Gå til innhold

BRUDEPIKER & BRUDESVENNER

BRUDEPIKER & BRUDESVENNER -Skal dere ha det, eller hadde dere det i bryllupet deres?!  

1. 1. BRUDEPIKER & BRUDESVENNER -Skal dere ha det, eller hadde dere det i bryllupet deres?!

• nei
      23
    • Ja, begge deler
      15
    • Ja, men bare brudepiker
      18
    • Ja, men bare brudesvenner
      5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss var det en brudepike (min søster, da 12 år) og en brudesvenn (vår nevø, da 3 år).

Grunnen til at det ble slik er at det var bare de to som var aktuelle, det var ingen andre av våre slekt&venner som hadde barn i "aktuell alder".

Skulle gjerne hatt en liten brudepike i søt småpikekjole også, men slik ble det altså ikke. Gjorde ikke noe allikevel, jeg er superfornøyd med de to vi hadde :)

Skrevet

Vi skal ikke ha verken brudepike eller brudesvenn.

Skrevet

Vi har tre barn og de skal være brudebarn. En brudepike og to svenner.

Skrevet

Vi skal ha to brudepiker - en kusine og en tremening

Skrevet

Vi hadde en brudepike, hans niese på 5 år, og en brudesvenn, hans nevø på 9 år.

Skrevet

Vår sønn og vår niese skal være brudepike og svenn..

Skrevet

Min datter på 17 mnd. skal være brudepike :hjerte:

Skal også ha brudesvenn 5 år, og brudepike 6 år (barn av familiemedlemmer).

De er så skjønne alle tre. Får håpe alt går bra, men om de løper, ikke vil, snur og løper ut - eller hva det måtte være - tar vi ikke så tungt.

De skal også være med på bildene.

Skrevet

Vi hadde ingen brudepiker eller -svenner.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke lyst til å ha. Vi skal gifte oss borgerlig, og da er vel slikt ikke veldig vanlig. Tror jeg. Uansett, har ikke lyst på det.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi skal ha to nieser som brudepiker, og mine tre sønner som brudesvenner. :wink:

Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke tenkt på det før flere ville være brudepike og brudesvenn. Som forlovedens lillesøster og min nevø, pluss ett par andre. Men kan vel ikke frarøve dem den gleden, eller velge mellom 4 stk :-?

Men hvordan fungerer det, er det vi brudeparet som må betale antrekkene, blomster, sko osv? Kan jo bli ganske kostbart å skal ha 3 brudepikekjoler og en brudesvenns antrekk med tilbehør!

Skrevet

Vi hadde to voksne brudepiker og to voksne brudesvenner, men ingen barn i rollene. Var ingen barn som var aktuelle å bruke, dessuten bestemte vi oss for å følge canadisk tradisjon på dette området.

Skrevet

Nei, det passet ikke inn i vårt lille bryllup. Vi var bare 9 stykker.

Ellers så synest jeg brudepiker/-svenner er kjempesøte. :P

Skrevet

Vi skal ha 4 brudepiker - min samboers datter (6 år), min forlovers datter (5 år) og hans forlovers døtre (4 og 7 år).

Skrevet
Men hvordan fungerer det' date=' er det vi brudeparet som må betale antrekkene, blomster, sko osv? Kan jo bli ganske kostbart å skal ha 3 brudepikekjoler og en brudesvenns antrekk med tilbehør![/quote']

Om Brudeparet har spesielle ønsker for hvordan barna skal se ut, bør nok brudeparet betale noe.

Dersom barna skal ha anntrekk som kan brukes igjen senere, kan vel kanskje foreldrene være med å spleise?

Vi har betalt alle våre brudebarns anntrekk. Bestilte fra USA - veldig billig. Mamma syr min datters kjole, og jeg vant en brudepikekjole via Brudekjoleformidlingen :P som den siste skal få låne (kun låne - mulig min datter får bruk for den når hun blir litt større :wink: )

Sko og blomster skal vi også betale ja.

Skrevet

Vi som brudepar betalte klærne til barna. Vi kjøpte brudepikekjole, sko og tiara til henne og leide sjakett til ham.

Skrevet

Nei, vi ville ikke ha det. Heller ingen i familien i passende alder.

Skrevet

Barna våre var brudepike og brudesvenn, ti og seks år gamle. Vi kjøpte naturligvis alt de skulle ha selv :)

Skrevet

Vi hadde datteren vår på 2 som brudepike. Så vi betalte selvsagt klærne selv :wink:

Vi giftet oss borgelig, men så ingen grunn til å ikke ha henne som brudepike allikevel.

Synes brudeparet skal betale om de vil ha et spesielt (dyrt) antrekk, ellers synes jeg foreldrene kan betale. I hvertfall om antrekket lett kan brukes til andre anledninger senere,- og ikke er for dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...