Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på en ting, bare lufter det litt for å se om jeg er på en god tanke eller ikke.

Om jeg feks skal starte en trafikkskole. Så har jeg en ide til hvordan jeg kan unngå å betale særlig med skatt/avgift.

Si jeg eier tre selskaper. En trafikkskole, et bilutleieselskap og et eiendomsselskap. 

Trafikkskolen eier INGENTING. Denne har driften og eventuelt de ansatte utover meg selv. Deretter leier jeg både lokale og biler av mine to andre selskaper. Får jeg ikke da godskrevet utrolig mye, og vil unngå å betale skatt osv?

Det er ganske tøff bransje å skulle starte opp i, så ser på alle muligheter for å beholde litt mer av kaka selv.

Anonymous poster hash: aca34...112
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har tenkt på en ting, bare lufter det litt for å se om jeg er på en god tanke eller ikke.Om jeg feks skal starte en trafikkskole. Så har jeg en ide til hvordan jeg kan unngå å betale særlig med skatt/avgift.Si jeg eier tre selskaper. En trafikkskole, et bilutleieselskap og et eiendomsselskap. Trafikkskolen eier INGENTING. Denne har driften og eventuelt de ansatte utover meg selv. Deretter leier jeg både lokale og biler av mine to andre selskaper. Får jeg ikke da godskrevet utrolig mye, og vil unngå å betale skatt osv?Det er ganske tøff bransje å skulle starte opp i, så ser på alle muligheter for å beholde litt mer av kaka selv. Anonymous poster hash: aca34...112

Ja kjempelurt!

Hvis du trenger noen tips kan helt sikkert Tommy Sharif bidra.

Kjør på!

Endret av daemonia
  • Liker 8
Skrevet

Har tenkt på en ting, bare lufter det litt for å se om jeg er på en god tanke eller ikke.

Om jeg feks skal starte en trafikkskole. Så har jeg en ide til hvordan jeg kan unngå å betale særlig med skatt/avgift.

Si jeg eier tre selskaper. En trafikkskole, et bilutleieselskap og et eiendomsselskap. 

Trafikkskolen eier INGENTING. Denne har driften og eventuelt de ansatte utover meg selv. Deretter leier jeg både lokale og biler av mine to andre selskaper. Får jeg ikke da godskrevet utrolig mye, og vil unngå å betale skatt osv?

Det er ganske tøff bransje å skulle starte opp i, så ser på alle muligheter for å beholde litt mer av kaka selv.

De to andre selskapene må jo betale skatt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler skatt på fortjenelse. Inntekt - kostnad = fortjenelse. Så hvis du forventer å tjene noe i disse tre selskapene, så blir det jo skatt.

Anonymous poster hash: 8b656...7e7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan forklare litt nærmere om hvordan dette opplegget fører til at du ikke trenger å betale skatt?

Anonymous poster hash: 1b442...11a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De to andre selskapene må jo betale skatt.

Men man kan vel få godskrevet en del av dette?

AnonymBruker
Skrevet

Du betaler skatt på fortjenelse. Inntekt - kostnad = fortjenelse. Så hvis du forventer å tjene noe i disse tre selskapene, så blir det jo skatt.

Anonymous poster hash: 8b656...7e7

Hva om jeg ikke har noen ansatte, men bare tar ut fortjeneste av AS`et i form av å kjøpe firmabiler og selge disse til meg selv, og så ta pengene ut den veien?

Skrevet

Men man kan vel få godskrevet en del av dette?

Du slipper å betale skatt i det hele tatt hvis du har like mye utgifter som inntekter. Men da har du heller ikke tjent noe. Det må da være mye lettere å ikke starte opp noe da. Da har du like lite skatt og like lite inntekt. Vanskelig å leve av skattefradrag.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva om jeg ikke har noen ansatte, men bare tar ut fortjeneste av AS`et i form av å kjøpe firmabiler og selge disse til meg selv, og så ta pengene ut den veien?

igjen, spør herr sharif

Anonymous poster hash: 41c9e...630

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du slipper å betale skatt i det hele tatt hvis du har like mye utgifter som inntekter. Men da har du heller ikke tjent noe. Det må da være mye lettere å ikke starte opp noe da. Da har du like lite skatt og like lite inntekt. Vanskelig å leve av skattefradrag.

Poenget er at jeg forsøker å komme meg ut av AAP, og ønsker å starte egen business. Da kan jeg stå opp litt når det passer meg, osv. Og holde på litt. Jobbe med henda, osv.

Men håpet at denne metoden kanskje kunen gi resultater

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke betale skatt? Er det egentlig noe å gidde styre så mye med for å slippe?

Anonymous poster hash: 8a2c3...216
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lenge før spørsmålet om skatt er aktuelt, så må du jo først finne kapital til å kjøpe biler og eiendom, opprette tre AS og lønne de ansatte som jobber for deg samtidig som du, and I quote: "står opp når det passer deg". Tror nok at du har litt feil innstilling til hvor oppnåelig dette er. Selv har jeg har aldri møtt vellykkede gründere, semi-svindlere eller ærlige, som ikke har jobbet fra morgen til kveld.

Til å være en som mottar fra fellesskapet så virker du i overkant av motvillig til å bidra selv. Hadde det vært jeg som levde på fellesskapet, så ville jeg ha vært mer enn villig til å bidra dersom muligheten dukket opp.

Anonymous poster hash: fc678...a2c
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Man får vel ikke lån o.l om man ikke er oppført i skattelistene?

Anonymous poster hash: 73e83...4d6
AnonymBruker
Skrevet

Du må da fortsatt skatte av utbytte/når du tar ut lønn fra holding/eiendomsselskapet. Ja, man kan ofte utsette skatteoppgjøret så lenge midlene står i selskapet men til syvende og sist så må du jo likevel ta ut noe for å leve av det. 

Når det gjelder "godskriving" så dreier det seg om at man kan skrive av utgifter relatert til driften av selskapet i skatteoppgjøret. F. eks. når du kjøper en bil (som man sikkert greit kan hevde man trenger til driften av kjøreskole) så kan du skrive det ned på skatten men ikke unndra deg skatt i det hele tatt. 

Se f. eks her: http://starte.as/fordeler-og-ulemper-med-as/

Anonymous poster hash: 16053...37c
AnonymBruker
Skrevet

Sett gjerne i gang! Faren for at du må betale så mye i skatt er relativt liten med den innstillingen fordi du kommer til å ende opp med mye gjeld og lite skatt.

Hilsen selvstendig næringsdrivende

Anonymous poster hash: a2ad0...59c
  • Liker 4
Skrevet

Poenget er at jeg forsøker å komme meg ut av AAP, og ønsker å starte egen business. Da kan jeg stå opp litt når det passer meg, osv. Og holde på litt. Jobbe med henda, osv.Men håpet at denne metoden kanskje kunen gi resultater Anonymous poster hash: aca34...112

Metoden med å stå opp når du vil og jobbe litt innimellom fungere dårlig om man skal lykkes.

Hardt arbeid, en klar visjon og målsettinger, og en ide som faktisk er gjennomførbar er det som skal til for å lykkes.

Jeg hadde prøvd tupperware eller Forever Living heller. Høres ut som en jobb for deg.

• Liker 1
Skrevet

Forresten kan ikke hvem som Helst starte en trafikkskole. Og å ansette noen før penger kommer inn er umulig siden de gjerne vil ha lønn.

AnonymBruker
Skrevet

:fnise: det beste med denne tråden er at du går på AAP, men skal starte egen bedrift med et håp om å slippe å betale skatt, for det vil du tydeligvis ikke.

Hvor tror du AAP-pengene dine kommer fra, egentlig?

Anonymous poster hash: ea157...739
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende hen egentlig planlegger å snylte AAP i oppstartsfasen og egentlig spør om hvordan hen skal skjule det fra ligningen.

Anonymous poster hash: 1b442...11a

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å kjøpe bolig og leie ut den minste delen? Man betaler ikke skatt på utleie dersom man bor i den største delen selv.

Anonymous poster hash: ee2ca...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...