Kebabmamma Skrevet 6. juli 2015 #1 Skrevet 6. juli 2015 Er det slik at kirken trykker opp kirkeprogram for oss eller MÅ dette gjøres selv dersom vi ønsker et? Hadde først inntrykk av at vi kune måtte gjøre det dersom vi ønsket noe ekstra, men nå virker som om at vi må gjøre det for å i det hele tatt ha et. Noen erfaringer? I det tilfelle at kirken trykker et for oss, er det noen som vet om de tar med hele salmetekstene eller blir det ofte da brukt salmebøker i tillegg til programmene?
Gjest Sleeve Skrevet 6. juli 2015 #2 Skrevet 6. juli 2015 Er det slik at kirken trykker opp kirkeprogram for oss eller MÅ dette gjøres selv dersom vi ønsker et? Hadde først inntrykk av at vi kune måtte gjøre det dersom vi ønsket noe ekstra, men nå virker som om at vi må gjøre det for å i det hele tatt ha et. Noen erfaringer? I det tilfelle at kirken trykker et for oss, er det noen som vet om de tar med hele salmetekstene eller blir det ofte da brukt salmebøker i tillegg til programmene? Vi måtte ordne program selv.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #3 Skrevet 6. juli 2015 Er det slik at kirken trykker opp kirkeprogram for oss eller MÅ dette gjøres selv dersom vi ønsker et? Hadde først inntrykk av at vi kune måtte gjøre det dersom vi ønsket noe ekstra, men nå virker som om at vi må gjøre det for å i det hele tatt ha et. Noen erfaringer? I det tilfelle at kirken trykker et for oss, er det noen som vet om de tar med hele salmetekstene eller blir det ofte da brukt salmebøker i tillegg til programmene? Vi må ordne dette selv, og lager ett som vi printer ut hjemme. Anonymous poster hash: 1950b...88d
Kebabmamma Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2015 Hvordan lager dere det? Lekte med litt på word, men skjønte fort at rekkefølgen på siden blir helt annerledes når vi skal lage hefte. Har kommer så langt at jeg har skjønt at formatet på arket fordig brettet vil bli A5. Vi skal altså ha A4 liggenfde, brettet i to.
Chiquita Skrevet 6. juli 2015 #5 Skrevet 6. juli 2015 I Word lager du ganske enkelt et liggende dokument, og 'deler' dette i to kolonner... Første kolonne på ark 1 blir side 4 når heftet blir brettet, og andre kolonne blir side 1 i heftet. På neste ark kommer side 2 og 3...
maurkvinne Skrevet 6. juli 2015 #6 Skrevet 6. juli 2015 Jeg er ganske sikker på at vi må trykke våre programmer selv.. Antar det egentlig! Men lurer på tre ting; 1) hvor mange gjester har dere og hvor mange programmer trykker dere? 2) hvilke salmer bruker dere? 3) setter dere inn teksten til salmene i programmet?
Kebabmamma Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2015 Har kommet et lite stykke nå, var ikke så ille så fort man forstod logikken i det. Hvor mange vi trykker opp er jeg usikker på ettersom vi regner med endel ekstra i kirken utenom gjestene, men akkurat hvor mange er umulig å si. Vi har bestemt oss for Herre gud ditt dyre navn og ære, kjærlighet fra gud og bred dina vida vingar som salmer. Da tar vi med hele teksten i programmet tenker jeg
Kebabmamma Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2015 Men hva skal man ha på baksiden av programmet lurer jeg på? Tenkte først "da ses vi til middag", men så kom jeg på dette med alle de ekstra som kommer som ikke er middagsgjester.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #9 Skrevet 6. juli 2015 Du må trykke selv. Dersom dere ikke bruker baksiden også til program, er det vanlig nederst på siden å skrive nav på prest, organist, evt andre som deltok i vielsen. Anonymous poster hash: c48cc...e03
Kebabmamma Skrevet 6. juli 2015 Forfatter #12 Skrevet 6. juli 2015 Nå har jeg ENDELIG blitt ferdig med "layouten", går for å printe 15 fler enn det kommer gjester, noe som mest sannsynlig blir for lite, men heller det enn å sitte igjenn med en hel haug etterpå. Ser også for meg at det blir nok å brette alle arkene og stifte de. Endte med 2 ark pr program, med monogram og dato på fremsiden og sitet på baksiden .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå