AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er ei jente på 21 år, som ofte føler at jeg trener mindre enn "alle andre", og at jeg derfor bør trene mer for å henge med i svingene. Har ikke noen spesielle mål med treningen, kun det å holde meg i form, ha en slank kropp, få overskudd osv. Jeg er lite aktiv ellers i hverdagen, da jeg er student + at jeg har en stillesittende jobb. Her er det jeg ca. trener i løpet av en uke: Mandag: Jogge 6 km, styrke 30 minutter. Tirsdag: Jogge 8 km Onsdag: Fri Torsdag: Jogge 5 km, styrketime på treningssenteret 45 minutter Fredag: Fri Lørdag: Jogge 6 km, styrke 30 minutter Søndag: Fri, kanskje en gåtur på 60 minutter Noen som kan si sin mening? Anonymous poster hash: 08064...4c1
dillyduzit Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 Syntes det virker helt ok. Men det skal sies at jeg ikke trener. Har bare en aktiv jobb.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Du trener iallefall lange mer enn gjennomsnittet! Synes du er veldig aktiv jeg, men så er det ofte slik at de som er mye aktive er lite hverdagsaktive. Jeg er akkurat som deg, jeg er veldig lite hverdagsaktiv men trener intensivt fire ganger i uka. Men jeg synes du skal se på deg selv som aktiv! Er få som trener såpass mye.Anonymous poster hash: b6aaf...480
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 Jeg som svarte over her. Skjønner deg veldig godt ift det at man føler man trener for lite forhold til alle andre, men jeg tror det handler om hvem man omgås. Og hvor forskrudd fokuset på trening er i dagens samfunn. Jeg føler jeg i lang tid har slitt med tvangstrening, trente hver bidige dag, masse løping og spinning og ble helt overtrent. Nå har jeg kuttet ned til fire intensive økter i uken og føler meg mye bedre! Så ikke tenk at du trenger å trene mer for da blir det bare tvang. Anonymous poster hash: b6aaf...480
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #5 Skrevet 6. juli 2015 Du trener iallefall lange mer enn gjennomsnittet! Synes du er veldig aktiv jeg, men så er det ofte slik at de som er mye aktive er lite hverdagsaktive. Jeg er akkurat som deg, jeg er veldig lite hverdagsaktiv men trener intensivt fire ganger i uka. Men jeg synes du skal se på deg selv som aktiv! Er få som trener såpass mye.Anonymous poster hash: b6aaf...480 Jeg som svarte over her. Skjønner deg veldig godt ift det at man føler man trener for lite forhold til alle andre, men jeg tror det handler om hvem man omgås. Og hvor forskrudd fokuset på trening er i dagens samfunn. Jeg føler jeg i lang tid har slitt med tvangstrening, trente hver bidige dag, masse løping og spinning og ble helt overtrent. Nå har jeg kuttet ned til fire intensive økter i uken og føler meg mye bedre! Så ikke tenk at du trenger å trene mer for da blir det bare tvang.Anonymous poster hash: b6aaf...480 Dere snakker om fire intensive økter. Hva legger dere i "intensiv"? Mine økter er ikke veldig intensive, jeg jogger i greit tempo (bruker ca. 30 minutter på 5 km, 45 minutter på 8 km). Jeg trener jo slik at jeg blir svett og andpusten, men er ikke helt utkjørt etter økta. Burde jeg bli det siden jeg ikke trener mer enn jeg gjør? TS Anonymous poster hash: 08064...4c1
FantasDick Skrevet 6. juli 2015 #6 Skrevet 6. juli 2015 Synes ikke du trener lite. Du trener mye, mye mer enn de fleste jeg kjenner - men det sier kanskje mer om min omgangskrets?
Gjest me2u Skrevet 6. juli 2015 #7 Skrevet 6. juli 2015 Du jogger ca. 2.4 mil i uka noe som er bra mengde med jogging for en vanlig mosjonist. Styrke kan være så mangt, men det skal ikke mer enn 3 harde økter med fullkroppsprogram i uka med styrke for at det virkelig kan gi resultater. Jeg vil si at du trener nok. Hvorfor bryr du deg egentlig? Så lenge du trives med ditt program, får progresjon og er i god form så spiller det uansett ingen rolle hva andre mener/tenker.
*melis* Skrevet 6. juli 2015 #8 Skrevet 6. juli 2015 Ikke bry deg om hvor mye andre trener, lytt til din egen kropp i stedet! Jeg mener du har mer enn nok intensive økter i uken (forutsatt at du trener effektivt når du først trener), så det eneste jeg evt. ville justert på er de små tingene som gjør at du blir mer aktiv i hverdagen (ta trappen fremfor heisen osv.), eller begynne med mer lavintensive aktiviteter som kajakkpadling, rolige sykkelturer, klatring osv, som både er gøy og som kan fungere som restitusjon mellom de harde øktene, samtidig som det også kan ses på som trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå