten", så gjør du kanskje bare vondt verre i det lange løp...

Jeg syns du skal kose deg med kjærestebesøk og ikke ha dårlig samvittighet for det, jeg!

K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...