Gå til innhold

Sår hals etter oppkast

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

La meg begynne med å si at jeg verken har anoreksia eller bulimi.

Det jeg derimot har er migrene som av og til slår ut med en forferdelig kvalme. Jeg er diagnostisert med migrene for lenge siden, så det er ikke spørsmål om det jeg vil ha svar på.

I natt våknet jeg av migrene og tok medisin, samt at jeg drakk vann. I 7-tiden stod jeg opp for å ta ny medisin og siden kvalme i forbindelse med migrene ofte kamuflerer sult prøvde jeg å spise et polarbrød med smør. Jeg fikk tatt to biter av dette før jeg måtte løpe for å kaste opp. Dette gjentok seg to ganger til, og nå har jeg kjempevondt i halsen på grunn av spyingen. Er det noen som har noen gode råd mot dette? Hvis det ikke gir seg i løpet av noen dager skal jeg selvsagt gå til lege, men akkurat nå er jeg mer på jakt etter noe som kan lindre ubehaget - hvis det finnes.

Migreneanfall har endelig gitt seg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo pga magesyre antar jeg. Du kan prøve med noe syrenøytraliserende, men jeg antar det bare må gå seg til.

Skrevet

Eventuelt kan du også ta kvalmestillende for å se om det letter dersom du fortsatt har en trang til å kaste opp.

Gjest Blondie65
Skrevet

Neida, kvalmen forsvant midt på dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Dette slet jeg med for en uke siden etter oppkast.

Bruker melk og youghurt for å få vekk/nøytralisert syre som eventuelt henger igjen i slimhinner og vev bak i halsen og i svelget. Vanniljeis og annen is/suge på isbiter hjelper og. Da du får kjølt ned og dermed bedøvd.

Du er nok bedre i morgen. I munn og hals leges ting fort.

Anonymous poster hash: 96155...cd1

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vanlig pga magesyren, siden du ikke hadde fått i deg noe spesielt med mat enda før dette startet så ingenting var nøytralisert :/

Hmm, er ikke samme situasjon, men er halsvondt etter mye aktivitet der, etter gastroskopi var jeg sår i ei lita uke etterpå.

Tar sikkert noen dager for deg også :) det går over! ♡

Anonymous poster hash: 3f757...fe1

Gjest Blondie65
Skrevet

Takk for svar.

Allerede ganske mye bedre etter en natts søvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...